אקטואליהכללי

הכוכבים לא רימו אותי. התקרה התמוטטה. בנימיני צדקה.

לפני שנים רבות הייתי עוזר הוראה של פרופסור ישראל לוין, מורי ורבי בתחום השירה העברית בימי הביניים בספרד, בחוג לספרות עברית באוניברסיטת תל אביב. באחת השיעורים, נדמה לי שזה היה שיעור על היצירה "כתר מלכות" לשלמה אבן-גבירול, שפך ישראל את חמתו על עובדי הכוכבים והמזלות, הקדומים והמודרניים גם-יחד. בלשונו הרהוטה, בדיבורו הקצוב והשקול, הלעיג את המאמינים בגלגל המזלות, בהורוסקופ ובקשר המאגי בין הנעשה במרומי הרקיעים לבין הנעשה עלי ארץ.

הייתי עוזרו וגם תלמידו הנלהב. אהבתיו, ועודני אוהבו מאוד. אבל הדברים שאמר אז צרבו את לבי. שכן הייתי אז כבר עמוק בתוך מה שקרוי כיום 'רוחניות.' הבנתי שמה שקרוי 'רוחניות,' 'עידן חדש,' 'מיסטיקה' ועוד, נושק לתיאוריות החדשות, שניסרו אז בחלל האוויר, של הפיסיקה החדשה. תיאוריות כמו תיאוריית המיתר ותיאוריית היקומים המקבילים, שניסו לפתור את הקושיות שהציבה מכניקת הקוונטים בפני האנושות. יתר על כן, כבר גיליתי את כוחי כמרפא וכמתקשר, ואף על פי שמעולם לא עשיתי בו שימוש, אלא לצרכיי הפרטיים, נעזרתי מאז בקוראי עתידות, במתקשרות ובאסטרולוגיות.

השבוע נזכרתי בזה. כמו מדי יום שישי, גם ביום שישי האחרון קניתי עם בוקר את "ידיעות אחרונות" רק כדי לפתוח מיד את "7 ימים" ולקרוא את מדורה של מרים בנימיני. מרים, שהייתי אצלה בצעירותי, באמצע שנות השמונים, ואחרי עשור או שניים פעם נוספת, וגם קיימתי איתה כמה שיחות ייעוץ טלפוניות כשהייתי זקוק לזה, הדהימה אותי בדיוק של תחזיותיה. בביקורי הראשון אצלה אמרה לי, שישנו איזה תחום תקשורתי, שרק מתחיל להתפתח, ועוד אין לו שם, וכי אני מאוד אצליח בו. אני הייתי אז פרח עיתונות צעיר. מי היה מעלה על הדעת שבתוך כמה שנים אהפוך לדובר התיאטרון "הקאמרי,"  ואחרי כן לאיש יחסי ציבור עם אחד ממשרדי יחסי הציבור הגדולים בארץ, בתחומי התרבות, ולו עשרה עובדים.

באותו ביקור גם אמרה לי, שיהיו לי שני ילדים. שתהיה אישה צעירה שתלד לי שני ילדים. הדבר הזה התממש רק מקץ שלושים וכמה שנים. והיו עוד דברים כאלה. מהממים לא פחות.

מאז אני קורא בדבקות את ההורוסקופ שלה.

החודש הזהירה את קוראיה מפני נסיגת מרקורי. כידוע, בזמן נסיגת מרקורי דברים נוטים להתקלקל, ובהם מכשירי חשמל, מחשבים ומכוניות. וגם עזרי תקשורת. ואמנם, במהלך השבוע שעבר קרו לי כל מיני דברים משונים. שני הבנקים שלי הודיעו לי שעלי לשנות את ססמת הכניסה שלי לאתריהם. עשיתי כן. אך אחרי שהחלפתי את הססמה לא הצלחתי להיכנס אליהם, והייתי צריך לנהל שיחת תיקון עם כל אחד מנציגיהם. כמו כן, המחשב הנייד שלי ננעל לי, ולא הכיר עוד בססמת הפתיחה שלו. הייתי צריך להמציא ססמה חדשה ורק אחרי כן יכולתי לשוב ולעבוד עליו.

ביום שישי האחרון הזהירה מרים את בני מזל שור, שהם עתידים לעמוד מול הכרח של שיפוץ בבית או מעבר דירה. קראתי את הדברים כלאחר-יד. אחרי ככלות הכול, אני הרי גר כבר מזה כשלושים שנים בדירה בדמי מפתח בנווה צדק. ואמנם, ברצוני לשפצה, מפני שהילדים קשקשו על קירותיה והכלבה וגם הם כרסמו את הקירות. אבל שיפוצים כעת לא באים בחשבון, ודאי שלא עזיבת הבית.

ביום שישי אחר הצהריים לקחתי את הילדים, כתמיד, ונסענו לסבא. בילינו שם בנעימים. כשחזרתי הביתה, פתחתי את הדלת ונעמדתי על סיפה, מוכה אימה. במקום שבו הייתה לפני כמה חודשים דליפת מים קשה מן האמבטיה של השכנים מלמעלה נשרה התקרה.

כל הבית היה מלא שברי טיח וחלודה מן הרלס העתיק, אחד מן הרלסים המחזיקים את הבניין הזה, שהוא כבר בן 120 שנה.

נזק4 נזק3 נזק2 נזק1הייתי בהלם כזה, שקראתי לאילנה, לענת ולבן זוגה ולאלה אחותה, שיבואו לראות מה אירע. הילדים עמדו לצידי, המומים, ואמרו "נפל, למעלה, קיר."

מזלי הגדול שאילנה ובני משפחתה היו שם. כולם התגייסו לעזור לי לנקות את שברי הטיח, שנפלו על ספסל הישיבה בסלון, על הספה, על הספרים ועל מכונת הכתיבה שלי, שרק לפני שבוע חזרה אלי מטיפול ושימון.

הנזק היה פשוט נורא.

כבר למחרת הזעקתי הנה שיפוצניק אחד, שייתן הערכת זמן והצעת מחיר. הוא דיבר על עבודה של כשבועיים – לטפל ברלס, לפתוח סדקים, לצפות את התקרה בסלון בלוחות גבס, לתקן פינות ולצבוע את כול הבית. שיפוצניק אחר, שהבאתי הבוקר, תיאר מהלך דומה של עבודה ודרש אותו סכום. מדובר בהוצאה של כ 13,000 ש"ח, שאין לי. אבל לא תהיה לי ברירה אלא לשלם.

מחר יגיע הנה שיפוצניק מטעם דייריה של הדירה מלמעלה, שהבטיחו לעזור בשיפוץ. יתר על כן, הם גם יעזרו לי בדיור חליפי אצלם, מעל הדירה שלנו, בזמן השיפוצים האלה. החלטתי לתזמן אותם לאוגוסט, ימי חופשת הקיץ של הילדים. לפני כן זה פשוט לא ריאלי שאארוז את כל הבית בארגזים.

אז זה מה שמצפה לי בסוף יולי. רכישת 150-200 ארגזי קרטון, אריזת כל הספרים וכל החפצים והתמונות בבית, העמדת הריהוט וארגזי הספרים והחפצים במרכזי החדרים ומעבר לדירה מלמעלה, או לבית אבי או אחיי, למשך שבועיים של שיפוצים.

אבל מרקורי עוד לא סיים את הנסיגה לגמרי. והיא מורגשת גם כמה ימים אחרי סיומה. עכשיו רק חסר לי שילך לי הרכב.

בקיצור, בנימיני צדקה. הכוכבים לא רימו אותי. רק הפרופסור שאהבתי טעה. אכן, יש קשר בין הנעשה בכוכבים לבין הנעשה עלי ארץ. הקשר הזה פשוט מצוי בסמוי מן העין, עד שהפיסיקה החדשה תגלה ותאמת מה שיודעת ספרות ימי הביניים. שכולנו עשויים מאותם יסודות, מאותם חומרים, ושגרמי השמיים משפיעים על עולם החומר, כמו גם על גופו ונפשו של אדם.

לילה טוב.

מודעה

אילן שיינפלד

כתיבה וקריאה הן בעבורי אורח חיים וגם הכרח. אני אדם המגלה את עולמו במלים. התחלתי לכתוב בגיל ארבע-עשרה, ומאז אני כותב שירה וסיפורת, מחזות ותסריטים, ספרי הדרכה בכתיבה ועוד, למבוגרים ולילדים.

תגובה אחת

  1. הצטערתי לשמוע על נפילת התקרה. למרבה הצער אין קשר בינה לבין התחזיות האסטרולוגיות. אם תברר אצל אחיך למזל, תגלה שאתה אחד הבודדים שאצלם קרה אירוע כזה. ושהוא קרה אצל עוד כמה שאינם בני מזל שור. הסתמכות על הורוסקופ בעיתון היא איוולת שמוסברת היטב על בסיס אפקט פורר. התייעצות עם אסטרולוג אחד על אחד היא קצת יותר טובה – אבל חשוב שיהיה מדובר באסטרולוג שמסוגל לעשות את מלאכתו נאמנה. העובדה שבנימיני מפרסמת בעיתון הורוסקופ שהיא צריכה לדעת שהוא חסר ערך מצערת. העובדה שאנשים נבונים מסתמכים על הורוסקופ שכזה מצערת הרבה יותר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

Call Now Button