מימון המונים

המלאך המכפיל, או – מלאכים של זהב.

החיים, הכתיבה, ההורות ומה שביניהם (179).

     בכל קמפיין של מימון המונים מגיעים בשלב מסוים מישהו או מישהי, שנותנים לקמפיין את הדחיפה החשובה, האחרונה, אל מעבר לקו היעד שלו. בכול פעם זו הפתעה גמורה. אצלי, פעם זה היה מישהו שהייתי מאוהב בו, והוא לא השיב לי אהבה, אבל נשארנו חברים טובים במשך שנים. פעם אחרת זו הייתה לקוחה שהפכה לחברת נפש. פעם שלישית זו הייתה מישהי שכלל לא הכרתי, אבל דבריי הפעילו איזה נים נסתר בנפשה.

     הא.נשים האלה, התומכים הגדולים, הם מי שהיו קרויים פעם מֵצֵנָט, או פטרוֹן. אלה בני אדם שהמָעה מצויה בידם, לבם ער ונפשם מבקשת לפרוש חסותה על חזון, רעיון או יוזמה הראויים בעיניהם ומדברים אל לבםן. אני קורא להםן המלאך המכפיל, המלאכית המכפילה, או מלאכים של זהב.

     ספר ההדרכה הטוב ביותר שאני מכיר, בתחום גיוס המשאבים, הוא הספר 'גיוס משאבים מצליח' מאת ג'ון פלנגאן, שהוצאתי אותו לאור בתרגום לעברית. הספר מנחה את מגייס המשאבים לבנות פירמידה של גיוס. להתחיל תמיד בבסיס נמוך ורחב של תמיכה, המבוססת על תמיכה כספית נמוכה, בצורת מכירת דברי מאפה בבית התפילה או בשכונה, יריד צדקה וכיוצא באלה, ואז להפעיל את התומכים הרבים בכסף מועט כמתנדבים בארגון, שיפתחו את פנקסי הטלפונים שלהם, יפיצו את בשורת הגיוס בקרב חבריהם וחברותיהם, ויביאו מתוכםן את המדרגה הבאה של תומכים.

     הספר הזה גם ממליץ לפנות לכול מעגלי התמיכה של היזם. אל בני משפחה וחברים, עמיתים בארגונים חברתיים, מקצועיים או דתיים, הלקוחות והספקים, וכך הלאה. רק בעבודה איטית, מרובדת, שכבה על גבי שכבה של תומכות ותומכים, מסביר המחבר, ניתן לבסס פירמידה יציבה של תמיכה. רק מתוכה ועל בסיסה ראוי ורצוי לאתר תורמים גדולים, כאלה שיהיו מוכנים לתת סכום ניכר לקידום החזון, או לצווֹת לארגון בצוואתם נכסים, שיבטיחו את התמד פעילותו.

     בעידן הקמפיינים הדיגיטליים למימון המונים, ברשתות החברתיות, הגיון הפירמידה הוטמע בשׁוּרת התמוּרות. כל מי שפותח קמפיין צריך ליצור מִדרג תשורות, שיאפשר לא.נשים בעלי רמות הכנסה שונות ורמות מחויבות שונות לחזונכם, למצוא את הדרך המתאימה להםן לתמוך בו. כמו בחיים האמיתיים, בגיוס המשאבים שהיה נהוג בעבר, גם בקמפיינים דיגיטליים קשה לנבא מניין יבואו המלאכ.ית המכפיל.ה, התומכ.ת הגדול.ה. אלה שבזכותם הקמפיין יגיע ליעדו ומעבר לו, ומטרתו תוגשם. אך בזכות הרשתות החברתיות, פרסום נכון של קמפיין יכול לזַמן אליו תורמים ותורמות שלא היו מגיעים אליו בדרך אחרת, ויביאו להגשמתו.

     את סוף השבוע הזה התחלנו בפחות מ-50% מסכום היעד שלנו. אנחנו מסיימים אותו ב- 62% מסכום היעד, מצד 161 תומכים ותומכות, בסכום של 24,373 ₪. ההישג הזה משמח אותי מאד, ועמו רמת ההתרגשות והציפייה שלי רק גוברת.

     כי מימון המונים דיגיטלי יש בו ממאפייניה של תוכנית ריאליטי. הפרויקט הוא המועמד, כולכםן השופטיםות, וההצבעה של כול אחד ואחת מכםן, דרך תמיכה בו בסכום כלשהו, קובעת את גורלו. ממד הזמן התחום מוסיף למתח. כל יום שעובר מקרב או מרחיק את החזון ממימושו. לכן, אך טבעי הוא שההתרגשות והציפייה והמתח גוברים בי.

     הסכום הראשוני שהצבתי לקמפיין הזה, 39,3222 ₪, הוא רק 2/3 מעלותו הריאלית של ספר-הילדים החדש, " הַסִּפּוּר שֶׁל מִיכָאֵל וְשֶׁל דָּנִיֵּאל". כדי שהספר הזה יראה אור ויפעל את פעולתו בחברה הישראלית, יביא אווירה חמה, מקבלת ושוויונית לילדי הפונדקאות והמשפחות החדשות בישראל, הקמפיין הזה צריך להכניס עוד 20,000 ₪ מעל סכום היעד הראשוני. כך תובטח הדפסתם של לפחות 1500 עותקים מן הספר, מתוכם מאות יועברו, על ידי התומכים והתומכות, למשפחות חדשות ולגני ילדים ובתי ספר ברחבי ישראל, ישמחו צוותים חינוכיים וילדים – ויפעלו את פעולתם הנכונה.

     ביודעי זאת, אני עומד מולכםן כעת נרגש, דרוך ומלא ציפייה. מי מבין הא.נשים הקוראים.ות את דבריי אלה יהיה מלאכי הזהב שוברי השוויון, הא.נשים שבזכותםן הקמפיין הזה יוכתר כהצלחה גדולה. אני יודע שישנם כאלה ביניכםן, מפני שאת דבריי אלה כתבתי בשעת צהרים, ובעודי מהרהר בתומכים גדולים כאלה קיבלתי הודעה מחברה יקרה, שרכשה סדנת כתיבה מלאה שלי בקמפיין והקפיצה אותו בבת אחת ב-2400 שקלים. ככה זה, כשמחוברים ליקום ומבקשים בקשה שלמה, טהורה, מכוונת.

     לכן, אני מבקש מכם בסיומו של יום מרגש זה – אנא העבירו את דבריי אלה לחבריכם ולחברותיכם, הן ברשתות החברתיות והן באי-מייל ובווטסאפ. מעומק לבי ואמונתי אני יודע, כי יהיו מביניהםן מי שירצו להצטרף למעגל התומכים בספר-הילדים החדש הזה, שיהיה מרחיב לב ומרהיב עין, ויעזרו לנו להגיע לא רק להדפסתו ולהפצתו, אלא, בעזרת השם, באמת בעזרת השם – גם לספר הבא בסדרה.

     זו הסיבה שהוספתי הערב עוד אפשרויות תמיכה כספית גבוהות מאד. הן נועדו בדיוק לאלה שאני כותב עליהםן כאן.

https://headstart.co.il/project/69085

     שבוע טוב, ותודה רבה. תמיכתכםן בפרויקט הזה מראה את כוחה של קהילה תומכת. וזה מחזק ומרגש.

מודעה

אילן שיינפלד

כתיבה וקריאה הן בעבורי אורח חיים וגם הכרח. אני אדם המגלה את עולמו במלים. התחלתי לכתוב בגיל ארבע-עשרה, ומאז אני כותב שירה וסיפורת, מחזות ותסריטים, ספרי הדרכה בכתיבה ועוד, למבוגרים ולילדים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

Call Now Button