אקטואליהבחירות ב' 2019המחאה הלהט"ביתהקהילה הלהט"ביתפוליטיקה

מהפיכה – למהפך. או להפך.

עד שלא תיוודענה תוצאות האמת, לא נדע האם הלילה התחולל במדינת ישראל מהפך. דבר אחד ודאי, בנימין נתניהו סיים את דרכו הפוליטית, ואם הליכוד חפץ חיים ושלטון, יהיה עליו לקיים פריימריז מהירים ולהעמיד בראשו אחר תחתיו. בימים הקרובים, בתוך הציפייה המתוחה לתוצאות האמת, נתקרב גם למועד השימוע של נתניהו, וכאשר ייוודעו בציבור עוד חומרים מתיקי החקירה המתנהלים נגדו, ודאי שיסתיים עידן נתניהו בפוליטיקה הישראלית.

ועל כך אפשר רק לברך.

אני בין אלה המקווים, כי תוצאות האמת של הבחירות הללו יביאו להקמת ממשלת אחדות לאומית. אנו זקוקים לממשלה כזו, כדי לתקן, ולו במעט, את הנזקים הקשים שחולל שלטון נתניהו בישראל. את איחוי הקרעים בחברה הישראלית, את הדרת המיעוט, את הבור בתקציב, את הכשלים במערכות החינוך והבריאות, התרבות והחוץ, ואת תיקון השסע עם יהדות ארה"ב.

כדי שכול זה יקרה, בני גנץ וחבריו יצטרכו לעבוד קשה בימים הקרובים כדי להקים גוש חוסם וקואליציה. זה חשוב הן למצבה הפנימי של ישראל, והן למצבה כלפי חוץ. תופי המלחמה המהדהדים בין ארצות הברית לבין איראן יגרמו להתלקחות אזורית בקרוב. אנחנו נהיה חלק ממנה, ונצטרך לעמוד בה. לא נוכל לעמוד בה בלי ממשלה יציבה ומערכת ביטחון אחראית.

הרמטכ"ל, ראשי המוסד, השב"כ והמשטרה, הוכיחו את מסירותם ואת רצינותם במניעת התגובה הקשה ברצועת עזה, שהתכוון בנימין נתניהו לחולל, והייתה מביאה על ראשנו מלחמה. כעת יצטרכו לעמוד מול האיום מעזה, האיום מצפון וגם האיום מאיראן, יחד.

אין זה לילה של בשורה גדולה, אבל זהו לילה של נשימה לרווחה. היסודות הבריאים של החברה הישראלית, ובתוכם גם המגזר הערבי, הוכיחו כי הם מבקשים רוגע, פיוס ואחדות, וזה הזמן לחולל אותה.

אישית, אני שמח שחזון המפלגה הגאה שלי התעכב. חששתי מאד, שמא בבחירות האלה יקטן כוחה של כחול-לבן, וכתוצאה מכך נציגי הקהילה לא יישבו בכנסת. אני שמח שכוחה של כחול-לבן גדל והבטיח את הישארותם בה. יחד עם ניצן הורוביץ בראשות מרצ, שלושת נציגי הקהילה בכחול-לבן, איציק שמולי במחנה הדמוקרטי ואמיר אוחנה בליכוד (סלחו לי, אבל אני יודע שיש לו גם תרומה לקהילה, בצד ההתנגדות הקשה שהוא מעורר בה) – המשך המאבק שלנו לשוויון זכויות מובטח.

רציתי להגיע לכנסת, כדי להיות חלק מתנופה של שינוי. זה התעכב, כנראה לטובתי ולטובת ילדיי, הזקוקים לי בבית. אני שמח בעבור כול מי שנבחרו ונכנסו אליה.

     ואני שמח בעוד דבר, אישי לגמרי. לפני כחודש כתבתי מכתב לערביי ישראל, המבקש מהם לצאת להצביע בבחירות, כדי להציל אותנו. המכתב תורגם לערבית בידי המורה לערבית שלי, והעליתי אותו הן כפוסט ברשתות החברתיות והן כמודעה בתשלום, שמימנתי אותה מכיסי. לפני דקות אחדות הסתיים קמפיין הפרסום של מודעה זו. הוא הניב תוצאות יפות, הן בכמות הצפייה במודעה והן בדיאלוג שהתחולל מתחתיה. הוא גם מראה, שיש לנו עוד הרבה מה לעשות, בכול הנוגע להידברות עם ערביי ישראל.

ובנימה אישית לגמרי, ניצלנו את היום לסידור ארון הבגדים של הילדים לקראת החורף, להתכת שיירי השעווה מפמוטי השבת ויציקת נר חדש מהם, לאימון נגינה ולמקלחת ראשונה לרונה, הכלבה שלנו. ובעיקר, לשהות יחד שלושתנו בבית, ועשיית המון דברים יחד. השיא היה פיקניק הבחירות הלילי בתובל, יחד עם כול השכנים והשכנות שלנו. הילדים זללו, התרוצצו מאושרים ברחבי הישוב, ואנחנו, המבוגרים, העברנו יחד את זמן ההמתנה המתוח לתוצאות המדגם בבירה ובמצב רוח טוב.

אני מאוד מקווה שעם שחר, כשאקום, אוכל לחייך אל יום המחר, כאל יום של תקווה ושל אור.

מודעה

אילן שיינפלד

כתיבה וקריאה הן בעבורי אורח חיים וגם הכרח. אני אדם המגלה את עולמו במלים. התחלתי לכתוב בגיל ארבע-עשרה, ומאז אני כותב שירה וסיפורת, מחזות ותסריטים, ספרי הדרכה בכתיבה ועוד, למבוגרים ולילדים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

Call Now Button