אקטואליה

מקום אחר אין לי.

התנגדות ושמחות אחרות (64).

     ב-1.11.22, היום הארור שבו זכה הנאשם בשוחד, במרמה ובהפרת אמונים בראשות הממשלה, והקים את ממשלת החורבן, והחלה המחאה, הייתי כבר עמוק בתוך קריאת ספרים על מרי אזרחי. לכן הייתי אחד הראשונים שקרא למחאה 'התנגדות'. בפוסטים שכתבתי בראשית דצמבר 2022 כבר הגדרתי לעצמי ולאחרים מה, לדעתי, צריכים להיות העקרונות המנחים של ההתנגדות:

     "זה הזמן להתנגדות. התנגדות בכול הכלים הדמוקרטיים העומדים לרשות האזרח שואף החירות, השלום והחופש מדת. מדובר בהתנגדות בלתי אלימה, האוסרת על אלימות, פגיעה ברכוש ובסדר הציבורי, ומתמקדת בכמה עקרונות – האטה, הבלטה, הסברה וניראות. האטה של המשק, של התנועה במרחב הציבורי, הבלטה של מסרים המתנגדים למשטר ולערכיו, הסברה בכל דרך אפשרית, מודפסת ודיגיטלית, של ערכי הדמוקרטיה וזכויות האזרח, והפגנת ניראות של קבוצות מיעוטים מודרות, נרדפות או כאלה שזכויותיהן נשללו מהן."

      בהתאם, הייתי מעורב בהקמת כמה וכמה קבוצות התנגדות: מחאת הסופרות/ים והמשוררות/ים, המטה הגאה למאבק בהפיכה המשטרית, המטה להשבתת המשק ועוד, ובשיתופי פעולה עם מחאת אנשי.ות האקדמיה, התרבות והרוח, מחאת המשפחות השכולות ועוד.

     בהתאם להחלטתי לתרום להבלטה, הסברה וניראות של ערכי הדמוקרטיה וערכי הקבוצות שאני חבר בהן, יזמתי את סדרת גיליונות ספרות ההתנגדות ('הגדת ההתנגדות' בשיתוף אבי עופר, 'לשחזר תקווה' בשיתוף המשפחות השכולות, 'תיקון עצרת – תיקון ליל שבועות בנוסח עדות הדמוקרטיה', בשיתוף צלמי המחאה וצלמי הרחפנים, וכעת 'גאים להציג 2023', גיליון ההתנגדות של הקהילה הגאה, ואחריו הגיליון החמישי, שיראה אור לקראת חגי תשרי), את איסוף הנאומים מכול ההפגנות ליצירת ספר או סדרת ספרי הנאומים, בשיתוף ד"ר גייל טלשיר מן האוניברסיטה העברית ועמית רוטברד מהוצאת בבל, זה בעבודה), את נאומיי שלי בהפגנות (רמת השרון, רעננה, מרכז חורב חיפה, קריון קריות, צומת צמח, עצרת החירות בבית אריאלה והחודש גם בצומת הקאנטרי עפולה, יוקנעם, כרמיאל וחדרה), ואת אירועי ההקראה של ספרות ההתנגדות במרחב הציבורי (ירושלים, חיפה, תל אביב, באר שבע) ועצרת החירום של עולם התרבות (בית אריאלה, תל אביב). מלבד אלה אני מנסה לגלגל קדימה עוד יוזמה – 'המדף הוורוד' – מדף ספרות גאה שיוקם בכול עיר וישוב, במרחב הציבורי, ויאפשר חשיפה של הציבור הרחב לספרות גאה טובה.

     מבחינתי, גם ספר הילדים החדש שלי, 'הספר של מיכאל ודניאל,' המספר את סיפור הפונדקאות בזכותה נולדו לי בניי, וספר שיריי החדש, 'מקום אחר אין לי', הם עוד שתי חוליות בשרשרת פעילות ההתנגדות שלי.

     כמו כול פעילות ההתנגדות של כלל ארגוני המחאה והיחידים הרבים הפועלים בתוכה, כל הפעילות הזאת שלי מתאפשרת אך ורק באמצעות תרומות. את 'הגדת ההתנגדות' הפצנו לכול מנויי הארץ ולנקודות ההפגנה בזכות תרומות בסך 140,000 ₪ שאספנו. את 'לשחזר תקווה' הפצנו לכל בתי העלמין הצבאיים, בתי יד לבנים ונקודות ההפגנה בזכות תרומות בסך כ 130,000 ₪ שאספנו. את גיליון שבועות הצלחתי להפיק דיגיטלית בלבד בזכות תרומות מעטות של 7700 ₪, ולכן גם לא הודפס והופץ בנקודות ההפגנה, ואילו את גיליון 'גאים להציג 2023' העברתי לעיצוב כרגע בזכות תרומות בסך 12,000 ₪ שנאספו. אך אם לא ייאספו עוד 38,000 ₪ השבוע לא אוכל להדפיסו בעשרת אלפים עותקים שיופצו חינם במצעדי הגאווה.

     לאור מינויו של סגן השר אבי מעוז לתפקידו, כ'מפקח' על תכני ההעשרה במשרד החינוך, ולאור הגעתו של השר לטרור לאומי בן גביר למצעד הגאווה בירושלים, ששימש לו במשך שנים כבמה לפרובוקציות נגד הקהילה הגאה – אני רואה חשיבות רבה בהדפסתו והפצתו של גיליון הגאווה ברבים. רק אם אצליח לגייס תרומות בסך 38,000 ₪ נוספים אוכל להדפיסו ולהפיצו במצעד בתל אביב, ובמצעדים האחרים ברחבי הארץ. לכן, כול מי שרוצה לתמוך בכך, אנא הוסיפו את תמיכתכם באמצעות תרומה ישירה למטה המחאה (עמותת כחול לבן) כאן –

https://meshulam.co.il/s/d396c002-2e0e-17e6-ef5c-a3b8f01103d6

     בו-זמנית, אני שמח להזמין אתכם/ן גם להשתתף בקמפיין מימון ההמונים לספר-שירי החדש, השישה עשר במספר, "מָקוֹם אַחֵר אֵין לִי."

https://headstart.co.il/project/72749

      שירי הספר הזה נכתבו במהלך שלוש שנות מגפת הקורונה ופעילותי במחאה בבלפור ובקפלן. חלק ניכר מהם נכתב מתוך חלומות ובתוך תנועה של התפרקות פנימית, שכנראה בישרה את מה שאנו עומדים בו כעת. השירים נחלקים לשישה פרקי שיר, העוסקים בפנים השונים של חיי, אך תחושת ההתפרקות עוברת בהם כחוט השני.  שמו של הספר מבטא את היראה, את הכמיהה להיחלץ מן הגוף ומן הארץ, והידיעה שדבר זה אינו אפשרי, לא בשבילי.

אֵינֶנִּי יָכוֹל לִחְיוֹת כָּךְ.

אֵינֶנִּי רוֹצֶה בְּזֶה. אַךְ

מָקוֹם אַחֵר אֵין לִי

מִלְּבַד גּוּפִי, מִלְּבַד מוֹלַדְתִּי

הַמְשַׁנָּה בִּמְהִירוּת אֶת פָּנֶיהָ,

וְלֹא מוֹצָא, וְלֹא תַּקָּנָה

יִהְיוּ לָהּ מִזֶּה.

     אשמח אם תרצו להיכנס לקמפיין, לרכוש מראש עותק של הספר במחיר הנחה, ובכך לתמוך במימושו ובהוצאתו לאור. בתקופה של אי-ודאות כמו זו שאנו מצויים בה כעת, אי אפשר להוציא לאור ספר שירה ללא תמיכה, וממילא, במצב שבו החנויות כמעט ואינן מחזיקות ספרי שירה, לבד מספריהם של המשוררים הקנוניים, מימון ההמונים הפך לא רק לכלי מימוני – אלא לבמת מפגש שלי כמשורר עם הקוראים והקוראים המעוניינים לקרוא את שירתי.

https://headstart.co.il/project/72749

 תודה מראש,

אילן שיינפלד.

מודעה

אילן שיינפלד

כתיבה וקריאה הן בעבורי אורח חיים וגם הכרח. אני אדם המגלה את עולמו במלים. התחלתי לכתוב בגיל ארבע-עשרה, ומאז אני כותב שירה וסיפורת, מחזות ותסריטים, ספרי הדרכה בכתיבה ועוד, למבוגרים ולילדים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

Call Now Button