אקטואליהבחירות ב' 2019הקהילה הלהט"ביתפוליטיקה

לא מנהיג, לא בן אדם

בנימין נתניהו, שמיהר לכנס היום בבהילות את 'שותפיו הטבעיים' כדי ליצור גוש חוסם לבני גנץ ול'כחול לבן,' הראה שוב, בפעם המי יודע כמה, שהוא לא מנהיג, גם לא בן אדם. הוא חושב רק על אדם אחד, בנימין נתניהו. לא אכפת לו שהמדינה בשיתוק כבר שנה, ועומדת מול סכנות רבות, שלפחות חלקן נרשמות לזכותו – מצבו של תקציב המדינה, והגזירות הכלכליות שיכתיב; נוכחות האיראנים על הגדרות בצפון ושרבובם את ישראל למערכה המתחממת בין איראן לבין ארצות הברית; המשך ההפגזות מעזה, ועוד.

כול אדם בר-דעת, שמעל ראשו מרחפים שלושה כתבי אישום בשוחד, במרמה ובהפרת אמונים, היה כבר מזמן מניח את המפתחות על השולחן ומתפטר. על אחת כמה וכמה ראש ממשלה, שאיבד 7-10 מנדטים בתוך חמשה חודשים, שמפלגתו והגוש שהוא מייצג זכו במספר מנדטים פחות משל יריביו, שקהל הבוחרים למעשה אמר לו, שהוא מסרב להנהגתו, מסרב להעניק לו חסינות, מסרב לדרכו הסכסכנית, המסוכנת.

בנימין נתניהו נאחז בציפורניו בקרנות המזבח, כאחרון העבריינים בעיר מקלט. אבל עיר המקלט שלו היא כנסת ישראל, ובני ובנות הערובה שלקח הם אנו, כולנו.

האמת היא, שאינני מצליח להבין כמה מחבריי וחברותיי הטובים והטובות, שממשיכים לתמוך בו. האמנם אינכם רואים עד כמה האדם הזה מסוכן לכולנו? האם אפשר בכלל להעמיד אותו מול רביעיית 'כחול לבן', עם כמות הניסיון הביטחוני והפוליטי שיש בה? תמהני.

כך או כך, אני מקווה מאד שמישהו מכל ראשי המפלגות יתפכח, ויעשה מעשה. יצא מגוש הימין כדי להקים ממשלה יציבה עם כחול לבן, או שראשי הליכוד יוליכו את בנימין נתניהו הביתה, וימנו אחר תחתיו.

הבינו, ב 2-3 לאוקטובר, בעוד שבועיים בדיוק, יתחיל השימוע של נתניהו. סביר מאד להניח שלא ייצא ממנו בלא כלום. היועץ המשפטי לממשלה ופרקליט המדינה לא היו מסתכנים בהגשת שלושה כתבי אישום חמורים כאלה ללא ראיות מוצקות. לכן, כול מי שנותן את ידו לנתניהו, גם אחרי ההפסד שלו בליל אמש, ממלכד את החברה הישראלית כולה בעבור פרק זמן קצר מאוד, בסיומו בנימין נתניהו יועמד למשפט על מעשיו, וייענש עליהם.

האם אתם באמת רוצים לגרור את מדינת ישראל, תחת הנסיבות הכלכליות, הפוליטיות, החברתיות והביטחוניות שהיא נמצאת בהן, עד למתן גזר דינו של התרנגול הצולע וחדל האישים הזה? האם אתם אכן מאמינים, שקהל הבוחרים לא ייפרע מכם, על הפיכת כולנו לבני ובנות ערובה בידיו של הנבל הזה ומשפחתו הרדופה, המטורפת?

כדאי שתתעשתו. אין לנו זמן. גם אין לנו אנרגיות מיותרות להשקיע בעוד מערכת בחירות אומללה ומיותרת.

*

     שמחתי בהישגה של 'כחול לבן.' אך הצטערתי צער רב על כך שחברינו עידן רול ויוראי הרצנו לא ייכנסו, כפי הנראה, לכנסת. יוראי רק החל את דרכו כחבר כנסת לפני חמשה חודשים. אך עידן הוכיח את פעילותו למען הקהילה הלהט"בית ואת מעורבותו בה מעל ומעבר. אם אכן עידן ויוראי לא ייכנסו לכנסת, ניוותר ב'כחול לבן' עם איתן גינצבורג בלבד. זה יפה, אבל זה לא מספיק. טוב שישנם גם ניצן הורוביץ, איציק שמולי ואמיר אוחנה בסביבה. טוב היה יותר לו היו עוד נציגים ונציגות של הקהילה נכנסים לכנסת.

אני מקווה שככלות כול המגעים הקואליציוניים תקום כאן ממשלה רחבה, שפויה, שתיתן לקהילה הלהט"בית את שוויון הזכויות המגיע לה, ולא רק לה, אלא גם לקהילות המודרות האחרות, בראשן המגזר הערבי בישראל, ואחריו האתיופים, הנכים, הקשישים, החד הוריות, ניצולי השואה ואחרים.

*

     תוך כדי כתיבת הפוסט הזה קיבלתי הודעה ממורי האהוב, אחמד יונס, מג'דיידה מכר, שתרגם את מכתבי לערביי ישראל. הוא סיפר לי שהפיץ את מכתבי לאלפים בכפר, יחד עם מכתב נוסף מסטיבי, בן תובל אף הוא. וכך כתב: "ערב טוב חברות וחברים עשינו אתמול שיא עולמי בגדיידה מכר , היישוב שלי . הוצאנו את האנשים מהבתים … עודדו אותם ..שלחתי לאלפים את מה שכתבו חבריי היקרים אילן וסטיבי, ואמרתי להם שימו לב למה שהיהודים האנושיים האלה הדואגים לנו .. מה הם כותבים. זה ריגש המון אנשים. אחוז ההצבעה אצלנו היה כפי שאתם רואים 91%. רק שלשמחה הזאת יהיה המשך …. כרצונו של מחנה השלום והאהבה והסובלנות."

ערביי ישראל השיגו בבחירות האלה הישג אדיר. הלוואי ויגבר. אני מקווה מאוד שבני גנץ יירד מהעץ בכול הנוגע לשיתופם בממשלה. עימאן אודה ואחמד טיבי לא אמורים להיות ראשי האופוזיציה. הם צריכים להיות שרים שווי זכויות בממשלה. וחברת הכנסת אאידה סולימאן פשוט חייבת לקבל ראשות ועדה מרכזית. הם מצוינים, הם מוכיחים את רצונם ורצון עמם להשתלב במדינת ישראל ולטפל בענייני המגזר הערבי בתוכה, וראויים לכך.

לילה טוב.

מודעה

אילן שיינפלד

כתיבה וקריאה הן בעבורי אורח חיים וגם הכרח. אני אדם המגלה את עולמו במלים. התחלתי לכתוב בגיל ארבע-עשרה, ומאז אני כותב שירה וסיפורת, מחזות ותסריטים, ספרי הדרכה בכתיבה ועוד, למבוגרים ולילדים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

Call Now Button