אקטואליהדעותדתותהומוסקסואליותהומסקסואליותהורות בגיל מבוגרהורות גאההורים וילדיםהקהילה הלהט"ביתהרבנות הראשית לישראלהתקשורת החדשהחד הוריחד הוריותיציאה מהארוןכללימגדרפוליטיקהפונדקאותראש ממשלת ישראל

אנחנו מערכת החיסון של החברה הישראלית.

סטונוול הישראלי.jpg
סטונוול הישראלי. צילום: טל אלמוג.

 

ראש ממשלת ישראל, בנימין נתניהו, ורעייתו, הבינו כנראה באיחור רב מה שהבהרנו היטב במהלך הימים האחרונים: הזגזוג של רה"מ, בין סרטון תמיכה בקהילה לבין הצבעה בעד התיקון המפלה לחוק הפונדקאות היו טעות פוליטית גדולה. טעות אחת יותר מדי.

אבל אם בנימין ושרה נתניהו חושבים, שבכינוס מבוהל של הכנסת לדיון מחודש בתיקון לחוק הפונדקאות, או בהודעות סרק לתקשורת על פגישתם הקרובה עם ראשי הקהילה, או על לחצים המופעלים על רה"מ על ידי רעייתו, מבית, הם יצליחו לסכור את הסחף הציבורי שהחל היום, הם טועים טעות מרה שנייה.

הביטו במה שמתחולל היום, מאז שעות הבוקר ועד עצם כתיבת שורות אלה, משפחת נתניהו: כך נראה סופכם הפוליטי. מה שהחל כמחאתה של הקהילה הלהט"בית על אפלייה בתיקון לחוק הפונדקאות, התרחב במהלך יום ההפגנות הסוער הזה לרשימת דרישות נרחבת בהרבה – הסדר נישואין לגייז בישראל, ייבוא הורמונים לקהילת הטרנס ושינוי היחס המפלה כלפי הטרנסים והטרנסיות במערכת הבריאות, עידוד מפעלות הנוער הגאה, שינוי היחס לבני ובנות הקהילה במערכת החינוך, ועוד ועוד. גם אם תרצו, לא תוכלו לעמוד בפני הדרישות האלה, מסיבה פשוטה. בשל החטא הקדמון שלכם – הקמת קואליציה ימנית משיחית, הנשענת על קולות הדתיים והחרדים, במקום קואליציית מרכז.

יכולתם להקים קואליציה שפויה בארץ הזאת. תחת זאת, העדפתם לחבור אל מגזרים פשיסטיים ומגזרים אנטי-ציוניים, המשתמטים מחובותיו הבסיסיות ביותר של אזרח בישראל. כך, אפוא, הפכתם לנגיף האיידס של החברה הישראלית. במהלך פחות מארבע שנות שלטונכם כרסמתם באופן אנוש בכול המערכות המרכיבות את ישראל הדמוקרטית – במערכת המשפט, במערכת התקשורת, במערכת החינוך, במערכת הביטחון באמצעות מתן היתר להדתה קיצונית, במערכת שירותי הדת, בקליטת יהודים מרחבי תבל וביחסים עם יהדות העולם, בפגיעה בזקנים, בנכים, בחולים, בלהט"בים, באבות הגרושים וברפורמים ובקונסרבטיבים, ויסלחו לי ששכחתי למנות אותם על רשימה זו.

אבל בניגוד למגזרים אחרים בחברה הישראלית, הקהילה הלהט"בית מושרשת בכול קצוות המפה הפוליטית, ובניה ובנותיה משרתים את החברה הישראל בכלכלה ובביטחון, בהיי טק ובחינוך. אנחנו נמצאים בכול מקום, וערניים ורגישים מאוד לכול פגיעה בזכויותינו. ולכן, אנחנו נייר הלקמוס החדש של החברה הישראלית, ואנחנו מערכת החיסון שלה.

ממשלת נתניהו, ממשלה ימנית משיחית, שתקפה במשך שלוש שנים ומחצה את כול המערכות המרכיבות את החברה והמשק בישראל, ופגעה בערכי היסוד של ישראל החילונית והיהודית, הציונית והדמוקרטית, הגיעה היום לסוף דרכה. אתם לא תצאו מזה. המחאה תתרחב, תתפשט, תתפוס עוד ועוד מגזרים מקופחים בחברה הישראלית.

אתם גמרתם את מפעלכם בהחרבת ישראל כפי שהכרנוה. ועכשיו אחת מן השתיים – או שתכריזו על בחירות מוקדמות, או שחקירות המשטרה יאלצו אתכם לרדת מן השלטון. כך או כך, דרככם גמורה.

אמנם, ראשי הקהילה הלהט"בית עושים כול שביכולתם כדי לשוות להפגנות היום, ולעצרת הערב, אופי וגוון א-פוליטיים. אמנם, יש בתוך המפגינים הרבה מחברי התאים הגאים במפלגות הימין. אבל אין זה משנה ואין זה מוריד דבר מעוצמת האמת, שגם היא אינה אמת של צד זה או אחר במפה הפוליטית – אנחנו מערכת החיסון של החברה הישראלית, ואנחנו קמנו עליכם היום, בטרם תביאו עלינו כלייה. חוק הלאום, מאסר רב קונסרביטיבי, אפליית הקהילה הלהט"ב – אלה פרפורי הגסיסה של שלטונכם. ואיזך זיל גמור.

מודעה

אילן שיינפלד

כתיבה וקריאה הן בעבורי אורח חיים וגם הכרח. אני אדם המגלה את עולמו במלים. התחלתי לכתוב בגיל ארבע-עשרה, ומאז אני כותב שירה וסיפורת, מחזות ותסריטים, ספרי הדרכה בכתיבה ועוד, למבוגרים ולילדים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

Call Now Button