אקטואליה

הפיאסקו של פיקוד העורף

החיים, ההורות, הכתיבה ומה שביניהם (10)

     היום היה לנו פה יום חשוב וחזק במיוחד. צוות של תאגיד כאן, עם אמיר גרא, הגיע הנה כדי לראיין את שלושתנו לכתבה שתשודר בליל שישי, במוסף של מהדורת החדשות. זאת, לקראת ספרי החדש, 'הנזיר היהודי,' שיהיה בשבוע הבא בחנויות.

     כבר אתמול, כשתיאמנו את זמני הריאיון, הסברתי לאמיר שהיום בשעה 13.00 עלינו להיות בבדיקה סרולוגית בלבון. אמיר דווקא שמח על כך, ואמר שגם זו סצנה הורית משפחתית לצילום.

     אמיר והצלם ומקליט הקול הגיעו הנה קצת אחרי אחת עשרה, ובילינו יחד שעתיים של שיחה ופעילות. בשתים עשרה וחצי עלינו על המכוניות ונסענו יחד למתחם הבדיקות הסרולוגיות, שפיקוד העורף והמועצה האזורית הודיעו לנו, שהוא נמצא בבית ספר עידוד בלבון.

     על הפנייה מכביש 854 ללבון צדה עינינו שלט הכוונה לבדיקות הסרולוגיות. "אבא," אמר דניאל, "אתה צריך לפנות ימינה, לא שמאלה, ללבון."

     "אבל אמרו לנו שהבדיקות הן בלבון," התעקשתי והמשכתי לנסוע.

     "אין שום בית ספר בלבון חוץ מבית הספר שלנו," אמר מיכאל.

     נסענו ללבון. הסתובבנו שם מסביב לכיכר ועצרנו מכוניות תושבים, כדי לשאול איפה זה בית ספר עידוד בלבון. איש מהם לא ידע. התקשרתי למוקד המועצה האזורית. הטלפניות שם הבהירו לי שיש בלבון בית ספר עידוד. "אבל אין," הסברתי להן, "אין כאן שום בית ספר מלבד בית ספר 'הרכס', שבו לומדים ילדיי."

     מקץ זמן התקשרה אלי המוקדנית ואמרה לי, שבית הספר הזה לא נמצא בלבון, אלא לפני הכניסה לישוב.

     "אבל לפני הכניסה לישוב ישנו אזור התעשייה של לבון," הסברתי לה. "אני עומד כאן, ואין כאן שום בית ספר."

     "לא, לא שם, אני מתכוונת לפני הפנייה ללבון."

     ואז הבנתי שכמו תמיד, דניאל צדק. שחוש ההתמצאות שלו נכון משלי. אז עשיתי סיבוב פרסה, ונסענו בחזרה לכביש 854, חצינו אותו בזהירות ונכנסנו לדרך עפר, שמעודי לא הייתי בה.

     "אבא, אין פה שום דבר," אמר מיכאל.

     "בוא נראה," השבתי לו. המשכתי לנהוג. ואז, אחרי כמה פיתולים בדרך העפר, הגענו לסוג של שער בגדר, ולידו שני מאבטחים, אחד בלבוש אזרחי, האחר במדי פיקוד העורף.

     "פה זה מתחם הבדיקות הסרולוגיות?" שאלתי. החייל הנהן, והוביל אותנו, עם הצוות, בין מקבץ של בטונדות מאזבסט, בשטח משונה. מסתבר שפעם אכן היה שם בית ספר מיוחד כלשהו. אבל רק אלוהים יודע איך ילדים מיוחדים יכולים ללמוד בשטח כל כך לא נעים, מין משטח עפר בלי ירק, בלי צמחייה, בלי שום מתקני משחק.

     נכנסנו לבטונדה. חיילים פיקוד העורף, מילואמניקים, דקרו את אצבעו של דניאל ואחרי כן את אצבעו של מיכאל, נטלו מכול אחד מהם שתי טיפות דם וטפטפו אותם לערכת הבדיקה.

     "מתי תהיה תוצאה?" שאלתי.

     "עוד רבע שעה, עשרים דקות," השיב לי המילואימניק, "והיא תגיע אליך בהודעת ס.מ.ס."

     חזרנו הביתה עם צוות הטלוויזיה. הם צילמו אותנו מכינים ארוחת צהריים ואז נפרדנו מאתנו. אני מאז ועד הרגע הזה בודק את ההודעות בסמרטפון, את אתר 'מכבי און ליין.' יוק. אין שום תוצאות.

     נכנסתי לאתר של פיקוד העורף, אולי שם אמצא את התוצאות. אך שם מצאתי דבר אחר לחלוטין. התנצלות של פיקוד העורף על כך, שמערך הזימון לבדיקות הסרולוגיות וגם מערך הדיווח על תוצאות הבדיקות קרס. אין לדעת מתי התשובות תגענה.

     ואני מזכיר לכםן, שהתוצאות הללו תקבענה אילו ילדים מחוסנים מפני קורונה ואילו לא.

     שעה קלה אחרי כן כבר הודיעו במהדורות החדשות שהבדיקות הסרולוגיות תצומצמנה ותתקיימנה אך ורק בערים אדומות, וכי על כן, שלום התלמידים והיותם מפיצים או לא מפיצים קורונה תלוי כעת רק במידת ההיענות של ההורים, לאסוף את ערכות הבדיקה המהירות, שתסופקנה לבתי הספר בימים ראשון ושני בשבוע הבא, לבדוק בעצמם את ילדיהם ולשגר אותם אל בית הספר עם ערכות הבדיקה.

     אבל, מכיוון שחוק חינוך בישראל הוא חינוך חובה, אין למשרד החינוך אפשרות למנוע מתלמידים שהוריהם לא בדקו אותם בבדיקה מהירה מלהיכנס בשערי בית הספר.

     מדובר בפיאסקו מטורף. משרד החינוך והבריאות מחליטים על מתווה חכם, קיום בדיקות סרולוגיות ואחריהן בדיקות מהירות, ואז, כהרף עין, נסוגים ממחצית מתוכניתם. בסופו של דבר, הכול נותר בידי ההורים בלבד.

     האם ראש הממשלה ושריה מעלים על הדעת, שהורה ישלח את ילדיו ליום הראשון של שנת הלימודים, בידיעה שהכול פרוץ כול כך? תמהני.

     אני לא חושב שאשלח את בניי אל בית הספר. זה מאד יצער אותם. הם ממש מתגעגעים למורים ולמורות ולבית הספר שלהם. אבל אני לא יכול להפוך את הילדים שלי לבני ערובה בידי מערכת ממשלתית לא מתפקדת.

     כדאי שיתעשתו שם מהר.

     לילה טוב.

מודעה

אילן שיינפלד

כתיבה וקריאה הן בעבורי אורח חיים וגם הכרח. אני אדם המגלה את עולמו במלים. התחלתי לכתוב בגיל ארבע-עשרה, ומאז אני כותב שירה וסיפורת, מחזות ותסריטים, ספרי הדרכה בכתיבה ועוד, למבוגרים ולילדים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

Call Now Button