Uncategorized

ליכוד חפץ חיים.

התנגדות ושמחות אחרות (93).

     אם הליכוד הוא מפלגה חפצה חיים, הדבר היחיד שעליה לעשות אחרי השבוע החולף, הוא להדיח את נתניהו מכהונתו ולהמליך תחתיו את יואב גלנט. אחרי השבוע שבו התקיפו ראש הממשלה, בנו, שריו ושופרותיו את הרמטכ"ל, וזה אחרי תקיפת מפקד הפיקוד ותקיפת כל מערכות המדינה – כבר ברור כי נתניהו כשל. הוא עשה מה שלאף מנהיג יהודי וישראלי אסור לעשות – פגע בקודש הקודשים. ועל כך אין מחילה ואין סליחה.

     נתניהו כשל. אם מרצון ואם מאונס נפל קורבן בידי רעיה משובשת דעת, בן לוקה לפחות בערכיו, אם לא למעלה מזה, וקבוצת שרים קיצוניים, המנצלת את מצוקתו הפוליטית, המשפטית והאישית כדי לקעקע את יסודות המדינה, להשתלט על אוצרה ולהשחית כול חלקה טובה בה. יריב לוין, איתמר בן גביר, בצלאל סמוטריץ', אורית סטרוק, האנשים האלה אינם ראויים לכהן כשרים ושרות בממשלה, וכל יום שעובר בו נתניהו ראש ממשלה ואלה שריו, מקרב את ישראל אל חורבנה.

     זאת יודעים גם עשרות אלפי מתפקדי הליכוד, שכבר נטשו את מפלגת האם שלהם לטובת המחנה הממלכתי, ורבים אחרים שהצהירו שלא יבחרו עוד בליכוד. לכן, אם הליכוד הוא מפלגה חפצת חיים, עליו לכנס מיד את מרכז הליכוד, להדיח את נתניהו מראשות המפלגה ומראשות הממשלה, להזיז לאחור לקצה הרשימה את יריב לוין ותומכיו – ולקדם לראשות המפלגה את שר הבטחון יואב גלנט, המוכיח עמידה איתנה מול האתגרים השונים מחוץ ומבית.

     יואב גלנט גם יהיה מועמד ראוי בראשות הליכוד, במאבקו בבחירות הבאות מול בני גנץ. שניהם אנשי בטחון ותיקים, מובהקים וזהירים, שניהם יוכלו להתמודד על ההנהגה, ושניהם גם יוכלו לכרות ביניהם ברית פוליטית, ולכונן ממשלת אחדות וחירום לאומית, שתחלץ את השלטון מידי הקיצוניים מימין ומידי החרדים, ותשיב את ישראל לפסים של שיקום וצמיחה.

     בנימין נתניהו אולי היה פעם מנהיג דגול, ואשף פוליטי. אך זמנו עבר. הסתבכותו בפלילים ובהפיכה המשטרית הפכה אותו לסוס פוליטי מת. יכול להיות שישרוד עוד קצת על כיסאו, אבל פסיקת בג"צ בגין עתירות הנבצרות, ניגוד העניינים וביטול עילת הסבירות תקצצנה את כנפיו ותבאנה בוודאות לפירוק הממשלה, אם בשל לחצים מפנים ואם בשל לחצים מחוץ. לליכוד, ולמדינת ישראל, אין תקומה עם נתניהו בראשה.

     כול חבר וחברת ליכוד שאינם פועלים מיידית להדחת נתניהו ולקיום פריימריז במפלגה גוזרים לא רק את דינם של נתניהו חבר שריו למשפט בגין בגידה במולדת והפיכה משטרית. הם גוזרים את דינו של הליכוד להפוך למפלגת אופוזיציה מרוסקת ואת גורל המדינה לאבדן. לכן, כדאי שמתפקדי ומתפקדות הליכוד יתעשתו ויעשו מעשה. אחר כך יהיה מאוחר מדי.

מודעה

אילן שיינפלד

כתיבה וקריאה הן בעבורי אורח חיים וגם הכרח. אני אדם המגלה את עולמו במלים. התחלתי לכתוב בגיל ארבע-עשרה, ומאז אני כותב שירה וסיפורת, מחזות ותסריטים, ספרי הדרכה בכתיבה ועוד, למבוגרים ולילדים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

אולי יעניין אותך
Close
Call Now Button