אקטואליהדעותפוליטיקה

הדף היומי (182). מתחת לגלימה של בנט.

נפתלי בנט עושה עבודה טובה. מאז החליף את איילת שקד בהובלת 'ימינה' כיהן כשר ביטחון, דברר את עצמו לדעת בנוגע לאופני הטיפול הראויים בעיניו במגיפת הקורונה, הוציא לאור בחפזון ספר על כך (עוד לא שמעתי על אדם הכותב במהירות כזאת ספר על תופעה המתחוללת ברגע כתיבתו וגם גוזר עליה קופון תדמיתי) ולבנות לעצמו דימוי כמנהיג לאומי אחראי. זה בא לידי ביטוי בסקרים, בכמות המנדטים שצבר. אני עוד זוכר איך בבחירות הקודמות הוא נסע מקלפי לקלפי, באישון ליל, לקושש קולות שיבטיחו את מעבר מפלגתו את אחוז החסימה. ולכן, עתה, משיש בידיו, כביכול, הבטחה ל-24 מנדטים, הוא נדמה כקוסם הגדול של הפוליטיקה הישראלית לעת הזאת. לעת עתה.

אבל מתחת לגלימה של נפתלי מסתתרים איילת שקד, עם רצונה לשנות את בית המשפט העליון לשמרני-ימני, עם יחסיה הבעייתיים, בלשון המעטה, עם אפי נווה, בצלאל סמוטריץ' עם האובססיה שלו נגד הקהילה הלהטב"קית (מצעד הבהמות, זוכרים?) ומתן כהנא, ההולך ונגלה כאידיוט מושלם, קיצוני ומסוכן לא פחות מחבריו.

נפתלי בנט מצייר את עצמו בחודשים האחרונים כסוג של משיח, גואל ישראל ממגפת הקורונה. מושיע עמו. זה לא מקרה. מפלגת ימינה נבנתה על חורבות המפד"ל, ובעוד המפד"ל הייתה מפלגה ציונית-דתית לאומית, 'ימינה' מכילה בתוכה מרכיבים המבטאים את החזון המשיחי של אתחלתא דגאולה, הרואה בציונות המדינית 'חמורו של משיח' בדרך להפיכת ישראל למדינת הלכה.

אם נפתלי בנט מבקש לכפור בדברים האלה, ולקבל אליו קולות מן השמאל-מרכז, או נתח ממצביעי כחול-לבן והעבודה לשעבר, נטל ההוכחה על כתפיו. כדי להוכיח שהוא ראוי לקולותינו עליו להראות בפועל איך הוא מתנתק פוליטית ומעשית מבנימין נתניהו, מפיל אותו מכיסאו ומקים יחד עם כחול לבן, יש עתיד, ישראל ביתנו, העבודה ומרצ, בתמיכת המשותפת, ממשלה חליפית במקום הממשלה הקיימת.

הדרך היחידה שיוכל נפתלי בנט לנקוט בה היא הדרך הזאת – הצטרפות להצבעת אי האמון הקונסטרוקטיבי של יש עתיד, והקמת ממשלת אחדות לאומית אמתית, חזקה ומתפקדת, שבה יוכל להביא לידי מימוש את מומחיותו-לכאורה לטיפול במגפת הקורונה ולדאוג לצרכי כול הישראלים באשר הם. הדרך לכך תהיה כרוכה גם בקבלתו את התמיכה של המשותפת, כמפלגה לגיטימית, המייצגת 20% מתושבי ישראל.

הפלת הממשלה והדחת נתניהו מתפקידו כראש ממשלה, בתמיכת המשותפת ולא אגב פסילתה, היא-היא כרטיס הכניסה של נפתלי בנט למועדון המנהיגים הלאומיים הגדולים באמת. אם כך יעשה, הוא בהחלט עשוי להפוך לראש ממשלת ישראל בסבב הבחירות הבא. ואם לא יעשה כן, יתברר מה הוא שווה באמת – נוכל מאיר פנים ונוטף טוב לב צדקני של ימין משיחי, המלהג ליהוגי פיוס ואחדות לאומית, רק כדי לעשות מעשה זמרי, לגרוף אליו את הקולות הצפים בשמאל-מרכז ולהעניקם במתנה באריזת צלופן מרשרשת לאדם המתועב העומד בראש ממשלת ישראל כיום.

מודעה

אילן שיינפלד

כתיבה וקריאה הן בעבורי אורח חיים וגם הכרח. אני אדם המגלה את עולמו במלים. התחלתי לכתוב בגיל ארבע-עשרה, ומאז אני כותב שירה וסיפורת, מחזות ותסריטים, ספרי הדרכה בכתיבה ועוד, למבוגרים ולילדים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

Call Now Button