אקטואליהבידוד במשבר הקורונהדעותפוליטיקה

הדף היומי (41). לכו לכול הרוחות.

הבוקר, כשקמתי, לא ידעתי שניסע לאבא שלי, בן השמונים וחמש כדי לבקרו. אבל כדרכי מדי בוקר ישבתי וכתבתי דפי בוקר, ובתוכם כתבתי כמה אני מתגעגע אליו, דואג לו, חושש שמא הווירוס הזה לא ייעלם מחיינו גם במשך השנה הקרובה, ועמו גם האיסור על פגישות סבים עם נכדיהם. כתבתי כמה מסוכן לנסוע אליו, כמה מסוכן לו לחיות לבדו בגילו, כמה נורא זה יהיה, אם חס וחלילה יסיים את חייו מבלי לראות את נכדיו עוד.

ואז התקשרתי אליו ושאלתי אם הוא רוצה ביקור.

סיכמנו שנבוא לזמן קצר, ונשב במרחק זה מזה, בחצר בלבד. אביא אתי אוכל וכלים חד-פעמיים.

נסענו מתובל בגליל עד לרמת השרון. לפני שירדנו מן המכונית הזכרתי לילדים שאסור להם להתקרב לסבא, וחבשנו מסכות וכפפות. הילדים היו מאושרים לפגוש בו, והוא צחק ושמח וחייך, ואני ראיתי את אבא שלי, ממרחק, אבל פנים אל פנים. הילדים הוציאו מן המכונית את הסטריידר והקורקינט שהביאו עמם, ועשו רונדלים על המדרכה מול הבית של סבא, עם מסכות וכפפות, וכשהכנתי להם נקניקיות וספגטי נכנסתי אל ביתו עם מסכה וכפפות, הוצאתי את האוכל לכלים חד פעמיים לחצר, ואפילו רחצתי כלים בכפפות.

"סבא מתוק כזה," אמר דניאל, "למה אי אפשר לחבק אותך?"

היינו שם כשעה. אבא רצה להגניב להם נשיקה על העורף. אסרתי עליו גם את זה. בסוף, רגע לפני שנכנסנו למכונית, הילדים חיבקו לו את הרגל, ואז נסענו משם.

כול הדרך הלוך ושוב נהגתי מהר. במהירויות שמעולם לא נהגתי בהן. ורק תוך כדי כך הבנתי מדוע. מפני שנמלאתי בזעם. ואז התחילו להתרקם בתוכי הדברים הבאים:

*

     לכו לכול הרוחות. אתה, בנימין נתניהו, אָדָם בְּלִיַּעַל אִישׁ אָוֶן, ראש ממשלה מסית ומפלג, נאשם בשחיתות, במרמה ובהפרה אמונים, ואת, שרה נתניהו, אישה דשנה המתעללת בעובדיה, ואתה, יאיר נתניהו, בן סורר ופוחז, בעל פה מזוהם ונטול עכבות מוסריות. לכו לכול הרוחות, הוֹי חֹשְׁבֵי אָוֶן וּפֹעֲלֵי רָע עַל מִשְׁכְּבוֹתָם, בְּאוֹר הַבֹּקֶר יַעֲשׂוּהָ כִּי יֶשׁ לְאֵל יָדָם, שר הבריאות יעקב ליצמן, אתה וראש הממשלה שלך, על הזנחה פושעת וממושכת של מערכת הבריאות וכיפופה רק בפני אדמו"רים. אתה, השר ליצמן, האוסר תפילה במניין ומקיימה בעצמו, המייבא ארצה חולים חרדים וגופות יהודים חולים שהלכו לעולמם, בעבור שממונם עומד להם לטמינת גופותיהם באדמת הקודש, כדי שבגן עדן תהא מנוחתם.

לכו לכול הרוחות, מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימנטוב, וסמנכ"ל משרד הבריאות איתמר גרוטו, ופרופ' סיגל סצדקי, הַיֹּעֲצִים עֲצַת רָע בָּעִיר הַזֹּאת, על מדיניות הכסת"ח והפניקה שאתם וראש ממשלת ישראל ושר הבריאות שלה חתומים עליה; מדיניות של הפחדת ההמון, סגירתו ובידודו, ובו-בזמן גם עצירת קצב הבדיקות ושיבוש נתוני המחלה והסתרתם-לכאורה, על פי התקשורת, מפני חוקרים המבקשים לחקור אותה, ולכו לכול הרוחות כולכם על הפעלת השב"כ בעיקוב אחר אזרחים וברצון להחמיר זאת.

לכו כולכם לכול הרוחות בעבור הורינו, שבילו את ליל הסדר בבכי, לבדם, או מבעד לזום, בעוד אתה, נתניהו, ואתה נשיא ישראל, ואתה ניר ברקת, ואתה יואב גלנט, אירחתם בנים ו/או בנות, לפי כלי התקשורת, בבתיכם, לסדר כהלכתו.

לכו לכול הרוחות בשל האסון הכלכלי שהמטתם על ישראל, בשל מליון ישראלים מובטלים ואינספור משפחות רעבות וזקנים נטושים, בעבור זה שהתאחרתם בטיפול בבתי האבות ועל ידי זה אפשרתם להם להפוך למלכודות מוות בעבור יושביהם ולמקומות של שבר ושל אבדן בעבור בני משפחותיהם. לכו לכול הרוחות בעבור זה שאסרתם על הורים לילדים מיוחדים, השוהים במוסדות, מלבקרם מזה חודש וחצי, וכעת אתם מאשרים להם ביקור קצר רק אם ימציאו חלוקים חד פעמיים, כאילו הם יודעים היכן יוכלו לרכוש כאלה.

לכו לכול הרוחות, שבעודכם אוסרים על הפסח ועל הרמדאן ומטילים סגרים על ערים, בעוד אתם אוסרים על פתיחות חנויות הלבשה והנעלה וחנויות ברחובות ישראל, אתם מתירים לרשת איקיאה, בבעלותו של בעל הון מקורב לשלטון, לפתוח את שעריו בפני כלל ישראל.

לכו לכול הרוחות, כול שרי ישראל וחברי הכנסת שלה, המשתפים פעולה עם המדיניות האיומה הזאת, ששברה את החברה הישראלית, את כלכלתה ואת אזרחיה, את העובדים השכירים ואת העסקים העצמאיים, ומבקשת כעת לנצל ללא שכר, או במחצית השכר, את המורים והמורות.

לכול כול הרוחות על כך ששברתם את אמון הישראלים בביטחון מדינתם, חברתם וכלכלתם. לכו לכול הרוחות על כך שלא מילאתם את מצבורי המזון של ישראל כתקנתם, ולא דאגתם למלאי מכונות הנשמה ומטושים וצוותים רפואיים וציוד מיגון לצוותים אלה לפני פרוץ המגיפה. לכו לכול הרוחות על כך שרוקנתם מתוכן ומתקציב את מערכות השליטה לעת חירום, רח"ל ומל"ח, על כך שלא הפעלתם אותן בזמן ובכלים המתאימים, על כך שהשארתם את ניהול המשבר בידי הנאשם ועל כך שעירבתם את פיקוד העורף ואת המל"ל במקום שרשויות החירום היו אמורות לעסוק בו, ועל ידי כך חשפתם את ערוותה של ישראל, ואת חוסר הסיכוי שלה לעמוד מול אסונות גדולים כרעידות אדמה או כמלחמת חורמה. לכו לכול הרוחות, כי בזה איבדתם את אמון הישראלים בעתידם כאן, ולכו לכול הרוחות, מפני שאין לנו מקום אחר אלא כאן. ולכן הייתם אמורים להכינו למצבי חירום כאלה בזמן.

לכו לכול הרוחות בני גנץ וגבי אשכנזי, אורלי לוי אבקסיס ואיציק שמולי ופרץ, שגנבתם את קולותינו, קולותיהם של יותר ממיליון ישראלים, והענקתם אותם לנאשם בנימין נתניהו, במקום להורידו משלטונו בחקיקה בסיוע הרשימה המשותפת. לכו לכול הרוחות על הימנעותכם משיתוף ערביי ישראל ונציגיהם בשלטון, ולכו לכול הרוחות על זחילתכם לממשלת החירום והאחדות, שהדבר היחיד שהיא באה להציל הוא שלטון הנאשם, תוך ניסיון אינוס של בית הדין הגבוה לצדק, פסק דינו של הבוחר וספר החוקים של ישראל.

לכו כולכם לכול הרוחות. אנחנו לא אתכם ואנחנו לא שלכם יותר.

כן, אנחנו נצא למרחב הציבורי עם מסיכות וכפפות, ונשמור על ריחוק חברתי מיקירינו, ועל כללי ההיגיינה, כי אנחנו חפצי חיים. כן, נשלם מסים ונשרת בצבא, כי איננו רוצים למצוא את עצמנו בכלא. אבל חוץ מזה, אתם יכולים לשכוח מאתנו. מן הנאמנות העדרית העיוורת שלנו, מן הציות לכול תקנה או גחמה, שמקורן בהיסטריה או ברצון בניצול המגפה לטובת התמד השלטון והשחתת מוסדותיו.

אנחנו גמרנו אתכם. לגמרי.

כול אחד ואחת מאיתנו יעשה כול מה שהוא יכול כדי לשרוד. הוא וילדיו. היא וילדיה. כול אחד ואחת מאתנו גם יעשה כול מה שיוכל כדי לשמור על החוק ועל הסדר במדינת ישראל, כדי שלא תגלוש לאנרכיה. אבל בין שמירת החוק והסדר לבין ציות אזרחי עוור יש מרחב לא קטן. וכמו שאתם כבר רואים ומבינים – יותר ויותר ישראלים מגלים אותו.

אז כן, אתם יכולים לשלוח קלגסים לקנוס צעירה שיצאה מביתה לרכוש ספרים לסגר, או להפיל אם צעירה עם פניה לחול הים, מול ילדיה המבועתים, מפני שסירבה לתת לשוטר תעודת זהות, כדי שייתן לה קנס על 500 שקל, שאין לה מניין לשלמם, ואתם יכולים לשגר קלגסים לתת לאנשים שכמהה נפשם לאוויר קנסות על יציאתם לשדה הסמוך לביתם או על ריצה ליותר מחמש מאות מטר. אבל, אתם מבינים, במצב שבו אתם מקימים ממשלה עם 36 שרים ואינספור סגני שרים ומשרות, במצב שבו נשיא המדינה, ראש הממשלה, שרים וח"כים מתוכה מפרים את תקנות החירום שהם עצמם תיקנו – אל תתפלאו אם העצמאים והשכירים המובטלים וחסרי השקל למזון ייצאו לרחובות, אם יבעירו כאן את הרחובות וחלילה גם יבזזו כאן עסקים וחנויות. בעצם, אני יודע שלא תתפלאו. הרי הכנתם אפילו תרחישים לקראת מרי אזרחי, ותכנון איך להנדס את תודעת ההמון כדי לשלוט בו.

אז כשהמרי האזרחי הזה יתחיל, והוא יתחיל מהר מאד, דעו מניין התחיל. לא ממגפת הקורונה, לא מפחד המוות, הטבעי כול כך לכול אדם, בייחוד עכשיו, אלא ממדיניות הכסת"ח והפאניקה שלכם, שמתחילה בנאשם העומד בראש ממשלת המעבר ונגמרת בכולכם. שרים ובכירים. כי לכולכם המשכורת נכנסת לבנק כול חודש, ולכם לא מחזירים צ'קים, ואתם לא עומדים מול מקרר ושואלים את עצמכם אם מחר הוא ימשיך להיות מלא.

אז לכו כולכם לכול הרוחות, ראש ממשלת ישראל ושריה, וכול גנבי הקולות המצטרפים אליה, וכול הפקידות הבכירה הדשנה המלווה אותה ומוציאה לפועל את החלטותיה. ייקח לנו הרבה זמן עד שנשים שוב את מבטחנו במישהו. וזה לא יהיה אף אחד מכם.

ואגב, אם רק תנסו לשלוט בנו באמצעות חיילי וחיילות צה"ל, אתם יכולים לשכוח מזה. בנינו ובנותינו הם.

הוֹי הָאֹמְרִים לָרַע טוֹב, וְלַטּוֹב רָע:  שָׂמִים חֹשֶׁךְ לְאוֹר וְאוֹר לְחֹשֶׁךְ, שָׂמִים מַר לְמָתוֹק וּמָתוֹק לְמָר.  {ס}  כא הוֹי, חֲכָמִים בְּעֵינֵיהֶם; וְנֶגֶד פְּנֵיהֶם, נְבֹנִים.  {ס}  כב הוֹי, גִּבּוֹרִים לִשְׁתּוֹת יָיִן; וְאַנְשֵׁי-חַיִל, לִמְסֹךְ שֵׁכָר.  כג מַצְדִּיקֵי רָשָׁע, עֵקֶב שֹׁחַד; וְצִדְקַת צַדִּיקִים, יָסִירוּ מִמֶּנּוּ.  {פ}
כד לָכֵן כֶּאֱכֹל קַשׁ לְשׁוֹן אֵשׁ, וַחֲשַׁשׁ לֶהָבָה יִרְפֶּה, שָׁרְשָׁם כַּמָּק יִהְיֶה, וּפִרְחָם כָּאָבָק יַעֲלֶה:  כִּי מָאֲסוּ, אֵת תּוֹרַת יְהוָה צְבָאוֹת, וְאֵת אִמְרַת קְדוֹשׁ-יִשְׂרָאֵל, נִאֵצוּ.  כה עַל-כֵּן חָרָה אַף-יְהוָה בְּעַמּוֹ וַיֵּט יָדוֹ עָלָיו וַיַּכֵּהוּ, וַיִּרְגְּזוּ הֶהָרִים, וַתְּהִי נִבְלָתָם כַּסּוּחָה, בְּקֶרֶב חוּצוֹת; בְּכָל-זֹאת לֹא-שָׁב אַפּוֹ, וְעוֹד יָדוֹ נְטוּיָה.  כו וְנָשָׂא-נֵס לַגּוֹיִם מֵרָחוֹק, וְשָׁרַק לוֹ מִקְצֵה הָאָרֶץ; וְהִנֵּה מְהֵרָה, קַל יָבוֹא.  כז אֵין-עָיֵף וְאֵין-כּוֹשֵׁל בּוֹ, לֹא יָנוּם וְלֹא יִישָׁן; וְלֹא נִפְתַּח אֵזוֹר חֲלָצָיו, וְלֹא נִתַּק שְׂרוֹךְ נְעָלָיו.  כח אֲשֶׁר חִצָּיו שְׁנוּנִים, וְכָל-קַשְּׁתֹתָיו דְּרֻכוֹת; פַּרְסוֹת סוּסָיו כַּצַּר נֶחְשָׁבוּ, וְגַלְגִּלָּיו כַּסּוּפָה.  כט שְׁאָגָה לוֹ, כַּלָּבִיא; ושאג (יִשְׁאַג) כַּכְּפִירִים וְיִנְהֹם וְיֹאחֵז טֶרֶף, וְיַפְלִיט וְאֵין מַצִּיל.  ל וְיִנְהֹם עָלָיו בַּיּוֹם הַהוּא, כְּנַהֲמַת-יָם; וְנִבַּט לָאָרֶץ, וְהִנֵּה-חֹשֶׁךְ, צַר וָאוֹר, חָשַׁךְ בַּעֲרִיפֶיהָ.

כי, כדברי הנבואה, אחרי המגיפה יבוא מרי, ואחריו רעידת אדמה, ואחריו מלחמה גדולה. ורק אחריהם תבוא ישועתנו. ולא מידיכם היא תבוא.

 

מודעה

אילן שיינפלד

כתיבה וקריאה הן בעבורי אורח חיים וגם הכרח. אני אדם המגלה את עולמו במלים. התחלתי לכתוב בגיל ארבע-עשרה, ומאז אני כותב שירה וסיפורת, מחזות ותסריטים, ספרי הדרכה בכתיבה ועוד, למבוגרים ולילדים.

2 תגובות

  1. אילן
    קראתי את המילים שלך בנשימה אחת. והיתי איתך בכל מילה ושורה.
    נתת לי כח.
    אתמול עמדתי בהפגנה בכיכר שנעורי הכירו כמלכי ישראל ובגרותי הפכה אותה לכיכר רבין.
    מלכים,,ראש ממשלה שנרצח..
    עמדתי על סימון אדום קטן,ולא זזתי ממנו. על פני מסיכה,
    מעולם לא זזתי ככ חזק ולא צעקתי ככ חזק מתוך נקודה אחת ופה סכור.
    החלטתי לא להתייאש,,כל יום מחדש לא להתייאש. עמק והר עמק והר.
    אני חברה בנשים עושות שלום, ולפני מספר שנים בארוע שיא דיברה אלינו כלת פרס נובל לשלום ליימה בואי. היא אמרה שהמאבק הוא ככ חשוב שיש לצאת אליו רק אם מתכוונים להמשיך עד הסוף, כי הנטישה באמצע היא הסוף האחר, שאין ממנו ניסיון נוסף.
    שרק מי שמוכן לאבד הכל, הגנות, חברים, אהבת משפחה, מקום בחברה שיצא אליו. שנדע שזה יהיה המחיר שנשלם בדרך.
    היום אני מבינה ונושמת את המילים האלה.
    זה מפחיד,
    הכל היה ככ חמוד עד עכשיו, מוגן, משחקים בהפגנות, משחקים במחאה,
    זה לא משחק יותר, זה לא בירה בצעדות באבן גבירול, זה אשכרה הקרב בהא הידיעה.
    זה מפחיד.
    האנרגיה שגרמה המרגש שלך לתוך המילים ככ באה בזמן.
    תודה אילן
    ממני
    דורית(וכן גם אני למדתי אצלך, ואתה פשוט איש אמיץ, ואני פשוט מחבקת אותך)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

Call Now Button