אקטואליהבחירות 2018דעותהומוסקסואליותהורות בגיל מבוגרהורות גאההורים וילדיםהקהילה הלהט"ביתחד הוריחד הוריותחדהוריפוליטיקהפונדקאותקמפיין הבחירות

המלחמה הלהט"בית הראשונה (אם זה לא ברור, היום הכריזו עלינו מלחמה)

אם היינו צריכים עוד הוכחה שאם לא ניקח את גורלנו הפוליטי בידינו, לא תהיה לנו תקומה כקהילה וגם לא שוויון זכויות, סיפק לנו היום ראש ממשלת ישראל, שר הביטחון, שר החוץ ושר הבריאות שלה, מר בנימין נתניהו, הוכחה ברורה לכך.

     למרות הצהרות רבות, כולל של ראש הממשלה בנימין נתניהו בעצמו, המדינה הודיעה הערב (יום ראשון) לבג"ץ כי לא תאפשר לגברים חד מיניים להביא ילדים באמצעות הליך של פונדקאות. מדובר בתגובה של המדינה לעתירה שהגישו איתי ויואב פנקס ארד, באמצעות עמותת "אבות גאים" ועורך הדין חגי קלעי. היועמ"ש אביחי מנדלבליט ציין כי ראש הממשלה בעצמו ציין שאין בשלב זה "היתכנות פוליטית" לאפשר פונדקאות לגברים חד מיניים. וכך כתב היוהמ"ש:
"בלי לגרוע בדרך כלשהי מן ההבנה לכמיהה הכנה והעמוקה של העותרים ושל ציבור הגברים שבשמם הוגשה העתירה, לממש את הורותם באמצעות התקשרות עם אם נושאת – לא ניתן בשלב זה להיענות לדרישתם. תנאי להרחבה של מעגל הזכאים להתקשר בהסכם לנשיאת עוברים הוא השלמה של הליך חקיקה מתאים. לשונו הברורה של החוק, העובדה שפונדקאות מהווה סוגיה כה מורכבת ורגישה, והחשש מפני השלכות הרוחב שעשויות להיות הרחבה של מעגל הזכאים … שוללים אפשרות זו ומחייבים הכרעה בעניין של המחוקק הראשי".

     היועמ"ש הוסיף כי הנושא של פונדקאות לגברים חד מיניים עמד בלב הליך החקיקה שהחל השנה בכנסת, אולם הכנסת החליטה בסופו של דבר "בשלב זה שלא להרחיב את האפשרות להתקשר בהסכמי פונדקאות לגברים ללא בנות זוג". היועמ"ש הוסיף וציין כי במקרה הזה יש הבדל בין נשים עם בעיות רפואיות ללא בן זוג, ובין גברים ללא בנות זוג "אשר עניינם אינו מבטא מקרה קצה רפואי".
היועמ"ש התייחס בתגובה גם לראש הממשלה, בנימין נתניהו, שכזכור הודיע בעבר כי יתמוך בהליך פונדקאות לגברים חד מיניים. היועמ"ש ציין בתגובה כי הוא ביקש את עמדתו של שר הבריאות, הלא הוא גם ראש הממשלה בנימין נתניהו. "שר הבריאות אינו שולל בחינה בעתיד – ולאחר יישום השינויים שבוצעו בתיקונים האחרונים, בתנאים מסוימים שייקבעו בהמשך ובחקיקה – הליכי פונדקאות לגברים ללא בנות זוג. עמדת הדרג המקצועי במשרד הבריאות היא שבעת הזו לא נכון לבצע שינויים נוספים", נכתב בתגובה. היועמ"ש הוסיף וציין כי "לאור זאת ולאור שיקולים נוספים אותם שקל, לרבות שיקולים של היתכנות פוליטית, שר הבריאות מסר שאין אפשרות בשלב זה לתקן את החוק".

*

     הודעה דרמטית זו באה באותו שבוע שבו החלו ארגונים דתיים בקמפיין בשם 'בוחרים במשפחה,' שלשונו נוטפת טינופת צופים ותוכנו השחרה של משפחות חד-הוריות ומשפחות חד-מיניות, ובפרט משפחות מן הקהילה הלהט"בית. הקמפיין המסוכן הזה ייערך לא רק בבתי כנסת אלא בבתי ספר ובקניונים, כלומר בכניסה מכוונת למרחב החיים החילוני.

ההכרזה של ארגון 'בוחרים במשפחה' על הקמפיין הפומבי שלו חשפה את הפילוג הפוליטי בקהילה. ארגונים דתיים בקהילה טענו, כי מדובר בארגון דתי קיקיוני, וכי ככל שנתייחס אליו כך ניפול למלכודת שטווה. ראו בהקשר זה את מאמרה של זהורית שורק כאן. האגודה החליטה להימנע מתגובה לקמפיין הזה. קבוצת האבות הגאים, עידן רול מ"יש עתיד", ואני, לעומת זאת, פעלנו. האבות הגאים הגישו באמצעות עו"ד איריס שיינפלד תלונה ליוהמ"ש, בתביעה שיעצור את הקמפיין, עידן העמיד הפגנת נגד היום, מול ארגון 'בוחרים במשפחה' בקניון עזריאלי, ואני התלוננתי במשטרה על הסתה נגד ארגון זה ואף פניתי בעניין הקמפיין כולו לדרגים המשפטיים והפוליטיים הבכירים ביותר במדינת ישראל. זאת, לפי שהקמפיין ה'קיקיוני' הזה כבר חולל תגובה איומה מצד רבה של ירושלים, הרב עמאר, וטור מחריד, המשווה אותנו לחיזבאללה ורואה בנו אוייבי ישראל, מאת דודי וכטל, באתר של ערוץ 7.

אם אינכם מבינים, שזה עלול להביא עלינו שפיכות דמים, אתם חיים בללה לנד. ואנחנו לא רוצים בר-נוער 2.

*

     הדרך היחידה שבה נוכל להבטיח את זכויותינו, כול הזכויות שלנו, היא על ידי הקמת מפלגה עצמאית גאה. לא על ידי הפקדת הכוח הפוליטי שלנו בתאים גאים במפלגות קיימות. עד כה, מה שהשגנו במחנ"צ זה חבילת שי של עשרים וכמה חוקים, שהוגשו לכנסת והופלו כצפוי, תמיכה של מרצ במועמדינו במוניציפליות ואפס יכולת להשפיע על המרחב הציבורי כמפלגת אופוזיציה, הפלת התיקון לחוק הפונדקאות של חברתנו יעל גרמן מ"יש עתיד." אם נמשיך להיות פעילים במפלגות הקיימות, זה מה שנמשיך לקבל –  ראש ממשלה שמבטיח ולא מקיים, או מבטיח כראש ממשלה ולא מקיים כשר בריאות; נקבל מבול של הצעות חוק נפלאות מטעם מפלגות האופוזיציה, שנופלות בן-רגע; ונקבל קמפיינים משחירים מן הצד הדתי-לאומי, קמפיינים המסכנים את עתידנו ואת עתיד ילדינו בארץ הזאת.

רעיון הקמתה של המפלגה הגאה עורר התנגדות עזה בקרב פעיליה המרכזיים של הקהילה, מסיבות שונות. היו שהטיחו בי שאינני מכיר את דפוסי ההתנהגות הארגונית של הקהילה ושיתוף הפעולה בין ארגוניה, היו שטענו שעלינו להתמיד בפעילות פוליטית בתאים הגאים השונים, במקום להעמיד מסגרת עצמאית, היו שראו במפלגה זו סקטוריאלית, מבלי שיטרחו לקרוא את מצעה הנרחב, היו שהרגישו מודרים ומודרות ממנה בשל שמה, אבל כשביקשתי רעיונות לשם אחר לא עלה בידן, והיו שהתנגדו אליה פשוט מפני שהם רגילים להתנגד לכול יוזמה, ונהנים לשחק בתפקיד פרקליטו של השטן.

פתחנו בפניכם/ן לדיון את מצע המפלגה, ביקשנו ואני שב ומבקש – הציעו לי מועמדים/ות ראויים/ות בעיניכם/ן לכנסת, והצטרפו לרשימת הייסוד, לתורמים ולמעגל הפעילים. בלעדיכם ובלעדיכן זה לא יקרה. ואם זה לא יקרה, כולנו נמשיך לאכול את הזלזול בקהילה, הקיפאון במצב הזכויות שלנו והנצחתנו כקרבנות שנאה.

אה, שכחתי לגמרי, הסלוגן שבראש הפוסט הזה מרגיז אתכם/ן? מצוין. זאת אומרת שהוא עושה את עבודתו. מניע אתכם/ן לפעולה. אז במקום להשחית את זמנכם/ן וזמני בתגובות נזעמות בפייסבוק, כאילו זה מה שיציל אותנו מן האפליה, והיחס המתעתע של מדינת ישראל כלפינו – לכו להוציא תעודת אזרחות והצטרפו לרשימת הייסוד של שווים, מפלגה ישראלית גאה.

תודה ולילה טוב,

אילן.

מודעה

אילן שיינפלד

כתיבה וקריאה הן בעבורי אורח חיים וגם הכרח. אני אדם המגלה את עולמו במלים. התחלתי לכתוב בגיל ארבע-עשרה, ומאז אני כותב שירה וסיפורת, מחזות ותסריטים, ספרי הדרכה בכתיבה ועוד, למבוגרים ולילדים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

Call Now Button