Uncategorized

לא, נבלות, לזה לא נסכים בשום אופן.

החיים, ההורות, הכתיבה ומה שביניהם (76).

    הערב, פתאום, באמצע גל האומיקרון, מבשרים לנו הכתבים המשפטיים שהיועמ"ש וראש האופוזיציה עסוקים בניתוח מעקפים – איך לעקוף את בית המשפט, את ההליך המשפטי ואת הזעם הציבורי העצום כלפי הנאשם בעסקת טיהור-טיעון, כאילו לא הסבירו שוב ושוב, שבזמן מגפה לא כדאי להידרש לפרוצדורות רפואיות לא הכרחיות.

     בשעות האחרונות מופרחות עוד ועוד הדלפות לתקשורת ולרשתות החברתיות. זה התפוצץ בידיעה בלעדית של בן כספית:

     "מקורות יציבים ומעודכנים ביותר טוענים כי בשבועות האחרונים התנהלו מגעים בין נתניהו לפרקליטות על עסקת טיעון. הם נמשכו זמן רב והתקיימו בסודיות מוחלטת, עם שותפי סוד מעטים. הם התפוצצו, על רקע הדרישה הלא מתפשרת של נתניהו שהענישה לא תכלול קלון (ומטבע הדברים, גם לא מאסר). אני לא יודע מי ייצג את נתניהו במגעים (מעריך שאחד מפרקליטיו). בצד השני, היועמ"ש. מטעם הפרקליטות נמסר: "לא מגיבים כמדיניות לשאלות על שיחות עם סנגורים, בין שהיו כאלה ובין שלא. אין בכך לאשר או להכחיש דבר ממה שנטען". רקע: מנדלבליט מסיים בחודש הקרוב. להערכתי, הוא היה מסכים לעסקה בתנאי שתכלול "ענישה משמעותית" וקלון, בנוסחה כזו או אחרת (לא ברור אם אפשר להשיג אותה) שתבטיח פרישה סופית של הנאשם מהחיים הפוליטיים. כאמור, זה לא התכנס."

     כמה שעות אחרי כן כותב אביעד גליקמן:

     "במסגרת המגעים, נתניהו הסכים לפרוש מהחיים הפוליטיים לכמה שנים( כלומר לפרוש לפני שיורשע בבית המשפט וכך לא תידרש שאלת הקלון) ולהודות בעבירות של הפרת אמונים. מנדלבליט מתעקש לפחות על עבודות שירות ובפרקליטות רוצים קלון. מי שמנהל את המגעים מבחינת נתניהו הוא בועז בנצור ופרקליט נוסף מטעם נתניהו. למרות שכרגע אין הסכמות, המגעים לא פוצצו ועדיין יש דלת פתוחה בין הצדדים."

     ואילו ברוך קרא כותב: "נתניהו הסכים להודות בהפרות אמונים. מנדלבליט לא יסכים בשום דרך להוריד דרישה של הפרקליטות לעבודות שירות (הקלון יידרש לפי מתווה דרעי). כלומר, אם הח"כ מתפטר ממילא אין צורך לדרוש קלון; אם הוא ילך לתפקיד ציבורי בעתיד הפרקליטות שומרת לעצמה הזכות לבקש קלון אז."

     הפרסומים הללו אינם מקריים. הכותבים קיבלו את המידע בדבר עסקת הטיעון הזאת כדי להדהד אותו בתקשורת וברשתות החברתיות. זאת, כדי לנצל את השבועיים האחרונים לכהונת היועץ המשפטי לממשלה, כדי להכשיר את הקרקע לעסקת טיעון וגם להוציאה אל הפועל.

     האנשים העומדים מאחורי התבשיל המבאיש הזה, של עסקת  טיעון, אינם מבינים דבר אחד. אנחנו, הציבור הגדול שיצא לרחובות, לכיכרות ולגשרים במשך שנתיים, בכל מזג אוויר, תחת מגפה מתפשטת, תוך סיכון חיינו ושלומנו, לא עשינו את כול הדרך הזאת כדי לראות את הנאשם מקפל בחדווה את תיקיו המשפטיים, פורש לאיזה זמן מן הכנסת, מנצל את הזמן כדי להמשיך בהסתה, בשיסוי ובערעור סדרי השלטון והחברה בישראל – רק כדי שיוכל אחרי כן לשוב ולתבוע לעצמו את תפקיד ראש הממשלה.

     עצם קיומם של מגעים לעסקת טיעון זו עובדה מבאישה, המלמדת עד כמה השחיתות פעפעה בתקופת שלטונו של הנאשם והגיעה לכול הדרגים. עצם קיומם של המגעים הללו מראה עד כמה הדרדרו ערכי המוסר ואיך נהרסו כאן נורמות, שהיו נהוגות שנים רבות, בשירות הציבורי. אנו, שהפגנו נגד שלטון הנאשם, עשינו זאת לא רק כדי להוריד אותו מכס שלטונו. שום מניע אישי נגד אדם מסוים לא יכול היה להחזיק ציבור רב ורחב כול כך של מפגינים ומפגינות ברחובות. הסיבה שיצאנו לרחובות והתמדנו בזה היא אחת – מאבק על דמותה המוסרית של מדינת ישראל, על קיומה כמדינה יהודית דמוקרטית, המבוססת על ערכי החירות, הצדק, השוויון והערבות ההדדית.

     ערכים אלה הם העומדים לממכר בעסקת הטיעון עם הנאשם. וכול מי שייתן ידו לעסקה כזו, אם היועץ המשפטי היוצא ואם הפרקליטות, יוכתם באשם הרובץ לפתחו של בנימין נתניהו – השחתת המידות, הרס השירות הציבורי והחרבת יסודות הבית הזה ששמו ישראל.

     בימים כתיקונם, במצב פוליטי איתן ולא תחת מגפה, הייתה הקואליציה צריכה כבר מזמן לחוקק את החוק, המונע מנאשם להקים ממשלה, את החוק הפוסק שתי תקופות כהונה לראש ממשלה, וגם להקים את ועדת החקירה לחקר הצוללות. למרבה הצער, עד כה לא השכילו ראשי הקואליציה לעשות את המוטל עליהם בזה, ובכך הותירו, ועודם מותירים פתח לנאשם להמשיך במלאכת השיסוי וההרס השיטתיים שלו את החברה ואת השלטון כאן, כפי שעשה כול ימיו.

     אך מה שלא מיטיבה הקואליציה לעשות, ובמקום שבו שומרי הסף מגלים חולשה, אם לא חמור ממנה, שיתוף פעולה עם הנאשם להלבנת פשעו ולהמתקת דינו, יעשה הציבור. אם מישהו בצמרת משרד המשפטים ובפוליטיקה הישראלית מעלה על דעתו, כי ציבור המוחים נגד שלטון הנאשם יסכים לקבל עסקת טיעון כזו, יהיו מרכיביה אשר יהיו, טעות מרה בידיו. אנחנו נשוב ונצא אל הרחובות, גם תחת תנאי מגפה, גם בשעה שקואליציית השינוי היא המושלת בנו, ולא שלטון הנאשם. אנחנו, מוחי מחאת בלפור, לא ניתן לתבשיל המבאיש הזה, עסקת טיעון לבנימין נתניהו, להתממש.

מודעה

אילן שיינפלד

כתיבה וקריאה הן בעבורי אורח חיים וגם הכרח. אני אדם המגלה את עולמו במלים. התחלתי לכתוב בגיל ארבע-עשרה, ומאז אני כותב שירה וסיפורת, מחזות ותסריטים, ספרי הדרכה בכתיבה ועוד, למבוגרים ולילדים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

אולי יעניין אותך
Close
Call Now Button