Uncategorized

ייסוד פרס ספרות אלטרנטיבי

הערב קראתי את הפוסט של עמר לחמנוביץ', לפיו ראש עיריית רמת גן הודיע על הקפאתו של פרס רמת גן לספרות, משיקולי תקציב. בדבריו הביע עמר צער על כך, שיוצרים רבים לא יוכלו השנה להגיש את ספריהם לפרס יוקרתי זה, והוסיף כי ינסה להקים פרס עירוני אחר.

דבריו נגעו בלבי, שכן כבר בספרי "בית ספר למשוררים" פניתי לראשי רשויות מקומיות בבקשה שיקימו פרסי ספרות מקומיים. חזרתי על כך גם לאחרונה, בתוכניתם של מיה סלע ויובל אביבי. אך השהייתו של פרס רמת גן בהחלט מצערת אותי. אני מבין אלה השולחים אליו את ספריהם, בתקווה לזכות בו מתישהו.

לפיכך, ברצוני להציע פומבית, שנתאגד, סופרים עבריים הזקוקים לפרסים ומלגות לשם הקדשת זמן ליצירתם, ונקים הדסטארט, שכול הכנסותיו יוקדשו להקמת קרן מלגות ופרסים לסופרים עבריים. אני מציע שאת הקרן ינהלו עמר לחמנוביץ', מיה סלע ויובל אביבי, בשיתוף סופרים/ות נוספים/ות. התמורות להדסטארט תהיינה עותקים ספרים שייתרמו על ידי סופרים, מפגשי סופר, סדנאות כתיבה חד פעמיות וכדומה.

ככל שהקרן תהיה גדולה יותר, תוכל לתת לא רק פרסים, אלא גם מלגות ו/או הלוואות להשלמת יצירה. וזה לא בשמיים. זה לגמרי ביכולתנו.

וכדי שלא אתפס כמי שמטיל את חזונו על זולתו, אני מביע בזה את הסכמתי להיות חלק מחברי ההנהלה של הקרן, אם יחסרו כאלה – וגם מודיע, כי אני מוכן לתרום כתמורות להדסטארט עצמאי של סופרי ישראל כמות נאה של עותקים מספריי, שראו אור בהוצאת "שופרא לספרות יפה."

עומר, מיה, יובל ואחרות/ים? מרימים את הכפפה? מקימים קרן? בואו נחליט שמקימים אותה מיד, כדי שכבר בשבוע הספר 2019 נוכל להעניק לסופרות ולסופרים פרס ו/או מלגה עצמאיים.

אילן שיינפלד.

מודעה

אילן שיינפלד

כתיבה וקריאה הן בעבורי אורח חיים וגם הכרח. אני אדם המגלה את עולמו במלים. התחלתי לכתוב בגיל ארבע-עשרה, ומאז אני כותב שירה וסיפורת, מחזות ותסריטים, ספרי הדרכה בכתיבה ועוד, למבוגרים ולילדים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

Call Now Button