אקטואליהדעותפוליטיקה

הדף היומי (141). אני אפס, אני אפס. מכתב אישי לביבי.

היי ביבי,

לבן ארצי יש שיר, ששמו "אני אפס." הפזמון שלו הולך ככה: "אני אפס, אני אפס/ צעקתי לפני כולם במסיבה/ אני אפס, אני אפס/ בסך הכל רציתי אהבה." מכיר? תיכף אצרף לכאן את השיר, כדי שתוכל לצפות בו ולשנן אותו. זאת, כדי שתתחיל להתרגל לומר לעצמך את האמת.

ביבי, אתה אפס. חשבת שיגיעו הערב אלפי תומכים בך לרחוב בלפור. ההערכות דיברו על 3000 איש. הגיעו 300. בשביל 300 איש פינו את סמל המחאה נגדך, המאהל של אמיר השכל, גררו משם את אמיר השכל ואת ראש השב"כ לשעבר, כרמי גילון, שנפצע על ידי השוטרים, פינו משם בניגוד לחוק החסינות חבר כנסת מכהן, חה"כ יוראי הרצאנו-להב, ועוד רבים ורבות אחרים, החרימו את ציוד המאהל, שינו את היערכות המחסומים ברחובות, ואילו מהצד שלכם תלו מסכי לד והכינו תפאורה חגיגית להופעה מיוחצנת. וכול זה בשביל 300 איש. על המעשים המגונים האלה שלכם במפגינים ובמפגינות נגדך בבלפור, תקבלו במוצאי שבת לא 3000 מוחים ומוחות, אלא 30,000, אם לא כפול מזה.

ביבי, אתה אפס. חשבת שתוכל לסבן אותנו עם הסכם שלום היסטורי עם האמירויות, בשעה שמדובר בהסכם נורמליזציה, המוציא מן הארון יחסים שהתקיימו שנים. עוד מימי יצחק רבין. חשבת שתוכל להסתיר את הסכמתך לעסקת המטוסים, ואת השיחה של ראש חיל האוויר עם ראש המל"ל, תוך עקיפתו של שר הביטחון. אז חשבת. אנחנו חשבנו, שלמדת משהו מפרשת הצוללות. מסתבר שלא למדת דבר. איש נכלים היית ונשארת.

ביבי, אתה אפס. אתה אולי מדמיין לעצמך שתוביל את ישראל לבחירות רביעיות באמצע משבר כלכלי-חברתי, שאתה הבאת אותנו עלינו, במידה לא מעטה, בהחלטותיך השגויות. אתה אולי מאמין שתזכה ל-30 מנדטים ויותר, שתצליח להקים קואליציה של 61 חברי וחברות כנסת שיסורו למשמעתך, ואז גם להעביר את פסקת ההתגברות, את המינויים הבכירים שאתה מבקש כדי להיטיב עם מצבך המשפטי. אתה אולי עוד באמת מפנטז שתצליח להימלט מאימת הדין. אבל אתה טועה. אתה יודע למה? כי אתה אפס.

אם היית בן-אדם, היית מודיע מיד עם הגשת כתבי האישום נגדך על נבצרות. אם היית בן-אדם, היית סוכר את פיך ונמנע מלתקוף את כול גורמי האכיפה, החוק והמשפט. אם היית בן-אדם, היית נמנע משיסוי חלקיה של החברה הישראלית אלה באלה. אם היית בן אדם, היית נזהר מאוד מן הכינויים המסיתים שלך נגד המפגינים והמפגינות נגדך.

אבל אתה לא בן-אדם, ביבי, אתה לא מענטש. אתה אפס. קליפה ריקה של מנהיג. אדם שכול חייו כמה לאהבה, לאשרור עצמי, להכרה. נכנסת לנעליים הגדולות של אחיך המת, זכרו לברכה, והיה קשה לך, אפעץ, למלא אותן. עשית ככול יכולתך. התקדמת יפה. אבל בדרך עיכל הרעב הנרקיסיסטי שלך את אשתך ואת בניך, את כול מי שאי פעם עבד אתך או סבב בסביבתך, וכעת גם את תומכיך ובוחריך.

אתה לא בן-אדם, ביבי. אתה אפס. אדם חלש ונרפה, המתדמה לחזק, ונאחז בכול מאודו בקרנות המזבח. יכולת להציל לפחות את כבודך, להתייצב כמו גבר למשפטך, לא להפוך את כנסת ישראל וממשלתה לעיר מקלט. יכולת להתעשת, להוכיח יושר, חוזק, עוצמה.

אבל אין בך דבר מכול אלה, ביבי. מסיבה פשוטה. אתה אפס.

והערב גם ראינו את מיטב ההמחשה לכך.

זה נגמר, ביבי. כולנו יודעים את זה. בארץ וגם בעולם. הדבר היחיד שנותר לראות הוא איך זה בדיוק יקרה. איך תיפול מכיסאך. שוב אין זה משנה אם בית המשפט הגבוה לצדק יעשה זאת, השב"כ, הבוגדים שהקימו אתך קואליציה או חבריך לליכוד. זה לא משנה. אתה כבר יודע שאתה מוקצה, דחוי ומושפל, אדם עלוב ונדכא. ולכן, זה בכלל לא חשוב איך זה יקרה ביבי.

מודעה

אילן שיינפלד

כתיבה וקריאה הן בעבורי אורח חיים וגם הכרח. אני אדם המגלה את עולמו במלים. התחלתי לכתוב בגיל ארבע-עשרה, ומאז אני כותב שירה וסיפורת, מחזות ותסריטים, ספרי הדרכה בכתיבה ועוד, למבוגרים ולילדים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

אולי יעניין אותך
Close
Call Now Button