כללימחסום כתיבהסדנאות כתיבהתהליך היצירה

סדנת כתיבה חדשה תיפתח אחרי פסח!

DSC_5024.JPG
צילום: באדיבות מולי נעים מ'צילום נעים'.
     השנה אני מציין שש עשרה שנות הוראה בתחום הכתיבה היוצרת. זה די מדהים. אני עוד זוכר איך התחלתי בזה. פניתי אז למנהלת בית הספר 'אסכולות' של האוניברסיטה הפתוחה, גלית דבי מרץ, וביקשתי ממנה לפתוח סדנה לכתיבה יוצרת ב'בית איילה' בתל אביב. מי היה מאמין כמה אלפי תלמידים יעבדו איתי מאז, כמה עשרות ספרים כתבו ופרסמו, ואפילו זכו בפרסים על כתיבתם. הנה קטע ממכתב, שכתבה לי אחת מתלמידותיי, מרית בלקינד, שגם הוציאה לאור את הספר שכתבה במהלך הסדנה:
     "לפני כשלוש שנים חיפשתי לעצמי מסגרת לעסוק בכתיבה. מצאתי סדנאות וחוגים בשפע, אך את ליבי משכה דווקא הסדנא של אילן שיינפלד באסכולות. בכיתוב הקצר שהציג את הסדנא הבטיח המנחה שנכתוב בה "עד שתכאב לנו היד." 

תבינו, אני כל חיי כותבת. אני הפראיירית שבכל מסגרת ובכל טכס, בראש השנה וביום הזיכרון, בעלייה על הקרקע ובפגישת השנתון, מקבלת על עצמה לכתוב את דברי הברכה/ הפרידה/ההספד/החנופה. אף פעם לא כאבה לי היד. אמרתי בליבי: "נראה אותך!"

וכך, כמו שאתם כבר יודעים, נכנסתי בנובמבר ההוא, נרגשת ומלאת ציפיות לבית איילה המפואר, ונפלתי אל תוך המרתף הצפוף והגדוש בעשרים נשים מבוגרות ובשני גברים שאחד מהם הוא המנחה.

מאז עברנו יחד כמה מחזורים של סדנא. חברים עזבו ונוספו אחרים. אני לא הולכת לסקור כאן את כל הקורות… אתם מכירים את זה כמוני.

מה שכן חשוב לי לומר לכם, חברי לסדנא, אפילו אם אתם כבר יודעים, זה עד כמה תרמתם לתנופה שלי ככותבת.

אילן, אתה מורה מעולה. נדיב ורגיש וכן. במהלך הסדנאות שהייתי תלמידתך הרגשתי שאתה נותן לנו מעצמך. נתינה אמיתית ושלמה.

אני, "הכותבת המדופלמת", מצאתי את עצמי מולךָ כתלמידה בכיתה א', לומדת את סודות הא'-ב' של הכתיבה, ובהדרגה משנה את הרגלי הכתיבה שלי ומוציאה מתחת ידי טקסטים  שאפילו אני הייתי מרוצה מהם. עולם חדש מופלא. (עכשיו אני שומעת את אילן אומר: "באמת, מרית, תמצאי ביטוי אחר, זה כל כך נדוש.")

באחת הפגישות הראשונות באסכולות אמרת לנו "תורידו מהכתפיים שלכם את הצנזור, את המבקר." ואני, מה קרה לי? לא רק שיושב לי צנזור על כתף שמאל ומבקר על כתף ימין, עכשיו יש לי גם אילן על הראש!

בתודה ובהערכה רבה,

מרית."

*

 

     בתקופה האחרונה התגבר מאוד זרם הפניות אלי, בבקשה כי אפתח סדנאות חדשות לכתיבה. רבים מן הפונים אלי מגיעים דרך המלצות של תלמידים מן העבר, חלק לא מבוטל מתלמידיי הם מטפלים בתחומים שונים. היקף הגילאים מגוון.
     בעקבות הביקוש הרב החלטתי לפתוח עוד סדנת כתיבה בתל אביב, בבית הסופר, קפלן 6 תל אביב, בימי שני, בשעות 10-13. להלן תאריכי המפגשים: 23.4.18, 30.4.18, 7.5.18, 14.5.18, 21.5.18, 28.5.18, 4.6.18, 11.6.18, 18.6.18, 25.6.18, 2.7.18, 9.7.18.
בסדנה זו נגלה 12 גורמים מחוללי יצירה, ובהם זיכרון, זיכרונות, חושים, רגשות, קולות פנימיים, חלומות, הצל וכיו"ב, ונלמד איך לעבוד עמם כחומרי יצירה. כמו כן נלמד על סוגי מספרים ונקודות מבט, על השקטת הצנזור הפנימי, הרגלי כתיבה ועוד.
כל מפגש ייפתח בתרגיל בכיתה, ימשיך בהרצאה פרונטלית קצרה, עם דוגמאות מסופרים ומשוררים שעבדו עם חומרים אלה, ובסיומו תכתבו תרגיל בבית אותו תעלו לפורום סגור מפני העולם, באתר האינטרנט שלי.
מי מכם שיודע/ת כי יפסיד שיעור או שניים אין בעיה – תוכלו לקבל ממני את השיעור בכתב
ולהמשיך להשתלב בפעילות הקבוצה עם שובכם/ן.
עלות הקורס: 1800 ש"ח, מתוכם 300 ש"ח בעת ההרשמה, ואת השאר ניתן לפצל
עד שלושה תשלומים בצ'קים, אותם תמסרו בידיי ביום פתיחת הסדנה.
ההרשמה נעשית על ידי העברה בנקאית של 300 ש"ח לחשבוני והודעה לי על כך במייל.
אילן שיינפלד
חשבון 961-5257233
בנק לאומי
סניף 961 כרמיאל.
אנא הקדימו להירשם. מספר המקומות מוגבל. והודיעו לי על כך במייל, כדי שאכין לכם חשבונית.
בתודה ובברכת חג שמח,
 אילן שיינפלד.
מודעה

אילן שיינפלד

כתיבה וקריאה הן בעבורי אורח חיים וגם הכרח. אני אדם המגלה את עולמו במלים. התחלתי לכתוב בגיל ארבע-עשרה, ומאז אני כותב שירה וסיפורת, מחזות ותסריטים, ספרי הדרכה בכתיבה ועוד, למבוגרים ולילדים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

אולי יעניין אותך
Close
Call Now Button