Uncategorized

הגיע זמן נבצרות – ומשבר חוקתי.

     אחרי ההפגנות הגדולות וסקרי סוף השבוע ברור ומחוור לכל: לנתניהו וממשלתו אין רוב ציבורי להפיכה משטרית. מלכתחילה עלו לשלטון לא ברוב מוחלט, אלא בשל חולשת המחנה מנגד להשתמש ברוב המוחלט שלו כדי להקים ממשלה. נתניהו גם לא נבחר כדי להפוך כאן את המשטרה מדמוקרטיה לדיקטטורה מלוכנית, וכול צעד בכיוון זה יהפוך את שלטונו ואת ממשלתו לבלתי לגיטימיים.

     העצה הטובה ביותר שיש לי לתת לנתניהו כעת היא אחת. התבונן היטב בתמונות מן ההפגנות. הן תלכנה ותתרחבנה, הן מצד פריסתן ברחבי ישראל והן בגודלן ובהיקפן. ההתנגדות שמביעים רוב הישראלים לצעדיך ולסמכותך, כמי שמצוי בניגוד עניינים חמור בין תפקידך לבין כוונותיך, עוברת השבוע גם להשבתה ראשונה וסמלית של המשק, ותסלים לצעדים בלתי אלימים נוספים. השבועות הקרובים הם הזמן האחרון שלך לעלות על 'כנף ציון,' עם רעייתך ובניך, ולהסתלק מכאן, מפני שאם לא תעשה זאת, תגיע לכלא. זה או שאתה תגמור בכלא, או כולנו. ואלה לא נהיה אנחנו, בנימין נתניהו. אלא אתה.

     השבוע זה הרה-גורל, מפני שאחרי פסק דין דרעי ועם התכנסות הכנסת לדיונים על חוק יסוד השפיטה ואחריהם על חוקי ההתגברות על בג"צ, לא תהיה בפני היועצת המשפטית לממשלה שום ברירה, אלא להכריז על בנימין נתניהו כנבצר למלא את תפקידו. ובית המשפט העליון יקבל זאת. שלא כמו בפעם הקודמת, שם מצב החקיקה לא אפשר לבית המשפט העליון אלא לאפשר לנתניהו לקבל לידיו מנדט להקמת ממשלה, כעת עומדות כול פעולותיו כראייה מוצקה – בנימין נתניהו, הנאשם בשוחד, במרמה ובהפרת אמונים, ועושה כל שביכולתו, בעצמו ובאמצעות שליחיו, כדי לקעקע ולהרוס את מערכת המשפט ולעצור בדרך זו את משפטו, ובדרך מחריב את יסודות המשטר הדמוקרטי בישראל, אינו כשיר לתפקידו רם המעלה.

     מרגע שתוכרז הנבצרות, יתחולל כאן משבר חוקתי וחברתי ופוליטי חסר תקדים בחומרתו. אני מן המאמינים, כי לא רבים מתומכי נתניהו והימין יצאו לרחובות, מפני שגם שותפיו לקואליציה מבינים שמדובר בברווז קצוץ כנפיים. אפילו בצלאל סמוטריץ' הבהיר במפורש, כי השקרן בן שקרן הזה סופו לכלא. אבל גם אם רק חלק מתומכי נתניהו והימין ייצאו לרחובות, וייתקלו במחנה המתנגדים להפיכה משטרית – זה יחולל אנדרלמוסיה גמורה. שלא לומר חמור מזה.

     יתר על כן, עם ההכרזה על נתניהו כנבצר, או כמי שמצוי בניגוד עניינים חמור ואסור – הוא ודאי לא יתנדב לרדת מכס ראש הממשלה. או-אז יצטרכו ראשי הצבא, המשטרה, המוסד והשב"כ, כל אחד בגזרת פעילותו, למי נתונה נאמנותם ומחויבותם – למדינת ישראל הדמוקרטית ולחוקיה, או לנאשם בשוחד, במרמה ובהפרת אמונים, שבחר לשסע ולקרוע את ישראל לגזרים, לשנות את שיטת המשטר בה ולשרוף אותה כליל, רק כדי לחלץ את עצמו מאימת הדין.

     נתניהו ימצא את עצמו בכלא. אם על ידי ראשי מערכת הביטחון, שייכנסו למשרדו, יודיעו לו שהוא עצור על שום הסתה ופגיעה בסדרי השלטון – או על ידי בית המשפט העליון. ולכן, אם עוד נותרה תבונה בראשו של האדם הנרקיסיסטי הזה, יהיה חכם אם ירפה מאתנו, יעלה על 'כנף ציון' עם רעייתו ובניו, ויסתלק מכאן.

     את המטוס המתועב הוא יכול, מבחינתי, להשאיר אצלו.

מודעה

אילן שיינפלד

כתיבה וקריאה הן בעבורי אורח חיים וגם הכרח. אני אדם המגלה את עולמו במלים. התחלתי לכתוב בגיל ארבע-עשרה, ומאז אני כותב שירה וסיפורת, מחזות ותסריטים, ספרי הדרכה בכתיבה ועוד, למבוגרים ולילדים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

אולי יעניין אותך
Close
Call Now Button