דעותהומוסקסואליותהמחאה הלהט"ביתהקהילה הלהט"ביתפוליטיקה

כמה מילים לניצב בדימוס צ'יקו אדרי, המיועד להיות מפכ"ל המשטרה הבא

לניצב בדימוס צ'יקו אדרי שלום,

האמת היא שלא תכננתי לכתוב לך מכתב פומבי, אלא פרטי. השבוע אפילו חיפשתי לשם כך את דוברת המשטרה. אך היא לא שבה אלי, ומכיוון שהערב התפוצצה עוד פרשה, המערבת את המשטרה ואת הקהילה הלהטב"קית, החלטתי לכתוב לך כאן.

לפני שאפתח אומר לך, שלא הייתי כותב לך, מבלי לשוחח עם אביה של שירה בנקי זכרה לברכה ושואל אותו מה דעת המשפחה על המינוי שלך. אחרי שאביה אמר, שלמשפחה אין עמדה בעניין, הרגשתי שמותר לי לכתוב לך.

הקהילה הגאה מאוד זועמת על המינוי שלך. זאת, לפי שהייתה לך אחריות פיקודית, לא אשמה, אבל אחריות פיקודית, למחדל המודיעיני שהביא לרציחתה של שירה, במצעד הגאווה של 2015 בירושלים. הדברים הללו לא נקבעו על ידי הקהילה, אלא על ידי שופטיו של ישי שליסל. ואתה גם קיבלת הערה פיקודית על כך.

אם אתה רוצה להתמנות למפכ"ל, ולפתוח את תקופת כהונתך ברגל ימין, אינך יכול לפסוח על זעמה של הקהילה. עליך להתייצב בפומבי, להביע צער על הרצח הזה, שיכול היה להימנע, ולהבטיח לנו שני דברים – שתעשה כול שביכולתך כדי לפתור, בתקופת כהונתך, את תיק הרצח בבר-נוער, ותפעל למיגור הלהט"ופוביה והאלימות כלפי בני ובנות הקהילה הגאה.

עליך להבין, ניצב בדימוס אדרי, הרצח בבר-נוער הוא בעבורנו פצע פעור. לא רק מכאב על האבדן, אלא גם מפחד ממשי לגמרי. רוצח הבר-נוער עוד מסתובב חופשי, ועד שמשטרת ישראל לא תשים עליו את ידה, כולנו עלולים להיות קרבנותיו. יתר על כן, אי פתרון התעלומה הזאת כשלעצמו מתיר את דמנו. אנשים הומופובים מרגישים חופשיים לפגוע פיזית ורגשית בבני ובנות הקהילה.

רק השבוע הותקף זוג גברים שהלך ברחוב בתל אביב. הערב הייתה לכך עוד תזכורת. שוטר ופקחת עירונית נכנסו לגלריה "אינדי" בדרום תל אביב, ודרשה מאנשי הגלריה להסיר סרטון שפונה לרחוב, ובו נראים שני גברים מתנשקים, ותמונה של האמנית יעל מאירי, ובה מצולם גבר עם יד בתוך המכנס, כול זאת בשל "פגיעה ברגשות הציבור" ו"הטרדה מינית."

הנה עבודתו של עידן ביטון, "נשיקות ראשונות," שהוצגה בגלריה. מה פה מהווה פגיעה ברגשות הציבור או הטרדה מינית? רק אזרח הומופוב היה יכול להתקשר למוקד המשטרה כדי להזעיק ניידת שתסיר את העבודות הללו מקיר הגלריה, ורק משטרה הומופובית גם הייתה עושה מה שעשה השוטר, שנכנס לגלריה ודרש את הסרת העבודות הללו והסתרתן.

לכן, ניצב אדרי, אני מציע לך לקיים, מיד עם כניסתך לתפקידך, כנס או השתלמות מקצועית לדרגים הבכירים, על אודות הקהילה וצרכיה, להבטיח שיתוף של שירות ההרצאות של אגודת הלהט"ב וארגון חוש"ן בהשתלמויות שנתיות קבועות של כוח השיטור, ולמנות נאמן קהילה להטב"קי בכול אחת מתחנות המשטרה העירוניות הגדולות.

נאמן קהילה כזה יכול להימצא בין שוטריך. יש ביניהם מבני ובנות הקהילה, ואלה ודאי ישמחו לעמוד לרשות מתלוננים/ות מן הקהילה, לתווך ביניהם לבין המערכת שתהיה מופקד עליה ולהביא לטיפול מיטבי בהם/ן ובתלונותיהם/ן.

פעם, לפני שנות דור, אי שם בראשית שנות השמונים, היינו צריכים לברוח כול עוד נפשנו בנו מגן העצמאות, כול אימת שהתחשק לאיזה צוות שיטור עירוני להיכנס אל הגן, להפחיד אותנו, לאיים עלינו, ולעתים אף לאסוף את מספרי הזהות שלנו. אני עוד זוכר היטב את ריצותיי המבוהלות מן הגן, וגם את הרשימה השחורה של הומואים, שהמשטרה החזיקה, לכול מקרה של רצח בקהילה או פשע אחר, שמישהו/י מן הקהילה מעורב/ת בה. על פי רוב – כקורבן.

הימים האלה חלפו זה מכבר. אנחנו כיום קהילה מבוססת, בעלת תשתית ארגונית מפוארת, הנמצאת בשיא מאבקה למען שוויון זכויות, אדוני, ניצב אדרי.

אל תחכה לדיוני ועדת גולדברג, תת ניצב אדרי. נקוט עמדה. הושט אלינו יד לשלום. קרא לראשי ולראשות הקהילה לשבת עמך לשיחה, שנשטח בפניך את בקשותינו, ועשה כול שתוכל כדי לממשן.

איש מאתנו לא ישכח לך את מחדל 2015. אבל אחרי שתשמע אותנו, אולי תדע למנוע את המחדל הבא.

אילן שיינפלד

יו"ר מייסד

שווים, מפלגה ישראלית גאה.

מודעה

אילן שיינפלד

כתיבה וקריאה הן בעבורי אורח חיים וגם הכרח. אני אדם המגלה את עולמו במלים. התחלתי לכתוב בגיל ארבע-עשרה, ומאז אני כותב שירה וסיפורת, מחזות ותסריטים, ספרי הדרכה בכתיבה ועוד, למבוגרים ולילדים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

Call Now Button