Uncategorized

הַפַּעַם הֵם בָּאִים עָלַיִךְ, וְעָלֶיךָ.

החיים, הכתיבה, ההורות ומה שביניהם (203).

     אין הורה ו/או אדם בעל לב, שלא נחרד מן הקמפיין המכוער של רוני ססובר, ארגוני ימין, רבנים מן הציונות הדתית והורים מוסתים נגד הילד הטרנסג'נדר בגבעת שמואל. רוב התגובות יצאו נגדם בשאט נפש, איך הם מעזים לקיים קמפיין פוליטי גזעני והומופובי על גוו של ילד ועל גוום של בני ובנות משפחתו. מה שרבים ורבות מאתנו עוד לא מבינים, שהתופעה המכוערת הזאת היא רק קדימון למה שמצפה לנו, אם נתניהו וגוש הימין יכבשו את השלטון בבחירות הקרובות.

     בתחילת יולי 2018, בתוך מחאת הקהילה הלהטב"קית, נתניהו הבטיח פומבית שיתמוך בחוק הפונדקאות. זה לא החזיק זמן רב. ב-18.7.2018, כמה ימים אחרי הבטחתו, הצביע נגד הצעת התיקון לחוק הפונדקאות, שהגיש חה"כ אמיר אוחנה, ממפלגתו. התיקון לחוק הפונדקאות (החוק לנשיאת עוברים) עבר רק בעבודה מאומצת של ארגוני הקהילה וממשלת השינוי, ומי שמימש אותו בפועל הוא שר הבריאות היוצא, ניצן הורוביץ (מרצ).

     נתניהו, תחת זאת, הכשיר את איתמר בן גביר לריצה לכנסת, התערב השבוע ביחסים שבין מפלגת 'נעם' ההומופובית, בראשות הרב הנבל צבי טאו, והצליח לשכנע את בצלאל סמוטריץ', הומופוב רדוף בפני עצמו, ואת איתמר בן גביר, גזען עם קבלות, לקבל את אבי מעוז, נציג מפלגת 'נעם', לרשימתם. כך, אפוא, הבטיח בנימין נתניהו את כניסתו של נציג מפלגת 'נעם' לכנסת הקרובה, אם אכן יתממשו הסקרים, ומפלגת 'הציונות הדתית' תזכה ב-10-13 מנדטים.

     נתניהו לא יוכל להרכיב את ממשלת הימין החלומית שלו בלי תמיכה של מפלגת 'הציונות הדתית'. לכן, יהיה חייב לממש את הבטחותיו למפלגה זו וגם למפלגת 'נעם.' השאלה היא מה הבטיח להם. זה כמובן חסוי. אבל זה מעלה תהיות. האם הבטיח להם את ביטול התיקון לחוק הפונדקאות? את ביטול התקציבים שהקציבה ממשלת השינוי לארגוני הקהילה הלהטב"קית? את החדרת קמפיין 'המשפחה היהודית' של מפלגת 'נעם' למערכת החינוך? את ביטול ההכרה בזוגות גאים כהורים? רק אלוהים יודע. אבל ברור שכדי לזכות בשלטון ולשמר את אחיזתו בו, יהיה נתניהו מחויב לממש את חזון הבלהות של כול מרכיבי 'הציונות הדתית', ובו פגיעה ממשית בחיי המיעוטים בישראל, יהודים וערבים, להט"בים ונשים. אף אחד לא ייצא מזה טוב.

     ישנם פרשנים המטפחים אשליה, לפיה נתניהו, אחרי שיזכה במנדט להקמת ממשלה, יפנה אל מפלגות גוש השינוי, יציע להן להצטרף אליו לממשלת אחדות רחבה, כפי שעשה בעבר עם 'קדימה' ו'המחנה הציוני', לבני והרצוג, גנץ ואחרים. אבל הם שוכחים, שנתניהו של סוף 2022 הוא לא נתניהו של 'אין כלום ולא יהיה כלום.' נתניהו של סוף 2022 הוא אדם הנלחם על חייו. הוא חייב לנצח, בכול מחיר, כדי שיוכל לחוקק את פסקת ההתגברות, להחליף את היועמ"שית, לשנות את הליך הבחירה של שופטים לבית המשפט העליון ולעצור את משפטו. אף אחת ממפלגות גוש המרכז לא תיתן לו זאת, ולכן לא תהיה לו ברירה אלא להיכנע לדרישות הגזעניות וההומופוביות של שותפיו, על מנת לזכות בשלטון ולשרוד בו – כדי לבטל את משפטו.

     ולכן גוש הימין בראשות בנימין נתניהו הוא גוש החושך. הוא גוש מסוכן, המונהג בידי נאשם נואש, שיעשו הכול, כפי שאנו כבר רואים ביומיום הפוליטי, כדי לתפוס בשלטון ולא להרפות ממנו. ההבטחה שלו על תקצוב החינוך החרדי בלי לימודי ליבה, ועל ידי כך פגיעה אקוטית בעתידם של צעירי החברה החרדית ובצמיחתה החברתית-כלכלית של ישראל, היא רק הסיפתח. השלבים הבאים, לו יעלה בידו לקבל לידיו מנדט להקמת ממשלה, יהיו חמורים בהרבה.

     והם יגעו בכול אחד ואחת מאתנו. כי ביום שבו יוחלש בית המשפט הגבוה לצדק, לאף אזרח המשתייך למיעוט, ואין זה משנה אם מדובר בערבי, דרוזי, צ'רקסי או מישהו.י מקהילת הלהטב"ק, לא יהיה מגן מפני שרירות הלב של המחוקק ושל הרשויות המבצעות את חוקיו. כול אחד ואחת מאתנו ימצא את עצמו מאוים, כול אחד ואחת מאתנו ימצא הגבלות על זכויות הפרט ועל חירותו.

     ולכן אסור שבנימין נתניהו ומפלגות גוש החושך שלו יצליחו להגיע ל-61 מנדטים, ואפילו לא קרוב אליהם.

     שתפו והפיצו, כי בנפשכםן הדבר.

מודעה

אילן שיינפלד

כתיבה וקריאה הן בעבורי אורח חיים וגם הכרח. אני אדם המגלה את עולמו במלים. התחלתי לכתוב בגיל ארבע-עשרה, ומאז אני כותב שירה וסיפורת, מחזות ותסריטים, ספרי הדרכה בכתיבה ועוד, למבוגרים ולילדים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

אולי יעניין אותך
Close
Call Now Button