אקטואליהבחירות ב' 2019פוליטיקה

כאוס, או מאסר ראש ממשלה מכהן

התמונות לקוחות מדפי הוויקיפדיה של שני האישים. שמות הצלמים אינם מצויינים מתחתיהן.

אני מקווה שאינני מפר בזה זכויות יוצרים.

*

קלמן ליבסקינד, במאמרו מיום שישי, הניח את היסוד להשלטת דיקטטורה בישראל. במאמרו טוען ליבסקינד, כי הליכוד הגיש ליו"ר ועדת הבחירות, אחרי מערכת הבחירות קודמת, רשימה של 82 עדים לזיופי בחירות, מתוכם נחקרו רק שניים. כמו כן הוא כותב, שרק הקלפי שבה נתגלה זיוף לטובת הליכוד הובלטה בתקשורת, וכי על סמך ההתעלמות של השופט מלצר מן הדו"ח שהוגש לו טענו פרקליט המדינה, השופט מלצר והמשטרה כי לא נתגלו זיופים מהותיים בבחירות הקודמות.

אם נכונים הדברים שליבסקינד הביא במאמרו, בצירוף עדויות מצולמות של דו"ח קלפי מזויף, ואם אכן התעלמו יו"ר ועדת הבחירות והמשטרה והפרקליטות מן העדויות, מהווה מאמרו של ליבסקינד בסיס מצוין לנתניהו, לבסס את טענתו על גניבת הבחירות, הן לאחור והן קדימה, לתמוך בחוק המצלמות, ולמעשה לערער את הליך הבחירות הקרובות.

לכאורה, הדברים שמביא ליבסקינד בכתבתו הם מזעזעים, ומחייבים בדיקה מיידית. אני חייב להודות, שנחרדתי בקריאתי אותם. אבל הדו"ח שעליו מבוססת הכתבה, ועמה הטענה לגניבת הבחירות הקודמות, והחשש מפני הישנות הדבר ביום שלישי, הוא דו"ח מטעם הליכוד. כלומר, זהו דו"ח שנכתב על ידי מפלגה המתחרה על השלטון ורוצה לשמרו בידיה. ויש לי תחושה, שמלכתחילה, הדו"ח הזה חובר לא משום רצון בהשגת האמת, אלא מתוך רצון להכתים את המגזר הערבי בישראל, לציירו כגייס חמישי ולהוציא אותו מגדרות הלגיטימיות.

במהלך השבת כינס נתניהו ישיבת חירום עם קבוצת שרים, ובהם שר המשפטים, אמיר אוחנה, ותבע להיפגש עם השופט מלצר כבר עם צאת השבת, כדי לדון עמו בממצאי הכתבה. אם אכן תתקיים פגישה כזו הלילה, היא עלולה להסתיים בהתפטרותו של השופט מלצר מתפקידו כיו"ר ועדת הבחירות, או בפיטוריו בידי שר המשפטים. אינני רואה לזה אופציה אחרת.

מדובר בחומר נפץ. כשמחברים זאת לקמפיין 'ממשלת שמאל-ערבים,' 'הערבים גונבים את הבחירות,' ולחוק המצלמות, ומוסיפים על כך את הקמת פלנגות המתנחלים, המתכוונים לבוא לקלפיות בכפרים הערביים כדי 'לשמור על פקחיה של ועדת הבחירות' – ברור כי פנינו לכאוס מוחלט, שבו הצבא והמשטרה יצטרכו להתערב, כדי למנוע שפיכות דמים.

ארבעים ושמונה השעות הקרובות הן קריטיות לעתידה של מדינת ישראל, ולעתידה של הדמוקרטיה בישראל. במידה ויו"ר ועדת הבחירות יפוטר או יתפטר, ניקלע למצב בלתי אפשרי, לשבירת האמון בהליך הדמוקרטי של בחירות, ולגניבת שלטון של ממשלת מעבר.

כבר לפני כשבוע, כאשר יצא בנימין נתניהו עם הצהרת הסיפוח, בניגוד גמור לדעתם של היועץ המשפטי לממשלה, היועץ המשפטי של הכנסת ויו"ר ועדת הבחירות, כתבתי, כי עליו להיעצר. בינתיים התברר, כי ראשי מערכות הביטחון, בשיחה בטונים גבוהים, שהתנהלה כשעה לפני הצהרת הסיפוח, התנגדו להצהרה, שנעשתה בלי עבודת שטח מקומית ובינלאומית, ללא עבות הכנה דיפלומטית וציבורית, ואמורה הייתה להיות כנראה חריפה יותר.

הערב, יומיים לפני הבחירות, אני שב וחוזר על דבריי. במידה ויו"ר ועדת הבחירות, או פרקליט המדינה, יפוטרו או יאולצו להתפטר הלילה מתפקידם, זה יהיה הזמן שבו הרמטכ"ל, ראש המוסד, ראש השב"כ וממלא מקום מפכ"ל המשטרה יצרכו אחת מן השתיים – להניח יחד את המפתחות על השולחן – או לאסור את ראש ממשלת ישראל בגין הסתה, המרדה ופגיעה בריבונותה של מדינת ישראל.

 

 

מודעה

אילן שיינפלד

כתיבה וקריאה הן בעבורי אורח חיים וגם הכרח. אני אדם המגלה את עולמו במלים. התחלתי לכתוב בגיל ארבע-עשרה, ומאז אני כותב שירה וסיפורת, מחזות ותסריטים, ספרי הדרכה בכתיבה ועוד, למבוגרים ולילדים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

Call Now Button