Uncategorized

מעשה נבלה בגל"צ.

התנגדות ושמחות אחרות (66).

     בימים האחרונים נפוצו שמועות מבוססות על הטיהור הפוליטי שמתכנן ממלא מקום מפקד גלי צה"ל, דני זקן, בתחנה. בכוונתו לא להאריך את חוזיהם המסתיימים של רזי ברקאי, רינו צרור ויעל דן, ולהשיב לשידור את יעקב ברדוגו, ועמו גם אולי ירון אברהם. כמו כן בכוונתו להפסיק את שידורי מהדורת החדשות בטלוויזיה בתחנה.

     זכותו של דני זקן לחשוב שעליו 'לאזן' את התחנה הצבאית. אבל כוונתו-לכאורה לפטר מעשית את רזי ברקאי, רינו צרור ויעל דן היא מעשה נבלה. כול אחד/ת משלושת השדרנים/יות הוותיקים/ות הללו עושה את עבודתו העיתונאית ללא משוא פנים, וכול אחד מהם גם תורם תרומה משמעותית מאד לבדיקה, לבחינה, לניעור פגמים ופשעים ומיני חולי חברתי.

     רזי ברקאי הוא מראיין חכם ונשכן. הוא אינו מרפה מאיש, לא מימין ולא משמאל, מסרב לקבל דברי שופרות ומליצות נבובות ומנער היטב את בני שיחו. בעבורי הוא כמי שבורר את המוץ מן התבן, מפריך עלילות ודברי כזב, מעמיד את מרואייניו על דיוקם של דברים ואינם מניח להם. כך צריך לנהוג עיתונאי ראוי לשמו.

     רינו צרור פועל כקודמו, ולכן גם לא פלא ששידרו לא אחת יחד. אבל רינו נטל את מצב החברה בישראל ועושה בו פלאות. כול קלקול חברתי, כל הפלייה, כול עוול, מעניינים אותו. ממספר המשפחות העניות בישראל, דרך מספר הילדים שאינם זוכים לתזונה ראויה, דרך מצב התשתיות והתעסוקה בישובי ישראל וכלה במצבם של מיעוטים בחברה. כמו כן, הוא לקח על עצמו לחשוף, לטפח ולהעצים את תרבות יהודי המזרח, במוסיקה ובשירה, ופינות הפייטנות והשירה בתוכניתו מעירות אוזן ומאירות עיניים, מחכימות ומלמדות הרבה, ומשיבות אל ההווה הישראלי את תרומתם התרבותית הענפה והעשירה של יהודי צפון אפריקה. ולא פחות מכך הוא גם אוהב שירה עברית חברתית ולירית, ומקפיד לארח בתוכניתו משוררים ומשוררות מכל הדורות והזרמים, ובזה מזכה את מאזיניו במנת שירה טובה.

     יעל דן היא לוחמת חברתית הנאבקת בחירוף נפש ממש על זכויות נשים, על הטיפול בנפגעי ונפגעות אונס והטרדה מינית, ולא פחות מכך יודעת להביא סיפורים אנושיים קורעי לב, המייצגים בעיות חברתיות, לטפל בהם ביד רמה וגם להשית עליהם מעקב טיפול, כדי לוודא שיבואו על פתרונם.

     שלושת השדרנים האלה הם נכס לכל חברה המכבדת את עצמה, לכל חברה שוחרת שלום וצדק ושוויון, לכל חברה היודעת ומכירה מקרוב את הפערים החברתיים והמצוקות הקשות הקיימות בה, ושואפת לתיקונם. רזי ברקאי, רינו צרור ויעל דן הם שלושה מתקני עולם, והרחקתם מן השידור הציבורי באמתלה של סיום חוזה ו/או 'איזון פוליטי' היא לעג לרש.

     אינני מכיר את דני זקן, את קשריו ואת שיקוליו. אומרים שבחלק מהחלטותיו הוא מונחה על ידי שר התקשורת, שלמה קרעי, וכי במעשה הנבלה הזה הוא מבקש להבטיח את מינויו כמפקד הקבוע של התחנה הצבאית. אינני יודע זאת בוודאות ולא אעסוק בכך. אומר רק זאת – הרחקתם של רזי ברקאי, רינו צרור ויעל דן מגלי צה"ל היא מעשה שלא יעשה, כשלעצמו. והחלפתם באדם הרעיל ושמו יעקב ברדוגו, שצחנת דבריו הרעילה את השידור הציבורי בתחנה הצבאית במשך זמן כה רב, עד שהורחק ממנה, היא מעשה מתועב.

     במעשיו אלה מעמיד עצמו דני זקן כמשתף פעולה עם הרודן הדמיקולו, הנאשם בשוחד, במרמה ובהפרת אמונים, בנימין נתניהו, וחבר קושרי-הקשר שלו, במהלך הפיכתם את מדינת ישראל מדמוקרטיה ליברלית לדיקטטורה חשוכה ופנאטית. בשל מעשיו ומתוקף אחריותו הגמורה לדברים, תיפול גם תחנת גלי צה"ל, אחד ממעוזי חופש הביטוי האחרונים בשידור הציבורי בישראל, ככלי בשל לידי הדיקטטורה, כפי שאירע לתאגיד כאן, שקנה את חירותו בשיבוצה של איילה חסון וחבר מרעיה, כנרת ראשי, אלדד יניב ואחרים, ברצועת שידור בפריים טיים.

     אחד הדברים הראשונים שעושה הפשיזם הוא השתלטות על השידור הציבורי. על זה נסובו משפטי נתניהו המתבררים כעת. אך הנאשם ושליחיו לא חדלו לרגע ממעשיהם. הם משתלטים על מעוזי חופש הביטוי האחרונים בשידור הציבורי, כדי לשדוד מן הציבור את יכולתו לחשוב, לגבש דעה אחרת ולהתנגד למשטרם.

     הנזק שיסבו לחברה הישראלית יהיה רב. אבל חזקה על הכוחות הדמוקרטיים, שכבר פיתחו עיתונות עצמאית, שידעו לגבור גם על כך. לדעתי, פיטוריהם של רזי ברקאי, רינו צרור ויעל דן יכולים וצריכים לזרז מהלך אחד – הקמתה של תחנת רדיו חופשית, כדוגמת 'ספינת השלום' של אייבי נתן זכרו לברכה, שתשדר ללא משוא פנים, ותהווה אי מפלט לעיתונות החופשית בישראל. וככול שיקדם, כן ייטב.

מודעה

אילן שיינפלד

כתיבה וקריאה הן בעבורי אורח חיים וגם הכרח. אני אדם המגלה את עולמו במלים. התחלתי לכתוב בגיל ארבע-עשרה, ומאז אני כותב שירה וסיפורת, מחזות ותסריטים, ספרי הדרכה בכתיבה ועוד, למבוגרים ולילדים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

Call Now Button