אקטואליהדעותמשטרת ישראלפוליטיקה

הדף היומי (140) הנשרים פושטים עם שחר.

היום קיבל לידיו אמיר השכל הודעה, לפיו מחר, לאור קיומה של הפגנה מטעם תומכי הנאשם ברחוב בלפור, עליו לפנות את מאהל המחאה. וכך הוא מספר:

"שלום חברים, לפני כעשרה ימים עדכן אותי מפקד תחנת מוריה כי ב 18.8 צפויה הפגנה גדולה של הליכוד, "צפויים כ 3000 מפגינים וכי הערכות ההפגנה תהיה מהקצה המזרחי של המאהל שלנו לכיוון כיכר פריז."
"היום הציג לי מפקד התחנה את המשמעויות בשטח, נמסר לי שמדובר בהפגנה של מחר (לא 18 אלא 20) וכי הגדר המערבית של ההפגנה תהיה בסביבות אמצע המאהל שלנו מזרחה לכיוון כיכר פריז וכי יהיה צורך בפינוי של חפצים וכיסוי חלק מהשלטים שפונים לכביש בבד.
לא יכולתי להסכים לדברים והודעתי לו שמחר לא נאפשר את פינוי המאהל .
"אני קורא לכל מי שיכול להגיע לבלפור מחר, החל מהשעה 14:00 כדי למנוע מהמשטרה מהלך בניגוד לסיכום הראשוני. (הפגנת הליכוד תתחיל ב 19:30 אולם ההערכות תתחיל כמה שעות קודם.)
"תודה ולהתראות.
אמיר."

*

     המשטרה כנראה לא למדה כלום ממאסר השווא שאסרה את אמיר לפני חודש, או חמור מזה – משרתת את הנאשם ותומכיו באצטלה של שמירה על הפרדה בין מחנות המפגינים ושמירה על הסדר הציבורי. הרי אותה משטרה גם משליטה את כוחה כדי למשטר את המפגינים נגד הנאשם. מדי שבוע היא מציבה מחסומים, פותחת וסוגרת רחובות, כדי לווסת את כמות המפגינים בבלפור, לא מאפשרת לרבבות מפגינים להגיע אל ההפגנה במוצאי שבת, גורמת בכך לרבים ורבות לשוב על עקביהם מאוכזבים הביתה, ואחרי כן גם מוציאה הודעות שווא, המפחיתות ביותר ממחצית ממספר המפגינים.

     מחר מתכוונת המשטרה לפנות את מאהל המחאה של אמיר השכל מבלפור. במקום לחצוץ בין המחנות המפגינים, היא נוקטת עמדה, ופוגעת בסמל של המחאה בבלפור ובשורש שהצמיח אותה. זה כמובן לא יעבור בשקט. כבר הלילה עלו רבים ורבות לבלפור, וישנים בבתי מלון סמוכים, כדי לחזק את המאהל למן שעות הבוקר המוקדמות, החביבות כול כך על מפני המפגינים. אני מצטרף בפוסט זה למאמצי חברותיי וחבריי לעזור לאמיר – וקורא לכול מי שהדמוקרטיה יקרה ללבו, לכול מי שאמיר השכל מסמל בעבורו את המאבק על הדמוקרטיה – לעלות מחר כבר בשעות הבוקר לרחוב בלפור. עלינו לבוא לשם בהמונינו, כדי למנוע ממשטרת ישראל את זממה – לפנות את מאהל המחאה של אמיר השכל מן הרחוב בפני הביביסטים, ועל ידי כך לפגוע בסמל המחאה.

אני יודע, השבוע הזה הוא שבוע איום. בשבוע אחד גילינו כי מאחורי 'הסכם השלום ההיסטורי' עם איחוד האמירויות חבויה עסקת נשק מסוכנת על מטוסי F-35, בין האמירויות לבין ארה"ב, שרה"מ נתניהו טוען כי לא הסכים לה, אבל האמירויות טוענות שכן. כך גם בנוגע לחלוקת הארץ ולביטול הסיפוח. בו-בזמן, הפרויקטור גמזו מקדם דיבורים על סגר, שנת הלימודים בפתח מבלי שההורים יודעים כיצד תיראה, אלימות מזעזעת נגד חסרי ישע מתגלית בן-לילה, והילדים סיימו את הקייטנות ויצאו לחופש הגדול-קצר שלהם, עשרה ימים שבהם כמעט ואין מה לעשות איתם, כי הכול סגור.

אבל המדינה מתפרקת לנו מול העיניים, תחת ידיו של הארכי-נוכל הזה, נתניהו. הוא ועוזריו ושופריו מטלטלים את הממשלה, את הקואליציה ואת הציבור, מזהירים מפיזור הכנסת ביום שני הקרוב והכרזה על בחירות, על סגר, על אלף ואחד דברים, משום שאי הוודאות הסוערת הזאת משרתת אותם. היא המאפשרת להם לשלוט. היא גם זו שתאפשר לנאשם להשתמש בסמכויות החירום שהוקנו לו בשל מגפת הקורונה, כדי לסגור אותנו בקרוב בבתינו, ולהטיל עלינו עוד מיני איסורים.

ודווקא משום כך, חיזוק המחאה בבלפור והתעצמותה הם צו השעה. כעת, יותר מבכול שבוע אחר. ומחר הוא היום הקריטי במחאת בלפור. אם ניתן למשטרה לפנות את מאהל המחאה של אמיר השכל בשביל הביביסטים, הם עלולים להשתלט על הרחוב ועל הכיכר. אסור שזה יקרה. ולכן כול מי שיכול/ה, אנא מכםן, עלו מחר בבוקר לבלפור!

שתפו והפיצו. הלילה! בכול דרך! תודה.

 

 

מודעה

אילן שיינפלד

כתיבה וקריאה הן בעבורי אורח חיים וגם הכרח. אני אדם המגלה את עולמו במלים. התחלתי לכתוב בגיל ארבע-עשרה, ומאז אני כותב שירה וסיפורת, מחזות ותסריטים, ספרי הדרכה בכתיבה ועוד, למבוגרים ולילדים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

Call Now Button