אקטואליהבידוד במשבר הקורונהדעותהורות בגיל מבוגרהורות גאההורים וילדיםהקהילה הלהט"ביתחד הוריחד הוריותמערכת הבריאות בישראלמשרד הבריאותפוליטיקהראש ממשלת ישראל

הדף היומי (55). שבב של תקווה.

אמש, כאשר דיבר הנאשם בנימין נתניהו, הוא אמר דברים רבים. קול הבריטון הרך והעמוק שלו, והקרקס של הבעות פניו, יחד עם הופעות האורח של מנכ"ל רשות המיסים ושרי הממשלה, היו חלק מתפאורה כוזבת של דאגה אבהית וכנה-כביכול לגורל האומה. תחתיה, הסתירה דרמה לגמרי אחרת.

הסודות, הרמזים ובלוני-הניסוי שהופרחו בין השורות, נגלו לאיטם. תחילה היה הגילוי, שהמשא ומתן להקמתה של ממשלת החרפה החל לפני חצי שנה, לפני מערכת הבחירות האחרונות. במהלך היום עלה וצף ברשתות החברתיות מידע נוסף, מטריד ומאיים פי כמה: נתניהו בודק אפשרות להשתלת שתלים בגופו של כול אזרח, כדי לעקוב אחריו.

זה נשמע מטורף, נכון? פרי תיאוריית קונספירציה? הזיה של סופר שמאלני, פנטזיונר מטורף. אבל מה לעשות, והוא אמר את הדברים האלה בקולו, במפורש? "זה אומר רוטינות או טכנולוגיות שלא הפעלנו עד היום, טכנולוגיות מקובלות, לפי החוק, שאנחנו נפעיל אותן; זה אומר, אולי, שיטות חדשות שכרגע עובדים עליהן; אני גם דיברתי גם עם ראשי הטכנולוגיות שלנו לחפש כול מיני אמצעים שמדינת ישראל באמת טובה בהן. למשל, חיישנים. שיהיה על כול אחד, עול כול אדם, עול כול ילד, אני רוצה את זה קודם כול לגבי הילדים, שיהיה איזה מין חיישן כזה שמזהיר, כמו מכונית, כמו מכונית. אתה מתקרב אליה יותר מדי היא עושה לך רעש. באזר כזה. אז אני לא יודע אם זה אפשרי, אבל בודקים את זה, מנסים את זה, אבל אנחנו יכולים באמצעם שונים לשמור על שגרת הקורונה."

ואם אינכם מאמינים לזה, צפו בכתבה בנושא, ששודרה בתאגיד השידור הציבורי, ומתארת איך מופעלת שיטה זו בסין. כמו במיטב המשטרים הטוטליטריים, הלשון מגויסת להמתקת הגזרה בתודעת אזרחיהן. השיטה קרויה 'מערכת האשראי החברתי.' היא עוקבת אחר כול אזרח, אחר כול תנועותיו ואורחות התנהגותו – עם מי הוא נפגש, עם מי הוא עושה סקס, למשל, היכן הוא קונה מזון והיכן הוא עובד, האם הוא שומר על ריחוק של שני מטר מזולתו ועוד – ומעניקה לו נקודות בהתאם. מי שמקבל ציון גבוה, זוכה בגישה חופשית לאמצעי התחבורה הציבורית, למקומות בילוי ועבודה ועוד. מי שהנקודות שלו נמוכות אינו יכול לנסוע בתחבורה ציבורית, נדחה ממקומות בילוי ומסולק ממקום עבודתו.

השיטה הזאת עובדת כבר בסין. כך שולט המשטר שם על למעלה ממיליארד אזרחיו. זה מה שביבי ושריו ואי אילו מדענים או גופים חשאיים הנתונים לפיקוחו, כמו השב"כ, מנסים ובודקים עכשיו. האם ניתן לייצר שביב, שיוחדר לגופינו, אזרחי ישראל, ובראש וראשונה לגופי ילדינו, כדי שהמשטר  יוכל לעקוב אחרינו, לתת לנו ציונים על התנהגותנו ועל מידת האחריות החברתית שלנו, ובהתאם לכך גם למשטר אותנו בכול שדרות החיים.

שימו לב. אני לא ממציא את זה. ראש ממשלת המעבר הודיע אמש, שזה נמצא בניסוי ובבדיקה. אלה אינם דברי הסתה הזויים מעטי המשתלח. זהו תעתיק של דבריו מליל אמש, שנאמרו בנינוחות, בקולו העמוק והרך, ושימשו למעשה כבלון ניסוי. עד כה ניסו עלינו את טכניקת ההפחדה, מפני מגפה עולמית שממיתה בכולנו, ועליה ביססו את טכניקת הסגר, את טכניקת השבירה והרמיסה הטוטלית שלנו כאזרחים, על ידי שבירת מטה לחמנו, וכעת על ידי היפוכה – טפטוף מענקים וסעד מאיזה מקור תקציבי מדהים, שהיו חבויים בו 80 מיליארד שקל, בעוד שמערכת הבריאות שלנו קרסה במשך עשור.

עכשיו הגיע השלב הבא בניסוי השלטוני של נתניהו – עד כמה האזרחים יסכימו לקבל שישתילו שבב בגופם,  וקודם כול בגופי ילדיהם, כדי להפוך אותם לבובות הנשלטות על ידי שלטון מרכזי.

גבירותיי ורבותיי, לא מדובר בבדיחה, גם לא בתיאוריית קונספירציה. מדובר בדברים שנאמרו אמש מפיו של ראש ממשלת המעבר, הנמצאים בניסוי ובפיתוח ממש עכשיו. בנימין נתניהו, האדם ששובר ומחסל את מערכות האכיפה, החוק, המשפט והפוליטיקה במדינת ישראל, כדי להימלט ממשפט ולהישאר על כיסא ראש הממשלה, לא מסתפק בכול הנזקים שעשה. הוא הרבה יותר שאפתן, מרושע ומסוכן. הוא בוחן דרכים להשלטת שלטונו על כול אזרח, באמצעים טכנולוגיים, וזרק את זה אתמול לאוויר כדי לבחון את מידת הציות האזרחי גם לכך.

ההפחדה היומיומית ממספר המתים העצום הצפוי לנו הכשירה את התודעה. היא הייתה הבסיס להכרזה על הקורונה כעל מגפה ואפשרה לשלטון לכפות עלינו סגר, ריחוק חברתי, צמצום הפגנות – והיפרדות מדור האבות והאימהות, הסבים והסבות. חלק ניכר מהם אנשים ונשים חכמים וחכמות, שהתנסו במשטרים טוטליטריים ובזוועות המשטרים האפלים ביותר שידעה האנושות. אנחנו, תאבי חיים, גילינו נאמנות מופלגת לשלטון, ומילאנו אחר כול צוויו. הסתגרנו בבתינו, איבדנו את מקומות עבודתנו, גרמנו לילדים שלנו לאבד חודשיים של למידה ומילאנו את ליבות הורינו בצער, באופן המנוגד לגמרי לרגשות אנוש.

הנאמנות שגילינו עד כה למשטר גברה אפילו על האהבה והכבוד שאנו רוחשים להורינו. כעת הגיע השלב הבא – התנכרות לילדים שלנו. מכירת חירותם תחת כסות הדאגה למידת התקדמותם בחברה. אם נאשר החדרת שבבים לגופם, נקנה להם בזה התקדמות במעלות חייהם. אם נסרב לזה, נדון אותם מראש לחיי ריחוק ובידוד חברתי.

כול אימת שנתקלתי בשבועות האחרונים במיני פוסטים בפייסבוק על רישות הארץ ב G5, על מזימתו של מעמד עליון כלשהו להשתלט על האנושות על ידי שליטה טכנולוגית על היחיד, פטרתי את זה בביטול. אמרתי לעצמי שמדובר בחבורת הזויים, הממציאים כול מיני תיאוריות קונספירציה, מפני שכך הן מקנות להם כוח ותוקף ברשתות החברתיות.

עכשיו אני מבין שנחפזתי מדי. שכל נביאי הזעם מפני רישות הארץ בטכנולוגיית G5 צדקו. שאנחנו כפסע לפני הפיכת ישראל, בחסות מחלת הקורונה, לטכנוקרטיה, שבה השב"כ או גופי איסוף ממשלתיים אחרים יאספו כול מידע על כול אזרח, ומידע זה ישמש להגבלת זכויות היסוד שלנו כבני אדם, זכויות הפרט שלנו, ובראש וראשונה חירותנו. החירות לנוע באופן חופשי על פני הפלנטה, החירות להתאהב בכול אדם, החירות לעסוק בכול עיסוק, כול עוד אינו פוגע בבעליו או בזולת.

אם לא נוריד את נתניהו משלטונו בכול דרך חוקית אפשרית, הוא יוריד אותנו ביגון שאולה. הוא ישתמש בקורונה כדי להפוך אותנו ממדינה דמוקרטית לדיקטטורה טכנולוגית. וזה לא איום סרק. זה כנראה נבחן ונבדק כבר עכשיו.

ולחברי מקהילת הלהט"ב. אם חשבתם, שאנחנו בעידן חדש, של חירות אישית, הנה טעינו. האם אתם מבינים מה זה יחולל לאורחות החיים של הקהילה? במשטר כזה איש לא יזדקק עוד לטכניקות המרה. די יהיה בהשתלת השבב הזה בגופינו, ובן-רגע תיפסק היציאה מן הארון, וייפסקו המסיבות והסטוצים, וכול רקמת החיים הנפלאה שפיתחנו כאן. כי בלחיצת כפתור אחד, יוכל מישהו באחד מגופי האיסוף של מידע לדעת מי בא אלינו הביתה, כמה זמן שהה אצלנו, והאם שמרנו על מרחק שני מטרים איש מרעהו, או שהעזנו להתעלס או לשכב.

חברים וחברות, המציאות שידענו נגמרת. ואם לא נצא לרחובות, ללא פחד, ללא יראה, ילדינו לא יסלחו לנו על כך לעולם.

היו לא מעט החלטות, טובות או רעות, שהחלטתי כהורה בעבור ילדיי, מאז באו לעולם. ההחלטה להביאם לעולם שאין בו אימא; ההחלטה למול אותם ולהכניסם בברית אברהם, אף על פי שהמוהל סירב לברכם בברכת המילה; ההחלטה לא להפריד ביניהם במערכת החינוך; ההחלטה להתנתק מתל אביב ולעבור איתם לחיות בגליל;  ההחלטה לחשוף את חיינו לכלל הציבור, ברשתות החברתיות, כדוגמה לאופן בו משפחה יחידנית וחד-מינית יכולה להתקיים ולהתפתח היטב  ;וההחלטה לחסנם בכול החיסונים של מערכת הבריאות, ובהם, מדי שנה, גם חיסון נגד שפעת.

ההבנה ששלטון נתניהו עלול להחדיר את השבב הזה בחיסוני החובה בבתי הספר ובחיסוני השפעת לכלל האוכלוסייה עלולה להביא אותי, כמו רבים ורבות אחרים, להחליט לא לחסן עוד את ילדינו. שזה טירוף בריאותי וטמטום של המשטר.

ייתכן שההחלטה האחרונה המהותית שאיאלץ לקבל בעבורם היא ההחלטה לשמור על חירותם, גם במחיר בידודם החברתי. אבל כול עוד הדבר יהיה תלוי בי, אני וילדיי ניזהר מאוד להבא בחיסון ממקור ממשלתי, בשל אי הוודאות שאינו מכיל שום שבב. כי המתנה הגדולה ביותר שאוכל אי פעם לתת לילדיי היא חירותם.

והחירות שלהם לא נמדדת בנקודות שתוענקנה להם על ידי שירות הביטחון הכללי של ישראל, משרד הבריאות, או כול זרוע אחרת של המשטר.

מודעה

אילן שיינפלד

כתיבה וקריאה הן בעבורי אורח חיים וגם הכרח. אני אדם המגלה את עולמו במלים. התחלתי לכתוב בגיל ארבע-עשרה, ומאז אני כותב שירה וסיפורת, מחזות ותסריטים, ספרי הדרכה בכתיבה ועוד, למבוגרים ולילדים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

Call Now Button