אקטואליהארגוניםבחירות 2018דעותהומוסקסואליותהקהילה הלהט"ביתחד הוריחד הוריותחדהוריכללימגדרפוליטיקהפונדקאותקמפיין הבחירותראש ממשלת ישראל

כול צבעי הקשת – מיעוטי ישראל משלבים ידיים.

הדרוזי
הדגל הדרוזי

 

הגאווה
דגל הגאווה

עם חקיקת חוק הלאום וה'תיקון' המפלה לחוק הפונדקאות, נכנסה ישראל למצב מסוכן. הסכנה הגדולה העומדת בפניה, ולמעשה מתחוללת ברגעים אלה ממש, היא התפוררות החברה הישראלית לרכיביה, לעדותיה, לקהילותיה, למיעוטיה, כאשר כול מיעוט, עדה או מגזר חשים פגועים ומבודדים כתוצאה מחוק הלאום.

חקיקת חוק הלאום וחגיגתו על ידי ראש הממשלה לעת עתה, בנימין נתניהו, אינה אקראית. היא חלק מפעילותו השיטתית להיאחזות בשלטון – פירוק החברה הישראלית ממנגוני השמירה הדמוקרטיים שלה, שבירת ערכי השוויון והערבות ההדדית שעליהם התבססה ופצפוצה של החברה הישראלית לעדות, קהילות ומגזרים מופרדים ומסוכסכים אלה עם אלה. באופן זה מבקש האדם המסוכן ביותר לישראל כיום, בנימין נתניהו, לשמר את שלטונו.

אבל בו-בזמן שחקיקת חוק הלאום היא יריית הפתיחה של נתניהו למערכת הבחירות הבאה, אתנן פוליטי לשותפיו מן הבית היהודי ולבסיס הבוחרים שלו, חוק הלאום ותוצאותיו, הניכרות מדי יום ברחוב הישראלי – הודעותיהם של קצינים דרוזיים שהם עוזבים את הצבא, נטישתו של חה"כ דראושה את מפלגתו, ועוד הרבה – הם גם יום קבורתו. בנימין נתניהו לא ישרוד פוליטית את המשבר הנורא שיצר, מלווה בתשועותיו ובחיוכיו לכול עבר.

הקהילה הלהט"בית, שיצאה בשבוע שעבר למאבק על זכויותיה, סימנה את הדרך לכול בני המיעוטים המודרים האחרים, מכוח חוק הלאום. מאבקה של הקהילה החל בדרישה לביטול התיקון לחוק הפונדקאות, אך הובהר מיד כי זהו מאבק כולל לשוויון זכויות לבני ובנות הקהילה. זה גם הבסיס למסמך הדרישות שהציגה הנהגת הקהילה, המורכבת מראשי 14 ארגונים, בפני השלטון. ואין לאף איש או אישה מן הקהילה שום כוונה לחדול ממאבקם, עד להשגת הדרישות האלה.

הדרך היחידה בה ניתן יהיה להפיל את שלטון נתניהו והימין הפוליטי היא על ידי תזוזה בגושים הפוליטיים. הקהילה הלהט"בית, שבני ובנותיה, הוריהם וחבריהם, משויכים לכול קצווי הקשת הפוליטית, היא המפתח לשינוי זה במפת הגושים. די בתזוזה של כול הלהט"בים הדתיים, בני משפחותיהם והוריהם ממפלגות הימין אל מפלגות המרכז, או אל המפלגה הלהט"בית העומדת לקום, כדי לערער את מבנה הגושים הפוליטיים ולחולל שינוי שייזכר לדורות בחברה הישראלית.

באופן דומה, בני המיעוטים הנרדפים, ובהם עולי אתיופיה, הנכים, החולים, הקשישים, ניצולי השואה, החד-הוריות, וכמובן אחינו, אזרחים שווי זכויות עד לפני שבוע ועתה אזרחים סוג ב' כביכול – ערביי ישראל המוסלמים והנוצרים, הדרוזים, הבדואים, הצ'רקסים – כול תזוזה של בני המיעוטים והמגזרים האלה ממפלגות הימין אל מפלגות המרכז, אם מפלגתה העתידית של חה"כ אורלי לוי ואם למפלגות קיימות במרכז ומשמאל לו – תחולל את השינוי, שכול אחד ואחת מכם מייחלים לו.

חברים וחברות, שום שינוי לא ייתכן כול עוד בבית ראש הממשלה בירושלים יושב זוג נהנתן, החי מכספי הציבור ומגלגל את הוצאותיו על הציבור, ואגב כך מקצץ בקצבאות ומעביר מיליארדים מתקציב המדינה להתנחלויות ולחרדים. שום שינוי לא ייתכן מצד מי שחי כמיליונר, על חשבון זולתו, ומנותק לחלוטין מן היומיום הישראלי. מתי בפעם האחרונה, לדעתכם, עמדו בנימין או שרה נתניהו במכולת, כשעליהם לשקול על מה יוציאו את המטבעות המועטות שבכיסם, על לחם או על חלב לילדים, על תרופות הכרחיות או על מלבוש? זה לא קרה, כי הם חיים על חשבון אחרים, כי אחרים עורכים בעבורם קניות, כי הם חיים בספרות אחרות של קיום, מנותקות לחלוטין משלנו, האזרחים הפשוטים.

הדרך להפיל את שלטון הנהנתנות, השחיתות והרשע הזה היא ביציאה לרחובות. עכשיו. לא רגע לפני מועד הבחירות. עד כה יצאו לרחוב רק מני נפתלי ואלדד יניב וכול תומכיהם, והמחאה התרכזה בעיקר בפתח תקווה ובכיכר הבימה. כעת על כול נציגי המגזרים המודרים והמוחלשים כתוצאה מחוק הלאום לשלב ידיים ולצאת יחד, מדי סוף שבוע, לצמתים המרכזיים בכול רחבי הארץ, לכיכרות, כול מיעוט עם דגליו ועם סיסמאותיו, ומעל לכול סיסמה אחת – שיוויון לכול!

אני מבקש מכם להפיץ פוסט זה בכול הקבוצות החברתיות שאתם חברים/ות בהן, ולצרף אלי כול פעיל/ה חברתי/ת מכול אחד מן המגזרים, העדות והקבוצות שציינתי לעיל. כאדם פרטי, סופר בעל שם ומורה לכתיבה יוצרת, אב גאה לשני בנים תאומים, ואיש יחסי ציבור וקמפיינר ותיק במקצועי, אינני יכול להפיל את השלטון לבדי. אבל אם תצטרפו אלי ואל חברי וחברותיי מקהילת הלהט"ב, ונצא מדי שבוע אל הכיכרות, זה יקרה וזה אפשרי. אל תגידו שזה אבוד, אל תאמינו לשיסוי שמשסה אתכם ראש הממשלה לעת עתה, בקוראו לכול מתנגדיו 'השמאל' או 'ארגוני הקרן החדשה.' אני בן לניצולי שואה, ציוני למהדרין, יהודי דתי בנשמתי וחילוני באורחותיי. אין שום קרן או ארגון מאחורי, מלבד הדאגה העמוקה שלי לעתיד עם ישראל וארצו. ואני אומר לכם, התנערו, קומו משולחנכם, חידלו לכתוב פוסטים. עכשיו הזמן לצאת לרחובות!

התחילו בזה שתצטרפו לשיירת המכוניות שתעלה ביום חמישי בבוקר למצעד הגאווה בירושלים. נמשיך יחד בכול מוצאי שבת, בכול צומת וכיכר בכול אזור בארץ, עד שייפול השלטון הזה. כי הוא כבר נפל. קבלת חוק הלאום והתיקון לחוק הפונדקאות היו הניצוץ שהבעיר את האש. עכשיו צריך להפוך אותה לכוח פוליטי גדול ופעיל.

יחד ננצח את ממשלת העוולה והגזל. יחד נצא אל הרחוב.

מודעה

אילן שיינפלד

כתיבה וקריאה הן בעבורי אורח חיים וגם הכרח. אני אדם המגלה את עולמו במלים. התחלתי לכתוב בגיל ארבע-עשרה, ומאז אני כותב שירה וסיפורת, מחזות ותסריטים, ספרי הדרכה בכתיבה ועוד, למבוגרים ולילדים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

Call Now Button