Uncategorized

שיעור בדמוקרטיה לילדים – בצומת, בכביש.

התנגדות ושמחות אחרות (26).

     ביום שלישי הקרוב, ה-31.1.23, הבנים שלי יקבלו שיעור חשוב, שיעור בדמוקרטיה. והם לא יקבלו אותו בבית הספר, אלא ממני, בצומת כרמיאל מערב, בכביש 85.

     ביום הזה, שהוכרז על ידי ארגוני המחאה כיום השבתה כללית של המשק, לא אשלח אותם לבית הספר. זאת, כדי לאפשר למורי ומורות בית הספר להאט, לא ללמד, לשבות בדרכם מבלי להפר את התקשי"ר שהם חתומים וחתומות עליו. אכבד את הסכמי העבודה שלהםן. אבל בדרכי – בכך שילדיי לא יעברו באותו יום את סף בית הספר. הם יֵרדו אתי, עם דגל גאווה גדול, חולצות 'אין מצב' ושלטי הפגנה שנכין מבעוד מועד, לכביש 85, ושם נעמוד ונפגין.

     אני יודע שיש שביתת תלמידים והורים כבר ביום ראשון הקרוב ברחבי הארץ. אבל אני מדבר על משהו אחר – אני לא אשלח את ילדיי לבית הספר ביום שלישי, כדי לאפשר למורים ולמורות להאט, לשבות בדרכם שלהם. לא ללמד חומר חדש, או לדבר על דמוקרטיה, ועליה בלבד. והילדים שלי ילמדו את השיעור הכי חשוב שהם יכולים ללמוד כרגע על דמוקרטיה, אי ציות אזרחי והתנגדות לעריצות, מן המורה הכי קרוב להם, אביהם. שזה אני.

     אני מבקש מכול אחד ואחת מכםן לשקול לעשות כמוני. אמנם, אני עצמאי לגמרי ואתם אולי שכירים. אבל המדינה שלנו בסכנה ממשית. הליכי החקיקה של ההפיכה המשטרית יתחילו ביום שלישי בכנסת, ויואצו בה, ולכן זה יהיה כמעט הזמן האחרון להתנגד להפיכה הזאת, העומדת להפוך את חיינו, לא רק כציבור וכעם, אלא את חיי כל אחד ואחת מאתנו, לגהינום. זכויות האזרח והפרט שלנו תישללנה באחת. נעמוד חשופים ונטולי הגנת בית המשפט הגבוה לצדק מול שלטון של פשע ועריצות. יגבילו את זכות הקניין ואת זכות הביטוי שלנו, את הזכות שלנו לפרטיות ואת הזכות שלנו להגנה מפני השלטון.

     זה יבוא לידי ביטוי, בין השאר, בכך שיוכלו להטיל עלינו, החילונים, מיסים כבדים מנשוא, כדי לממן בזה את ההזיות האנטי ציוניות של החרדים והפנטזיות של הציונות המשיחית; זה יבוא לידי ביטוי בסגירת השידור הציבורי כדי להותיר אותנו ללא מידע עיתונאי אמין וללא יכולת לחשוף שחיתות; זה יבוא לידי ביטוי בירידת הערך של בתינו, של המשכורות שלנו, של הפנסיה שלנו; זה יבוא לידי ביטוי בשליחת 'המשמר הלאומי' של בן גביר, שיורכב, אני מניח, מנערי הגבעות ועוצמה יהודית, אל תוך החצרות והבתים שלנו, בתחילה של ערביי ישראל ואז גם של המתנגדים לשלטון, לאסור אותנו עם או בלי צו; זה יבוא לידי ביטוי באלף ואחת דרכים איומות.

     ולכן אין לנו ברירה. השבוע, זה הזמן לעזוב את הבתים ואת מקומות העבודה, אם יש צורך בכך התחזו כחולים, הגידו למעסיקים שלכםן שאתם לא מרגישים טוב, שהילדים חולים, אל תלכו לעבוד – הוציאו את הילדים מבתי הספר, צאו לרחובות ולכיכרות, לכבישים ולחוצות, להתנגד.

     זה מה שאעשה עם ילדיי ביום שלישי ה-31.1.23. אני מבקש ומצפה מכולכםן לעשות כמוני.

     וכמובן גם להפיץ את הפוסט הזה בכל דרך אפשרית.

     אילן שיינפלד.

מודעה

אילן שיינפלד

כתיבה וקריאה הן בעבורי אורח חיים וגם הכרח. אני אדם המגלה את עולמו במלים. התחלתי לכתוב בגיל ארבע-עשרה, ומאז אני כותב שירה וסיפורת, מחזות ותסריטים, ספרי הדרכה בכתיבה ועוד, למבוגרים ולילדים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

אולי יעניין אותך
Close
Call Now Button