פוליטיקה

פחים, פכים ומלכודות – פוליטיקאים בכלי התקשורת.

החיים, ההורות, הכתיבה ומה שביניהם (166).

     הבוקר התפרסמה בעיתון "הארץ", במדור הקריקטורה היומית, קריקטורה של עמוס בידרמן, המלגלגת על תרבות הספינים הכרוכה בחיים הפוליטיים בכלל, ובהתמודדויות הנוכחיות לפריימריז בפרט, במפלגות השונות. הקריקטורה נחלקת לארבעה רבעים, ובאחד מהם כתב: "לקראת הבחירות לראשות מרצ יאיר גולן מודה: לא עשיתי צבא. הקדשתי 30 שנה מחיי למשבר האקלים, זכויות טרנסים ופונדקאות ללהט"ב."

 https://www.haaretz.co.il/opinions/caricatures

    קלמן-ליבסקינד העלו הבוקר בתוכניתם את יאיר גולן, ביקשו ממנו להתייחס להבדלים בינו לבין זהבה גלאון, המתמודדת אתו על ראשות מרצ, ובין השאר הכריחו אותו להתייחס לנושאים המצוינים בחלקו בקריקטורה זאת. בניגוד למקרים אחרים, יאיר גולן היה זהיר. הוא השתדל מאד לא להיכנס חזיתית בזהבה, הסתבך כשניסה לומר שהוא בעד מפלגת שמאל ציונית, בעוד שזהבה נמנעת מאזכור מלה זו, מחשש שתרחיק מצביעים ערביים, מה שאינו נכון כלל. אך זוג המגישים לא הסתפק בזה, ודחק אותו לומר האם בעיניו נושאים כמו משבר האקלים, זכויות טרנסים ופונדקאות ללהט"ב הם אזוטריים.

     גולן השתדל מאוד להימנע מקביעה כזאת. ואף על פי כן, בשעת ערב מוקדמת קיבלתי הודעה ממישהו, ששאל אותי אם שמעתי את גולן מדבר היום אצל קלמן-ליבסקינד, הוסיף כי "דיבר על זה שנושאי הלהט״בים ואיכות הסביבה הם נושאים 'אזוטריים' להגדרתו." ואז כתב לי: "אנשי איכות הסביבה כיסחו אותו, אבל מהקהילה אף אחד לא כתב. אנחנו לא אזוטריים והמאבק שלנו לא אזוטרי." במלים אחרות, אותו אדם פנה אלי כדי לקרוא לי לדגל, ולגרום לי לכתוב דברי להט בזכות הקהילה הלהטב"קית – ובגנות יאיר גולן.

     אותו אדם היה מן המתנגדים החריפים ביותר מתוך מרצ, כאשר ניסיתי, לפני ארבע שנים, לקרוא לקהילת הלהטב"ק להקים מפלגה להטב"קית, שתתמקד במאבק לשוויון זכויות של הקהילה. צחוק הגורל, כעת ביקש להפעיל אותי, בזכות מאבקי רב השנים לשוויון זכויות לקהילה, כדי לסייע לפלג אחד במרצ לגבור על משנהו.

     קצת אחרי כן ראיתי בקבוצת ווטסאפ קהילתית פעיל מרצ אחר, שאף הוא היה מן המתנגדים החריפים להקמת מפלגה להטב"קית, חוזר על הטיעון לפיו יאיר גולן קרא למאבק הקהילה על זכויותיה 'נושא אזוטרי.'

    מדהים לראות איך פעילים קהילתיים בתוך מרצ משתמשים במאבק למען זכויות של הקהילה כדי להדוף את יאיר גולן במרוץ על ראשות מרצ. לזהבה גלאון יש זכויות רבות בטיפול בקהילה, ולזכותו של ניצן הורביץ נזקפים הישגים משמעותיים ביותר, ובראשם אישור התיקון לחוק לנשיאת עוברים (חוק הפונדקאות), הטיפול בטרנסים במערכת הבריאות, השגת החיסון נגד אבעבועות הקופים ועוד ועוד. בזה אין כדי לשמוט את הקרקע מתחת רגליו של יאיר גולן.

     אמנם, לא אחת אמרתי, כי בעיניי יאיר גולן הוא איש יקר, חכם – ובּוֹק. פעמים רבות מדי מעד בלשונו. אבל דווקא מן הראיון הבוקר אצל קלמן-ליבסקינד ניכר כי למד משהו בדרך. הוא הרבה יותר זהיר מבעבר. לכן, יהיו תוצאות הפריימריז במרצ אשר תהיינה, הן זהבה והן יאיר הם א.נשים ראויים.ות להנהיג את המפלגה.

     אינני חבר מרצ. אני ממייסדי דמוקרטית, מפלגה יהודית ערבית הדוגלת בכבוד האדם וחירותו, בשוויון זכויות מלא ליהודים ולערבים. אבל אני מאחל מכול לבי למרצ שהטוב.ה ביותר בעיני מצביעיה ת.ינצח בה, ות.יהיג את המפלגה הרחק מעל אחוז החסימה.

מודעה

אילן שיינפלד

כתיבה וקריאה הן בעבורי אורח חיים וגם הכרח. אני אדם המגלה את עולמו במלים. התחלתי לכתוב בגיל ארבע-עשרה, ומאז אני כותב שירה וסיפורת, מחזות ותסריטים, ספרי הדרכה בכתיבה ועוד, למבוגרים ולילדים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

Call Now Button