אקטואליה

איזון זו לא מילה רעה.

החיים, ההורות, הכתיבה ומה שביניהם (77).

     חכו רגע, רבותיי, לפני שאתם מתחילים לפזול ימינה ושמאלה, כל אחד.ת אל הבייס הקיים או המדומין שלו.ה, אל המקום העתיד להתפנות (אולי, בעזרת השם) בראשות הליכוד, אל ההתמודדות וההתפוררות הצפויה (אולי, בעזרת השם) במפלגה הזאת. מרוב דיבור על עסקת הטיעון של הנאשם, והמידה שבה היא עלולה להביא למפץ פוליטי, לפירוק הקואליציה, לטריפת הקלפים, למינוי בובה של הנאשם בראשות הליכוד ולהקמת ממשלת ימין בלי בחירות, שכחתם דבר אחד. אותנו.

     אנחנו, סליחה שאני מרשה לעצמי שוב לדבר בלשון רבים, א.נשים רבים מימין, משמאל וממרכז המפה הפוליטית, סמכנו ידינו על הקמת הממשלה לא רק כדי לסלק את הנאשם מכיסאו. בירכנו על הקמת הממשלה, הסכמנו לבלוע את מערכת האיזונים העדינה והמיטלטלת הכרוכה בתפקודה, קיבלנו על עצמנו את ריסון השאיפות המדיניות והחזון של כול מפלגה ומפלגה החברות בקואליציה לא רק כדי להיפרע מנתניהו או לדחוק אותו מן המערכת הפוליטית. עיניכם הרואות, הוא לא יוותר כול כך מהר על מקומו, כי בלעדיו ייפול לאבדון.

     תמכנו בפומבי בהקמת ממשלת השינוי בשם התקווה, בשמם של ערכים ובשם אותם איזונים עדינים, מטלטלים אבל יציבים למדי, שכרוכים בהקמת כול ממשלה, על אחת כמה וכמה כזו, המכנסת בה יחד נבחרי ונבחרות ציבור מכול הקשת הפוליטית. זו לא הייתה ועדיין איננה ממשלת חלומות של אף אחד משותפיה ושותפותיה, גם לא מצד תומכיה. אבל זו ממשלה חשובה.

     חשיבות התמד קיומה של הקואליציה ושל הממשלה הזאת גדולה מסך כול חלקיה. היא הבלם היחיד המחזיק יחד את החברה הישראלית מפני התפרקות והתנגשות. היא המכניזם הבריא ביותר לפירוק מוקשים חברתיים, כלכליים ופוליטיים,  והיא כלי ההגנה הטוב ביותר מפני רוחות השיסוי, ההסתה, הביזוי וההרס שחולל הנאשם, יחד עם עוזריו ותומכיו.

     העם היהודי, בדרכו לריבונות מדינית, ועל אחת כמה וכמה מאז הוקמה מדינת ישראל, ידע הרבה פילוגים והתרסקות מפלגות ותקומתן של חדשות. אבל מה שהחזיק את מדינת ישראל, כריבונות יהודית דמוקרטית, היה ההסכמה בין רוב אזרחי.יות הארץ הזאת על שותפות גורל, ערבות הדדית ורצון משותף בקיומה של מדינת ישראל כמדינה יהודית דמוקרטית. בשנים האחרונות, כתוצאה מן הפעילות החומצית של הנאשם, שאין לו שום כוונה לחדול ממנה, גם אם תיחתם אתו עסקת טיעון, להפך – נחלש מאד הרצון המשותף הזה. הנאשם ושותפיו מן הימין הקיצוני עושים כול שביכולתם כדי לתחוב ידיהם בכול סדק של אי-הסכמה בין מרכיבי הקואליציה, ולהרחיבו לכדי שסע. כך בנוגע לחוק החשמל, כך בנוגע לנטיעות בנגב, כך בנוגע להתמודדות המושכלת, הגמישה והמאופקת של ממשלת ישראל עם המגפה ואי-הוודאות שהיא מביאה עמה.

     כול אחד ממרכיבי הקואליציה והממשלה ודאי שואף לעצמאות פוליטית, להגדלת כוחו הפוליטי ולמימוש חלקים ניכרים ככול שניתן מחזונו. אבל כוחה של אומה, וכוחה של מדינה, נובע לא מתוך התנגשות חזונות, אלא מתוך האיזון המאופק ביניהם, איזון שיצמיח מתוכו את אחד.ת מכם.ן בתור מנהיג.ה לדורו.ה, שיעז בסופו של דבר לצעוד צעד נוסף אחד קדימה, ולהביא אותנו לשלום.

     כול מי מביניכם.ן שייתן את ידו.ה להתפרקות הקואליציה ולמיטוטה של ממשלת האחדות הזאת יהיה קוצץ בנטיעות, יפגע פגיעה אנושה ביציבותן של מדינת ישראל ושל החברה הישראלית, ויפרוץ את חומת המגן שבניתם בחוכמתכם לכוחות ההרס של הנאשם ועוזריו. במקרה כזה, לא תיחשבו סתם ככלנתריסטים. תיתפסו, ובצדק, כמחריבי ישראל וכמשביתי תקוותה.

     הואילו, אפוא, והתאפקו. שבו יחד, העבירו השבוע את ההחלטה על הקמת ועדת חקירה לעניין הצוללות, הקדימו והעבירו את החוק המונע מנאשם להקים ממשלה, את החוק הקוצב שתי כהונות לראש ממשלה ואת חוק התקציב הבא. חבילת החלטות וחוקים זו היא הכרחית כדי לבצר את מדינת ישראל ואת שלטונה מפני המשך הריסתה בידי הנאשם ועוזריו, ואנו, תומכיכם, לא נקבל פחות מכך. זו הבטחתכם, בעבור זה התכנסתם יחד, ועד שלא תשלימו את ביצור הדמוקרטיה וסדרי השלטון בישראל אין לכם זכות להרים ידיים, לפזול לצד האחר או למעול באמוננו.

     שבת שלום ותודה.

מודעה

אילן שיינפלד

כתיבה וקריאה הן בעבורי אורח חיים וגם הכרח. אני אדם המגלה את עולמו במלים. התחלתי לכתוב בגיל ארבע-עשרה, ומאז אני כותב שירה וסיפורת, מחזות ותסריטים, ספרי הדרכה בכתיבה ועוד, למבוגרים ולילדים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

Call Now Button