דעותהומוסקסואליותהומוסקסואליותהורות גאההורים וילדיםהמחאה הלהט"ביתהקהילה הלהט"בית

היועץ מנדלבליט – שומר פרצות השם או המשפט?

הרבה דיו נשפכה בשנה האחרונה על היועץ המשפטי לממשלה, מר אביחי מנדלבליט. פרשנים שונים תהו, עד כמה הוא מייצג את החוק, בדונו בחקירות השונות שראש ממשלת ישראל, בנימין נתניהו, מעורב בהן, ועד כמה הוא מייצג את משפחת הקיסר. היו שטענו, כי לא ייתכן שישמור על טוהר המשפט, שעה שהוא נפגש עם רה"מ במשך שעות ארוכות, בענייני ניהולה השוטף של מדינת ישראל, ואחרי כן נדרש לחקירותיו.

היועץ המשפטי לממשלה, מצדו, הבהיר חזור והבהר, כי הוא מטפל בחקירות הללו ללא משוא פנים, מתוך יושרה מקצועית.

והנה, הערב התגלתה לי עובדה מצערת. בעוד שמר מנדלבליט מבקש לשמור על מעמדו כשומר הפרצות מטעם החוק, הוא יוצא נגד מערכת המשפט ומשים עצמו כשומר פרצות ה'.

מעשה שהיה כך היה: מור והדס, זוג נשים, הביאו לעולם את בנם הלל. הוא נולד מלכתחילה לזרועות שתיהן. הן תכננו אותו יחד, הביאו אותו לעולם יחד ומגדלות אותו במשותף מיום שנולד. שתיהן פנו לבית המשפט, בבקשה לרשום את שתיהן כאמהותיו מלידה. בית המשפט לענייני משפחה וגם בית המשפט המחוזי קיבלו את טענותיהן. אבל זה לא הספיק למדינת ישראל וליועץ המשפטי שלה, אשר מערער כעת לבית המשפט העליון כדי שהדס לא תוכר כאמו של הלל מיום שנולד.
עורכות הדין מיכל עדן ועירא הדר הן המייצגות את זוג האימהות הללו מול המדינה.

היום כתבה מור בעמוד הפייסבוק שלה: "המדינה החליטה בכל זאת לערער לבית המשפט העליון על ההחלטה שהדס היא אימא של הלל מלידה, בטענה שזו לא טובת הילד. אשמח אם מישהו יוכל להסביר לי מה לא טובתו של הילד, שאימא שלו, שכבר מוכרת כאימא שלו בתעודת זהות, תהיה מוכרת כאימא שלו מלידה? וזה לא שאנחנו מבקשות משהו שהוא לא נכון או לא התקיים. הלל נולד לתוך זוגיות של יותר משמונה שנים, התורם נבחר כי בתמונת הילדות שלו הוא הזכיר לי את הדס, הדס הייתה כמובן נוכחת בלידה של בנה והיא הראשונה אחרי הרופא המנתח והאחות המיילדת שאחזה אותו בידיה והראשונה שחיבקה אותו בחייו.
לא משרד הפנים ולא משרד הרווחה ולא משרד המשפטים ישנו את העובדה שהיא אימא שלו מלידה, כי זה מה שהיא במובן הכי מוחשי, כרונולוגי, פיזי ורגשי.
הדס היא לא אימא ביולוגית של הלל אבל היא פשוט אימא שלו מלידה.

     באחד הדיונים בבית המשפט המחוזי שאל אחד השופטים את נציגת המדינה (כמובן אוף דה רקורד) ״אני לא מבין, אתם מצפים עכשיו שאני אקבע לילד ממתי הדס הפכה להיות אימא שלו וממתי לא?״ במשפט אחד חשף את האבסורד של מדיניות הממשלה.

הטרטור הזה הוא חלק מהמציאות שהמשפחה שלי עוברת בשנתיים וחצי האחרונות, במדינה שנולדתי לתוכה. מעבר לצדק ולאמת אני ושכמותי רוצים את הזכויות שמגיעות לנו, הכי בסיסי, לא מעבר. אימא לא תוותר בכול מה שנוגע לילד שלה, ובטח לא שתי אימהות."

עד כאן מכתבה המרגש של מור. וכעת אני תוהה באשר להתנהלותו של היועץ המשפטי לממשלה. יש לך זמן מיותר, אדוני? או אנרגיה עודפת? אם כן, אולי כדאי שתשקע אותה בהשלמת החקירות של ראש הממשלה, ולא בהתנכלות מיותרת, וחסרת כול תוקף משפטי או מוסרי, כלפי זוג אימהות ובנן הפעוט.

האם אתה שומר פרצות מטעם החוק? או שומר פרצות מטעם ריבונו של עולם? מי שמך לקבוע, שאם אחת, שאחזה בבנה למן לידתו, אינה אמו, רק מפני שאינה אמו הביולוגית, וכול זאת, בניגוד גמור לדעתה של הסמכות המקצועית והמשפטית המוסמכת לדון בזה, בית הדין לענייני משפחה? השתגעת? אתה רוצה את כולנו על הראש שלך?

לטענתך, כך הבנתי, אין לאשר להן את הרישום כי הן הגישו את הבקשה כשהילד בן שנה וחצי. אתה רוצה שלסביות תגשנה בקשות רישום כאימהות עד 90 יום אחרי הלידה. תגיד, ילדת פעם? אתה מבין ששלושת החודשים הראשונים של כול יולדת הן בגדר חופשת לידה, ולא בכדי? אתה באמת מצפה שהן תתרוצצנה בין לשכות משפטיות כשיש להן עולל בן יומו? אתה מבין על איזו עוולה אתה נלחם להנציח? הרי אתה נתלה בשיקול ביורוקרטי, לא ב, נאמר, התנגדותו של משרד הפנים משיקולי דת. סתם שרירות לב. סתם רשעות. סתם ניסיון, אולי, לרצות את פני אלוקיך.

מר מנדלבליט, מוטב שתמשוך מיד את התנגדותך בשם המדינה לפסה"ד של ביהמ"ש לענייני משפחה ושל ביהמ"ש המחוזי. כי אין לי דרך אחרת לומר לך זאת מלבד כך – עכשיו אתה מתעסק עם הקהילה הלהט"בית. ואנחנו לא נחמדות כמו המוחים והמוחות נגד השחיתות.

מודעה

אילן שיינפלד

כתיבה וקריאה הן בעבורי אורח חיים וגם הכרח. אני אדם המגלה את עולמו במלים. התחלתי לכתוב בגיל ארבע-עשרה, ומאז אני כותב שירה וסיפורת, מחזות ותסריטים, ספרי הדרכה בכתיבה ועוד, למבוגרים ולילדים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

Call Now Button