אקטואליה

לא חמוץ, מר.

החיים, הכתיבה, ההורות ומה שביניהם (201).

     הדרך לדיקטטורה לאומנית, משיחית ופשיסטית רצופה כוונות טובות. זה מה שעלה בי כששמעתי הבוקר כי יו"ר מפלגת העבודה, מרב מיכאלי, הצהירה ברשת ב', שאינה מתחייבת להמליץ על יאיר לפיד להרכבת ממשלה, וכשקראתי הבוקר את הידיעה של טל שלו באתר 'וואלה', לפיה מיכאלי הנחתה את המועמדים ברשימתה לתקוף את ראש הממשלה, מר יאיר לפיד, על "היסטריה", "ירי בתוך הנגמש" ו"אי אמירת אמת". בדף המסרים, שהגיע לידי 'וואלה', לפיד מואשם בפעולה מתוך אינטרס פוליטי צר שלו בלבד: ""הדבר היחיד שעומד מאחורי הקמפיין הזה – הוא האינטרס של לפיד ויש עתיד לקחת מנדטים לשתי המפלגות ולהעלים אותו".

     אבל הקמפיין הקורא לאיחוד "מרצ" ו"העבודה" לא נולד במוחו הקודח של יאיר לפיד. בשבועות האחרונים גם אני הייתי מבין אלה שקראו לאיחוד בין "העבודה" לבין "מרצ", כדי להבטיח שאף קול לא יאבד לגוש השינוי. ואותי אף אחד לא מפעיל. אני מתבונן במפה הפוליטית, רואה איך האיחוד בין 'הציונות הדתית', יהודית' ו'נועם,' בין 'הבית היהודי' לבין 'ימינה,' בין הפלגים השונים ב'יהדות התורה', מול הפיצול הטהרני והריסוק שבגוש השינוי – התפוררות הרשימה המשותפת, הריצה העצמאית של אלי אבידר, ההתעקשות של מיכאלי על ריצה עצמאית מול מרצ, ומבין כי ללא איחודים בגוש השינוי, כולל איחוד מחדש של 'המחנה הממלכתי' עם 'יש עתיד', והמרצת מצביעים – גורלנו נחתם.

     וזה עושה לי לא טעם חמוץ בפה, כמו שניסה הנאשם לצייר את כול מתנגדיו, אלא טעם מר. טעמה המר של אפשרות תבוסה. שהרי ברור ומחוור לכולנו מה יהיה צפוי לנו כאן אחריה.

     בעוד יומיים תוגשנה הרשימות הסופיות בפני יו"ר ועדת הבחירות, ואז נדע סופית מה יהיה ההרכב האנושי של כול גוש, גוש השינוי מול גוש השִׂטנה. או-אז יהיה על כל מנהיגי ומנהיגות גוש השינוי לחשב מחדש את דרכם. אם ראשי 'המחנה הממלכתי' ימשיכו לתקוף את יאיר לפיד, כאילו אין ולא יהיה בכוחו להקים ממשלה, וזכות זאת שמורה רק בידי גנץ, ואם מיכאלי תמשיך לתקוף את לפיד כאילו הסיכוי שלה לעבור את אחוז החסימה מובטח, בעוד שהוא רק רוצה לשתות את קולות מפלגתה – הם יביאו למפלתם, ובתורנו גם למפלתנו. גנץ יאבד הרבה קולות, שירצו לתת ללפיד את הכוח להקים ממשלה, ומיכאלי תדרדר אל מתחת לאחוז החסימה בשל האטימות, העיקשות וההיבריס שלקתה בהם.

     אם, לעומת זאת, ילמדו מזהבה גלאון ומיאיר לפיד – יכוונו את האש כלפי חוץ, אל גוש השטנה. כך יגדילו את מספר המצביעים, ויאפשרו לכול אחד ואחת ממצביעי גוש השינוי להצביע על פי נטיות ליבו.ה. והראייה: הנסיקה במספר המנדטים של 'יש עתיד' ושל 'מרצ.'

     כאשר מנהיגים מפלגה במערכת בחירות צריך להיות גם צודק.ת וגם חכמ.ה. הקמפיינים שמנהיגים גנץ ומיכאלי על ראשו של יאיר לפיד הם לא צודקים, לא חכמים, ויביאו את 'יש עתיד' לצמיחה מסיבית, כמפלגת שלטון ואולי אף גדולה יותר מן 'הליכוד' – אבל לקריסת מפלגות בגוש השינוי, וכך – למסירת השלטון לידי נתניהו.

     הפסיקו ללכלך האחד את השנייה, לירות אש בתוך  נגמ"ש השינוי. כוונו את האש למי שראויים להיות לה למטרה – הנאשם ועוזריו, שופרותיו ובעלי בריתו הפוליטיים, המוכנים למשכן לא רק את גורלם האישי (זאת כבר עשו מזמן), אלא את גורלה של מדינת ישראל ועתידה – כדי להציל את הנאשם בנימין נתניהו ממשפטו.

מודעה

אילן שיינפלד

כתיבה וקריאה הן בעבורי אורח חיים וגם הכרח. אני אדם המגלה את עולמו במלים. התחלתי לכתוב בגיל ארבע-עשרה, ומאז אני כותב שירה וסיפורת, מחזות ותסריטים, ספרי הדרכה בכתיבה ועוד, למבוגרים ולילדים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

אולי יעניין אותך
Close
Call Now Button