פוליטיקה

הדף היומי (266). עֶרֶב טוֹב, עֶרֶב רַב.

     אחד הביטויים האיומים ביותר, שמטיחים חברי הכנסת מן הימין בחבריהם וחברותיהם מגוש השינוי, הוא 'ערב רב.' רק אתמול עשה זאת השר דוד אמסלם, מעל דוכן הכנסת, כאשר כינה את מפלגות השמאל 'ערב רב.' ואילו הכרוז, בהפגנת הימין מול ביתו של חה"כ מ'ימינה,' מתן כהנא, זעק אתמול: "מתן אתה הולך עם אוכלי חזירים ונבלות, עם ערב רב שאמא שלהם הגיעה עם הנוכריות מגרמניה ב 48", והקהל השיב: "מתן השטן".

     הרב רפאל אוחיון הגדיל עשות, ופרסם סרטון וידאו על 'ממשלת שמאל באחרית הימים.' אפשר לצפות בו כאן. הוא פתח את ספר הזוהר ואת הגמרא כדי לדבר על המשיח, על בואו הקרב ועל תפקידה של ממשלת השמאל בהחשת הגאולה. לדבריו, ה'ערב רב' שיהיו בשלטון, זה על פי הזוהר הקדוש. אותם 'ערב רב' ישלטו על עם ישראל, ויהיו שופטים ודיינים של ישראל.

     מי הם ה'ערב רב' שואל הרב אוחיון? ראשי תיבות נגע רע – נפילים, גיבורים, רפאים, ענקים ועמלק. שלא תדעו מה טבעם. אם תרצו הקשיבו לדבריו. אבל ב'ערב רב' הוא כולל את שופטי ביהמ"ש העליון, את היהדות הרפורמית, את מפלגות גוש השינוי, את כולנו בעצם. וכדי לטהר אותנו עלינו לעבור צריפה, ליבון, מפני שאנו לכלוך.

     א.נשים רבים אינם יודעים מהו 'ערב רב.' ובכן, בשם 'ערב רב' כונו היוצאים עם משה ממצרים. בשמות י"ב לח נאמר: "וְגַם עֵרֶב רַב עָלָה אִתָּם וְצֹאן וּבָקָר מִקְנֶה כָּבֵד מְאֹד." ובספרות המדרש, ובתיקוני זהר, וגם בכתבים אחרי כן, תלו המפרשים את חטא עגל הזהב באותו 'ערב רב,' שהוציא משה ממצרים. זאת, על בסיס הפסוק: " וַיְדַבֵּר יְהוָה, אֶל-מֹשֶׁה:  לֶךְ-רֵד–כִּי שִׁחֵת עַמְּךָ, אֲשֶׁר הֶעֱלֵיתָ מֵאֶרֶץ מִצְרָיִם." אם אמר ה' למשה 'עמך', הרי הוא מתנער מחוטאי חטא העגל, ואינו רואה בהם את עמו. וזו הסיבה בשלה משה משיב לו, "לָמָה יְהוָה יֶחֱרֶה אַפְּךָ בְּעַמֶּךָ."

     פרופ' יהודה ליבס, בספרו 'לצבי ולגאון,' כותב על הביטוי 'ערב-רב' כדלקמן: "ערב-רב הוא כינוי גנאי קשה, שכולל בחובו את ההנחה, שפגם יריביך טבוע כבר במוצאם, כִּפְרֶה-דֶסְטִינָצְיָה, ואינו ניתן לשינוי." אמנם, הוא מסייג, "גם בעל תיקוני זוהר מכיר בכך שאותם עשירים, הנקראים 'ערב-רב', באים על תיקונים אם וכאשר יודעים הם את מקומם ותפקידם, כאשר עובדים הם כהלכה ומשרתים את התלמיד החכם, המקובל העני, כמו ימות החול המשמשים את השבת. וכן בעלי ההלכה והפשט חדלים מלהיות ערב-רב ומוצאים את מקומם בעולם הגאולה, כאשר מכירים הם בסמכותו של רעיא מהימנא, שכל חכמתם נאצלת ממנו, כמו הכוכבים המקבלים אורם מן השמש. ומכל מקום ערב-רב תמיד מעורב הוא וחלק מן העם, גם אם הוא החלק הרע שבו."

     במלים אחרות, כאשר פוליטיקאי כמו דוד אמסלם או רב מקובל כמו רפאל אוחיון קוראים לנו, החילונים, חובשי הכיפות הסרוגות, כול מי שבחרו במפלגות מגוש השינוי ותומכים ותומכות בממשלת השינוי, 'ערב רב,' הם לא רק אומרים, שטומאתנו באה לנו מלידתנו. הם גם מבהירים, שבאחרית הימים נעבור בירור, ליבון, צריפה. בעבורם, הקמת ממשלת השינוי והורדת נתניהו משלטונו, יחד עם מפלגות הימין והמפלגות החרדיות היונקות מקופת הציבור את קיומן, הרי זה אתחלתא דגאולתא. ימי המשיח ממש. שכן, דווקא המעשה הזה הוא סימן לבואו של משיח, הממשמש ובא, בדור שהוא דור אחרון לגאולה.

     הדברים הללו אינם סתם דברי הסתה. הם דברים, המפרקים את החברה הישראלית ואת העם היהודי לגזרים, ומעמידים אותנו, החילונים, כ'ערב רב,' שתפקידו הוא רק עבודת פרך למען פרנוס יושבי אוהלי תורה עניים וענווים. אלה דברים, שהופכים אותנו לכלי לקיום החברה החרדית עד בוא הגאולה, ועתה, עם התקרבותה, לקורבנות הכרחיים של התגלות המשיח וגאולת ישראל הטהורה.

     הרטוריקה הזאת, בשעה שהיא נאמרת בהתלהבות יתרה, מתוך הסתמכות על ספר הזוהר ועל המדרש, היא הרת סכנה. בתחילה כינו החרדים את השבתאים כ'ערב-רב,' והשבתאים השיבו להם כגמולם באותו כינוי. אבל הכינוי הזה הוא שאפשר למתנגדי השבתאים והפרנקיסטים למסור אותם להריגה ולשמד. זה, למרבה הזוועה, מה שמייעדים לנו הפוליטיקאים והרבנים העושים שימוש במושג הזה, מילת הקוד הפתוח, 'ערב רב' – ניצול חברתי-כלכלי של האליטה החילונית לטובת קהילות היראים, עד להשמדתנו כמי שחוסמים את בואו של משיח בן דוד ואת הגאולה השלמה.

     לטעמי, מדינת ישראל צריכה לחוקק חוק נגד שימוש במילת המפתח הזאת, 'ערב רב,' כשם שחוקקה חוק נגד השימוש בכינוי 'נאצים' כנגד יריבים פוליטיים. למעשה, הביטוי 'ערב רב' הוא לא רק התווית יריבים כחורשי רע ואוון, הוא פשוט קוד הפעלה דתי, מוכר ורב שנים, להשמדה.

מודעה

אילן שיינפלד

כתיבה וקריאה הן בעבורי אורח חיים וגם הכרח. אני אדם המגלה את עולמו במלים. התחלתי לכתוב בגיל ארבע-עשרה, ומאז אני כותב שירה וסיפורת, מחזות ותסריטים, ספרי הדרכה בכתיבה ועוד, למבוגרים ולילדים.

2 תגובות

  1. רפאל,

    קודם כול תודה על תגובתך, ועל התנצלותך. בנוגע לדברים עצמם, בניגוד אליך אינני מאמין שריבונו של עולם כתב את זוהר. כתבו אותו חכמי ישראל ובהם ר' שמעון בר יוחאי ובנו במערה, וכנראה גם חכמים בספרד ובפרובנס. הזוהר נשען על חיבורים מיסטיים קדומים ממנו, ובהם 'ספר יצירה' ועוד. ריבון עולם חקק עולם בכב' אותיות ובעשר ספרות. חכמי ישראל קראו את מה שחקק והביאוהו בכתב.
    בתוך דבריך, אחרי שאתה מבהיר את אהבתך לישראל וגם לחילונים, אתה גם כותב, "ולגופו של עניין – ממשלה שכל עניינה הוא להילחם בתורה ובלומדיה, ובכל יהודי שהיהדות חשובה לו, עם כל מיני חוקים מחוקים שונים, כגון: חוק המרכולים, תחבורה ציבורית בשבת, נישואי תערובת, נישואי הלהט"ב, הפקרת הכותל בידי הרפורמים שאומרים בפה מלא שכל עניינם הוא למחוק כל סממן יהודי אותנטי ולעקור אותו מהשורש ועוד ועוד."

    ראשית, אני הומוסקסואל, אחד מן הראשונים שיצאו מן הארון בישראל. בעבורי נישואי להט"ב הם מובנים מאליהם, כמו גם זכותנו להורות באמצעות פונדקאות ועוד הרבה. הפגיעות הקשות ביותר שספגתי בימי חיי היו, כאשר מתפלל בבית הכנסת, שאבי מחזיק את המפתח שלו, ומתפלל בו כול חייו, ובו כולנו, ארבעת בניו, עלינו לתורה, קרא אחריו 'יש לך בן זונה ממין זכר'; כאשר שכן נכה, שכול ימיי עזרתי לו לטפל באמו המנוחה עד פטירתה סירב ליטול אותי עמו לבית הכנסת שלו, כדי להזכירני, לבקשתי, איך להניח תפילין, בימים קשים שממש ייחלתי לעשות כן, באומרו לי 'שכף רגלך לא תדרך על סף בית הכנסת הזה'; וכאשר רופא ורב שהוא גם מוהל, מהל את בניי, שנולדו בפונדקאות בהודו, אך סירב להכניסם בברכת אברהם.

    אולי לך אין בעיה אתי, אני לא בטוח שכך הדבר לגבי כול אדם חרדי.

    בנוגע לממשלת השינוי, אני תמכתי בה, אף על פי שאני איש שמאל, משום שאני מאמין בעם ישראל ובאחדות ישראל ומאמין בהידברות בין חלקי העם השונים. כמוך, אני מקווה לאחדות ולאהבה בישראל. אבל אלה תיתכנה רק אם אנשים כמוך לא יראו בממשלת השינוי ממשלה שבאה לפגוע בחרדים או ביהודים. חס וחלילה. זו ממשלה שבאה לטפל ברעות החולות, שהותיר אחריו שלטון הימין והחרדים, למען כלל ישראל.

    בערב ט' באב, אני מאחל לנו ומייחל לאהבת ישראל ולאחדותו. גאולת ישראל תבוא, כידוע, רק עם קיבוץ גלויות ישראל על אדמתו. אך כדי שייתי מר, מקודם לכן עלינו לאהוב איש את רעהו, ולפתוח שערי ישראל גם בפני צאצאי האנוסים והמומרים מכורח בארצות האיסלם, הודו-פקיסטן-אפגניסטן וגם בארצות דרום אמריקה.

    שתבוא עליך הברכה,
    אילן שיינפלד.

  2. אילן היקר, אני מתנצל עם פגעתי בריגשותיך, חלילה לא הייתי לי שום כוונה לעשות כן.
    לצערי הרב כבודו הוציא כמעט כל מילה שאמרתי מהקשרה!!!! פשוט מדהים עד כמה לא הובנו הדברים שנאמרו בסרטון של "ממשלת השמאל" ואני אהיה נדיב ואתלה את זה בהסברה לוקה בחסר מצידי, ולא בפירוש מתלהם ודמגוגי מצידך!

    המושג "ערב רב" הוא בהחלט מושג לא חיובי בכלל, אם אנחנו מתחשבים במקור שלו, תורת ישראל, ואנחנו מבינים שמי שהגה את המושג, ייחס אותו לסוג מאוד מסוים של אנשים, כאלה שהחטיאו (מלשון: "החטאת מטרה" – שהכוונה למטרת היהודים להמשיך להיות עם הנצח הנאמן לאלוקיו) את עם ישראל במשך כל ימי היותם, וגרמו להם להיות בעלי דעות הפוכות מאבותיהם (אברהם, יצחק ויעקב שאין שום אומה ולשון בעולם שלא מכירים את השמות הללו מתוך הערצה וכבוד חוץ מיהודים שמאלנים לכאורה כמוך!), ודרך אגב, אם תקשיב שוב לסרטון תראה שמי שאמור לעבור את הצירוף ו\או הליבון, הם דווקא אלה ה"מאמנים" (מלשון "נאמנות לבוראם" כהגדרת הרמב"ם) ולא הערב-רב, שלהם לא מועיל הצירוף והליבון, אלא אם כן יפסיקו להילחם באלקים!

    בסרטון הנ"ל, הוצגו הדברים מתוך ספר הזוהר, שגם בלי פירוש של "מקובלים" ניכרים כלפי מי מופנים הדברים… ולא אתנצל חלילה על דברים שבורא עולם כתב! ולא! הזוהר לא דיבר על כל החילונים!!! חלילה, כולם אהובים, ועמך כולם צדיקים, אני עצמי חוזר בתשובה, ולצערי עדיין רוב המשפחה שלי עדיין לא, ואיני חושב לרגע שאני יותר טוב מהם, או שהם ערב-רב או כל שטות מהשטויות שנכתבו בכתבה הנ"ל ביחס למחשבותיהם של החרדים על הציבור החילוני.

    ולגופו של עניין – ממשלה שכל עניינה הוא להילחם בתורה ובלומדיה, ובכל יהודי שהיהדות חשובה לו, עם כל מיני חוקים מחוקים שונים, כגון: חוק המרכולים, תחבורה ציבורית בשבת, נישואי תערובת, נישואי הלהט"ב, הפקרת הכותל בידי הרפורמים שאומרים בפה מלא שכל עניינם הוא למחוק כל סממן יהודי אותנטי ולעקור אותו מהשורש ועוד ועוד, שהיחידים שנפגעים מזה, הם דווקא החילונים המסורתיים ולא החרדים! כיוון שהחרדים יודעים לשמור על עצמם מרוחות זרות, כמו שהעם היהודי עשה כבר אלפי שנים, ולכן אנחנו עדיין כאן…

    אין לי, ולאף אדם חרדי בעיה איתך, או אם כל אח יהודי שיש לנו בארץ ובעולם, אנשים אחים אנחנו! רק חשוב שלא נתבלבל לגבי הזהות שלנו זה הכל!
    ישנם כמה פוליטיקאים, שמתוך תאוות כבוד, מעמד, כסף וכו' מוכנים לשסות שנאה בציבור שלם.

    אני מקווה שלא פגעתי בדברי, מקווה שנראה ימים טובים יותר של אחדות ואהבה הדדית אמתית בכל העם הקדוש הזה.
    משום מה, יש לי הרגשה שלא תשאיר את התגובה שלי כאן אצלך באתר, אבל מבחינתי, אם רק אתה קוראת אותה זה גם מספיק לי, כי אתה בעצמך מספיק חשוב לי, בשביל להקדיש לך תגובה, הרבה בהצלחה.

    נ.ב
    לגבי כמה שהציבור החרדי שואב מקופת המדינה, אולי כדאי שתראה כמה נתונים בקישור הבא:
    https://youtu.be/L3kFO7ARJa4

    באהבה,
    רפאל אוחיון

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

Call Now Button