Uncategorized

אתגר ההתנגדות:  הקמת החזית הדמוקרטית המאוחדת – ושימור הידע.

     יום אחרי חיקוק חוק יסוד: השפיטה וביטול עילת ההסתברות, ובקיצו של שבוע התנגדות מפואר, גם אם הסתיים בתבוסה זמנית, על כולנו לזכור: ממשלת הימין-על-מלא תיפול, במוקדם או במאוחר, אם כתוצאה מפסיקת בג"צ בעתירת פסלות הכהונה של הנאשם, אם בעתירות נגד חוק יסוד: השפיטה, אם כתוצאה מן המתחים המובנים בתוך ממשלה זו, אם כתוצאה מן הלחץ הבינלאומי עליה ואם כתוצאה מן ההתנגדות העצומה, הגועשת, היצירתית והבלתי-אלימה של הציבור הדמוקרטי בישראל נגד המשטר.

     עלינו להיות מוכנים לנפילתה. זאת, בשני אופנים מרכזיים – הקמת החזית הדמוקרטית המאוחדת, שתתמודד במערכת הבחירות הבאה, ושימור הידע בכול מוסדות השלטון, המדע, הטכנולוגיה, הדיפלומטיה, הרפואה, התרבות, ועדות התכנון האזוריות ועוד, בזמן שממשלת החורבן ושליחיה עושים כל שביכולתם כדי להרוס את הקיים.

     הקמת החזית הדמוקרטית לקראת הבחירות הבאות היא הכרחית ומובנת מאליה. על מפלגת העבודה ומרצ לקיים כול אחת פריימריז מהר ככל האפשר, כדי לקבוע את הנהגותיהן מחדש. שתי המפלגות חייבות לכונן יחד מחנה משותף, ולהזמין אליו את הדמוקרטית ואת כול ההתארגנויות הפוליטיות החדשות האחרות בשמאל, כדי לקיים פריימריז של החזית הדמוקרטית, ולגבש מתוכן רשימת מועמדות ומועמדים מוסכמת לכנסת הבאה.

     בו-בזמן, על כול המתפטרים והמתפטרות מן הצבא או השירות הציבורי לאסוף את הידע הקיים ולתעדו.

     גל התפטרויות חסר תקדים מתחולל כעת, אחרי חיקוק ביטול עילת הסבירות. כול אדם הגון ובעל ערכים, המחזיק בעמדה בכירה במנגנון שיש לו השקה עם דרגי השלטון, קם ואומר: עד כאן. כך גם צריך להיות. כך עם הפסקת ההתנדבות של רבים, כך עם הכרזתם של סופרים וסופרות וחוקרי וחוקרות ספרות שיחדלו מלכהן בוועדות פרסי הספרות של השר מיקי זוהר וגם לא יגישו יצירותיהם לוועדות אלה, ועוד.

     ברגעים אלה התבשרנו על עוד התפטרות כזו, ראויה לציון. פרופ' דניאל זייפמן, מן הקתדרה לאסטרופיזיקה ממכון וייצמן למדע, הגיש את התפטרותו מתפקידו כיושב ראש הוועדה המייעצת לתוכנית הלאומית למדע וטכנולוגיה קוונטית. וכך כתב במכתבו: "אני מאמין שזהותה של ישראל טמונה במרקם הדמוקרטי שלה, שתמיד היווה את הקו המנחה לקדמה, להכלה ולצמיחה שוויונית. ההתפתחויות האחרונות מטילות ספק בכיוון העתידי של מדינת ישראל, ומותירים אותי עם לב כבר ותחושה עמוקה של קונפליקט. בנסיבות כאלה, אינני יכול להמשיך לייעץ לתוכנית לאומית באותה רמת אמון ושכנוע הראויים לה." התפטרות מהדהדת זו מצטרפת להתפטרויות נוספות ולגל ההודעות על הפסקת ההתנדבות מצד טייסים, אנשי צוותי אוויר, אנשי המערכים המיוחדים, אמ"ן, 8200, רופאים צבאיים ועוד.

     התפטרות מתפקיד בכיר המשיק למנגנוני המשטר היא כמובן התגובה הנכונה, הראויה והערכית להפיכה המשטרית המתחוללת כעת בישראל. אך ברגע שאתם מחליטים על התפטרות, עשו עוד דבר אחד למען העתיד – אספו ושמרו את הידע. נזדקק לכול הידע שברשותכם, רגע אחרי נפילת ממשלת החורבן. הידע שלכם ושלכן הוא ידע יקר ערך, בדרך לשיקום המדינה היהודית הדמוקרטית מתוך הריסותיה. תעדו שיטות עבודה, אספו כול מסמך שנזדקק לו כדי לחדש את ימינו כמקדם. ואל תשאירו אחריכם דברים לשירות המשטר.

     אני מבקש כי תעבירו את דבריי לראשי העבודה, מרצ, דמוקרטית וההתארגנויות השונות בשמאל, ולכול מי שהתפטר ו/או שוקל את התפטרותו/ה מתפקיד בכיר כעת.

     תודה רבה,

     אילן שיינפלד.

מודעה

אילן שיינפלד

כתיבה וקריאה הן בעבורי אורח חיים וגם הכרח. אני אדם המגלה את עולמו במלים. התחלתי לכתוב בגיל ארבע-עשרה, ומאז אני כותב שירה וסיפורת, מחזות ותסריטים, ספרי הדרכה בכתיבה ועוד, למבוגרים ולילדים.

תגובה אחת

  1. מסכים מאד עם הצורך לתרגם את הכוח של ההתנגדות לדיקטטורה לייצוג פוליטי
    לדעתי יש הזדמנות מיידית בבחירות לרשויות המקומיות. אתמול פגשתי פעילת מחאה מרכזית בקרית אונו שסיפרה שהם רצים לרשות המקומית לייצר כוח נגדי לש"ס שהשתלטו שם.
    א.נשות מחאה חייבים לייצר רשימות למועצת הרשויות ואם אפשר לייצר גם מועמדות לראש/ת העיר -או לפחות לייצר שיח עם מועמד חיובי ותומך
    מהעבודה ומרץ וגם מחד"ש (לדעתי יש חולשה בכך שלא התייחסת בכלל לחברה הערבית בבנית המפלגה / החזית החדשה) נדרש להתאים עצמם לא.נשות המחאה שמובילים כיום ויש להם יוקרה ואמינות שאין לכל פעילי השמאל הותיקים שלא הוכיחו עצמם.
    מי שאכפת לו לשנות ולא רק לבנות את הקיוסק שלו צריך להכפיף עצמו למסגרת רחבה של תנועת המחאה המדהימה ולא להתעקש על הקבוצה הספיציפית שלו –
    לצד ההפגנות שחייבות להמשיך צריכה להבנות חלופה דמוקרטית אזרחית חדשה לשלטון אחר ומדינה אחרת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

Call Now Button