אקטואליה

1323 אנשי ונשות תרבות, אמנות, ספרות, משפט ואקדמיה יצאו הבוקר בקריאת חירום לכול הכוחות הדמוקרטים בבריטניה.

1323 אנשי ונשות תרבות, אמנות, ספרות, משפט ואקדמיה יצאו הבוקר בקריאת חירום לכול הכוחות הדמוקרטים בבריטניה.

בין החותמיםות על המכתב: במאי הקולנוע אורי ברבש ועמוס גיתאי, האמנית תמר גטר, הסופרים דוד גרוסמן, דורית רביניאן, אילן שיינפלד, מאיה ערד, יו"ר אגודת הסופרות והסופרים צביקה ניר, העורכת אורנית כהן-ברק, המתרגמת חנה עמית כוכבי, פרופ' ורד לב כנען, פרופ' מיכל בן נפתלי, פרופ' חגי רם, פרופ' אברהם עוז, ד"ר רונית פלג, ד"ר רפאל זגורי-אורלי ורביםות אחריםות

מדינת ישראל נמצאת כעת במשבר  הפוליטי החמור מאז הקמתה, ובתהליך מואץ ומסוכן של הפיכתה מדמוקרטיה איתנה כלכלית לדיקטטורה ענייה ומצורעת.

     מהלך הרסני זה מובל בידי ראש  ממשלת ישראל, בנימין נתניהו, הנאשם בשוחד, במרמה ובהפרת אמונים, אשר על מנת למלט נפשו מאימת הדין קשר קשר יחד עם גורמים לאומנים, ופונדמנטליסטים דתיים המקדמים אג'נדות אנטי דמוקרטיות, משיחיות, גזעניות והומופוביות, ועם טרוריסטים יהודים מורשעים, נגד מדינת ישראל, נגד כלל אזרחיה, הן אלה בישראל והן אלה מחוצה לה.

     יחד עם גורמים אלה מבקש ראש ממשלת ישראל לקדם  במהירות חסרת תקדים הליכי חקיקה, הפוגעים ביסודות המשטר הדמוקרטי במדינת ישראל. הוא תומך בקידום התיקון לחוק המשטרה, שיהפוך את משטרת ישראל למשטרה פוליטית בשירות השלטון ולא החוק,  מקדם את פסקת ההתגברות, שנועדה לחסל את כוח הביקורת השיפוטית של בית המשפט העליון, ופועל במטרה לשנות את מעמדו של חוק יסוד כבוד האדם וחירותו, ולקדם סדרת חוקים שיעדם לפגוע באופן אנוש בזכויות האזרח והפרט בישראל, באוכלוסיות מוחלשות  ומיעוטים .

     סדרת מהלכים זו מבטלת את הפרדת הרשויות, שהיא נשמת אפו של כל משטר דמוקרטי ליברלי, ונועדה  להעניק לשלטונו כוח בלתי מוגבל, ללא ריסונים וללא בלמים.

     על אף ההפגנות העצומות המתקיימות מדי שבוע בכל רחבי  מדינת ישראל כנגד המהלכים הללו, נתניהו ושותפיו הקיצונים שועטים קדימה כדי לסיים את הליך הפיכתה של ישראל לדיקטטורה חשוכה ומסוכנת עוד לפני סיום מושב החורף של הכנסת, בתוך כעשרה ימים בלבד ממועד מכתב זה!

     במרוץ המסוכן הזה להחרבת הדמוקרטיה הישראלית נתניהו מתעלם מקריאות האזהרה חסרות התקדים והחמורות שהשמיע השבוע נשיא מדינת ישראל מר יצחק הרצוג, ודוחה את מתווה הנשיא שנועד לעצור את התהליך המסוכן, שעלול להביא, לטענת הנשיא, עד מלחמת אחים ושפיכות דם.

     נתניהו מתעלם גם מפניות של אנשי אקדמיה בולטים בעולם, חתני פרס נובל, כלכלנים בעלי שם עולמי, בכירי מערכת הבטחון הישראלית, ראשי צה"ל, השב"כ, המוסד והמשטרה לשעבר, צמרת הכלכלה  והבנקאות, התובעים ממנו לעצור את החקיקה ההרסנית בשל ההשלכות החריפות של הפיכה זו על לכידותה של ישראל, מעמדה בעולם, יחסיה עם הקהילות היהודיות ברחבי תבל וגם על גורל אזרחיה.

     במהלך מצב החירום הזה, הקורע את הצבא,  המשטרה והחברה האזרחית, נתניהו מנסה להיפגש עם מנהיגי המערב, כדי ליצור מצג של לגיטימציה בינלאומית לשלטונו. במסיבות העיתונאים  שהוא  מקיים ברחבי תבל הוא מכריז בפני ראשי המדינות שאיתם הוא נפגש כי ישראל תמשיך להיות דמוקרטיה ליברלית. אך בו-בזמן שלטונו פועל להשתלטות מהירה על מוקדי הכוח בישראל, ובהם  הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, ועדות התכנון הארציות, הספרייה הלאומית, התקשורת, מוסדות התרבות והאקדמיה.

     השילוב הזה, בין חתירה תחת יסודות השלטון הדמוקרטי בישראל לבין השתלטות על מוקדי הכוח התרבותיים, התכנוניים והאקדמיים בישראל הוא הדרך הישירה להחרבה לא רק של הדמוקרטיה בישראל אלא של מדינת ישראל עצמה.

     לכן, אנו פונים לכל הדמוקרטים בבריטניה וקוראים להם לתמוך בפומבי במאבק הגורלי של ישראל הדמוקרטית. אנו מבקשים מכם להפעיל לחץ על ממשלתכם לא לשתף פעולה עם ראש ממשלת ישראל ולסרב להעניק למנהיגותו לגיטימציה בינלאומית .

מודעה

אילן שיינפלד

כתיבה וקריאה הן בעבורי אורח חיים וגם הכרח. אני אדם המגלה את עולמו במלים. התחלתי לכתוב בגיל ארבע-עשרה, ומאז אני כותב שירה וסיפורת, מחזות ותסריטים, ספרי הדרכה בכתיבה ועוד, למבוגרים ולילדים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

Call Now Button