אקטואליהדעותפוליטיקהשירות הביטחון הכללי שב"כ

הדף היומי (107). יו"ר הכנסת – למעצר מיידי על ידי השב"כ.

בחודשים האחרונים, שבהם השתלחו הנאשם ועוזריו במערכות האכיפה, החוק והמשפט ובכלי התקשורת, ובהם פרקליט המדינה, היועץ המשפטי ושופטי ביהמ"ש המחוזי, שבפניהם הונח כתב-האישום, היה ודאי כי תגיע העת בה ישתלחו גם במערכת המשפט. היום, שנים-עשר ימים לפני מועד חידוש משפטו של הנאשם, ניתנה האות.

יו"ר הכנסת, חה"כ יריב לוין, אמר היום: "אנו חיים במציאות של היפוך יוצרות, בשעה שריבונות העם נלקחה ממנו זה מכבר, והוחלפה בהכרעה של קומץ שופטים. ביד אחת בית המשפט העליון רומס את החלטות הכנסת ואת החוקים הנחקקים על ידה, וביד השנייה שופטיו מנהלים את הליכי הבחירות לכנסת. העיקרון לפיו שופט הוא העומד בראש ועדת הבחירות המרכזית, הגיונו ברור, אך הוא מקבל גוון שונה לחלוטין כאשר השופטים הופכים את עצמם לשחקנים במגרש הפוליטי. הנזק הנגרם לכלל מערכות השלטון, ובראשן בית המשפט עצמו הוא כבד מאוד."

כדרכם של הנאשם ועוזריו, בבואם להרחיב את מערכות השלטון, שהן לב לבה של הדמוקרטיה הישראלית, המתקפה שלוחת הרסן של יו"ר הכנסת – אינני מאמין למראה מה שאני כותב – מנוסחת בלשון ההפך, כהגנה על מערכות השלטון. הוא אומר "הנזק הנגרם לכלל מערכות השלטון, ובראשן בית המשפט עצמו," ומצייר את עצמו בהבל-פה מעוות כמגן המערכת המשפטית.

אך דבריו הן תערובת מסוכנת של הסתה. לפי יריב לוין, השופטים "לקחו את ריבונות העם," וביהמ"ש "רומס את החלטות הכנסת ואת החוקים." כביכול הוא מנסה להשיב את ריבונות העם לידיו. בפועל הוא מנסה לחסל את סמכויות בית המשפט לדון בנאשם. העירוב בין העובדה ששופט הוא העומד בראש ועדת הבחירות, לבין הטענה לפיה "השופטים הופכים את עצמם לשחקנים במגרש הפוליטי," מסוכן לא פחות. ההיקש המתבקש מן הטענה המטורפת הזאת הוא, שהליך הבחירות זוהם, כתוצאה מדעתם הפוליטית של השופטים.

אין שום טעם לנסות להזים את טיעוניו המעוותים והמסיתים של יו"ר הכנסת. מדובר בהסתה פרועה נגד מערכת המשפט, שמטרתה היא אחת – לקעקע את אמינותה, לשבור את סמכותה ולבטל את יכולת המערכת לשמש כשומר סף אחרון מפני דיקטטורה.

כאשר המתקפה הזאת באה פחות מיממה אחרי ביטול הפרדת הרשויות, והשלטת כוחה של הממשלה על הכנסת, המשמעות היא ברורה – היום ניתנה האות למתקפה על המעוז האחרון של הדמוקרטיה הישראלית, על מערכת המשפט. וברגע שגם מערכת המשפט תקרוס, אחרי שהתקשורת כבר התמוטטה, והכנסת הצביעה נגד עצמה ובעצם ביטלה את סמכויותיה, אחרי שמעקב שב"כ הושתת על אזרחי ישראל ואחרי שתקנות שעת חירום קבעו כי ניתן לדון על אסיר שלא בפניו, זה השלב האחרון בהחלט בהפיכתה של ישראל לדיקטטורה.

התגובה היחידה הראויה לדבריו של יו"ר הכנסת היא מאסרו המיידי בגין הסתה ופגיעה בסדרי השלטון במדינת ישראל. לשם ביצוע המאסר אין אפילו צורך בהסרת חסינותו או בצו בית משפט. חוק שירות הביטחון הכללי קובע מפורשות, כי אחד מתפקידיו של השב"כ הוא"סיכול ומניעה של פעילות בלתי חוקית, שמטרתה לפגוע בביטחון המדינה, בסדרי המשטר הדמוקרטי או במוסדותיו."

הבל-ייאמן אכן מתרחש. יושב ראש כנסת ישראל חותר תחת מערכת המשפט שלה. ועל כך עליו להיעצר מיד.

מודעה

אילן שיינפלד

כתיבה וקריאה הן בעבורי אורח חיים וגם הכרח. אני אדם המגלה את עולמו במלים. התחלתי לכתוב בגיל ארבע-עשרה, ומאז אני כותב שירה וסיפורת, מחזות ותסריטים, ספרי הדרכה בכתיבה ועוד, למבוגרים ולילדים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

Call Now Button