פוליטיקה
טרנדי

הדף היומי (264). השלום נמצא בתוכי.

     כשאתה גר בגליל, יישומי ההיכרויות של גייז מראים לך, כמו בכול נקודה אחרת על פני כדור הארץ, את כול הגברים החתיכים, המקסימים והמתוקים, שמחפשים מישהו כמוהם. בלי הבדל דת, גזע, מוצא או לאום. ומכיוון שבגליל חיים יחד בדו-קיום יהודים וערבים, היישומים מראים לך גם בחורים שהפרופיל שלהם כתוב בעברית, אבל הם ערבים, או בערבית. ומכיוון שהיישומים אינם מכירים בגבולות, והם מבוססי מרחק בלבד, עד שאתה מתחיל לדבר עם מישהו, לעולם אינך יכול לדעת אם הוא מכפר סמוך, מלבנון, מירדן, מסוריה, מדובאי או מאיחוד האמירויות.

     זה נכון לגבי כול יישומי ההיכרויות ברשת. בטינדר, בגיידאר, בגריינדר, באדם פור אדם, בדדי האנט, בסקראף. בכול אחד מן היישומים הגלובליים הללו יצא לי לסמן לייק לבחור מהמם, שאחרי כן הסתבר לי שהוא מעמאן או מביירות, מדובאי או מכפר בגליל. וזה תמיד מעמיד אותי בשאלות קשות.

     אני יהודי, ישראלי וציוני. כן כן. למרות השם הרע שיצא לציונות מאז תחילת הכיבוש ועד כה. אני ציוני מלא, שלם וגמור. בו-בזמן אני גם גבר הומו, המחבב במיוחד גברים שחומי עור, שחורי שער ובמטותא, גם נימולים. לכן, בכול פעם שמתברר לי כי בחור שאני מדבר אתו הוא ערבי, אני נדרך. אני יודע שאסור לי ליפול במלכודת. שעלי להתנהל בזהירות רבה, עם הראש, לא עם איבר אחר.

     המבחן הראשון הוא מבחן התמונה. אם פונה אלי אדם ללא תמונה, מסרב להראות לי את פניו או מציע שנעבור לווטסאפ כדי שאחזה בו, אני מסרב. אינני נותן את מספר הטלפון שלי להודעות ווטסאפ למישהו שאינני מכיר. אפשר להעביר תמונה ביישום היכרות לזמן מוגבל ולמחוק אותה מיד אחרי כן, ומי שנמנע גם מזה, משום שהוא בארון או מפני שהוא מתחזה, זה לא מישהו שארצה בדיאלוג אתו.

     מבחן התמונה והשם אינם מספיקים. ישנם בני אדם המתחזים לאחרים בתמונה ובשם. לכן, השיחה חשובה לא פחות. כאשר אני מגלה שאני בשיחה עם בחור ערבי אני מנהל אתו שיחה ממושכת, מנסה להבין מאיזו משפחה וקהילה הוא בא, עד כמה הוא גלוי באורחות חייו, מה הן השקפותיו על הסכסוך ועוד. כבר אירע לי לא אחת שחסמתי בחורים מלבנון, שהתנפלו עלי כ'נציג הציונות', או אחד מכאן, שבעיצומן של המהומות בערים המעורבות שלח לי סדרה ארוכה של דגלי אש"ף. חסמתי אותו מיד.

     אם כול המבחנים הללו עברו בשלום, אפשר לקבוע מפגש. הוא חייב להיות באור יום ובמקום ציבורי, או בלילה, במקום פתוח. לא נפגשים עם זרים בנסיבות אינטימיות, ודאי שלא במקום שאי אפשר לקרוא בו לעזרה, אם חלילה צריך.

     את המבחנים הללו אני עושה עם כול אדם שאני משוחח אתו ביישומי היכרויות. על אחת כמה וכמה אם הוא מאחת המדינות השכנות.

     וכמובן, זה אמור להיות מובן מאליו – לא קובעים מפגש מחוץ לגבולות הארץ עם גבר ערבי מאחת המדינות השכנות. בשום תנאי, אף פעם, בשום מצב. לעולם אינך יכול לדעת אם אינך נופל למלכודת רצח, למלכודת סחיטה או לקשר עם סוכן זר, ירחם השם. במקרה כזה, אין מקום לתום, החשדנות עדיפה.

     בהינתן כול אלה, קצת מפתיע אם אומר לכם, שאני מאמין בשלום, ויותר מכך, מאמין שאם ההומואים יהיו בשלטון יהיה פה שלום מהר מאד. זאת, מפני שאנחנו בטבענו אוהבים גברים  מכול דת ומוצא, שפה ולאום. כי האהבה, והתשוקה, הסקרנות, והעניין ההדדי, אינם מכירים בגבולות. אבל בהחלט כן, לפחות מבחינתי, בנאמנות. אז לעולם לא אצור יחסי קרבה עם בחור ממדינה שכנה, אבל אשמח מאד אם יהיה פה שלום, נוכל להיפגש איש עם רעהו, לאהוב ולהיות נאהבים, בלי שום מחיצה או חציצה.

     הפנטזיה הכי גדולה שלי היא מסיבת רייב ענקית בראש הנקרה. למעשה, אפילו דיברתי על כך עם חברה שלי מהמחאה, שהיא ובן זוגה מפיקים מסיבות ענק כאלה. אמרתי לה, שאני חולם על מסיבת גייז ענקית בראש הנקרה. שהן מהצד הלבנוני והן מהצד הישראלי יפתחו את השער, ונעשה מסיבה ענקית בתווך, בין שתי המדינות. היא צחקה וסיפרה לי, שיש להם קשרים עם מפיקי מסיבות בכול העולם, ובתוכם גם מפיקי מסיבות מלבנון. אבל שזה בלתי אפשרי כעת, כמובן.

     בחודשים הקרובים אוציא לאור ספר-שירה חדש ושמו 'עמלק.' כידוע, עמלק היה אחד מעממי כנען. הנה מה שכתבתי על כריכתו האחורית:

     "האהבה ההומוסקסואלית מעצם טִבעהּ חוצה גילאים, דתות, מגזרים ומִגדרים. הספר הזה, 'עמלק,' מבטא את אחוות האחרוּת. את אהבת האחֵר לאחֵר ממנו. בתנ"ך צווינו להכרית את עמלק. אך מה כאשר עמלק בגלגולו בהווה נהיה למושא של אהבה, כמיהה וחשק. מה כאשר האחר מטלטל את הנפש. בשלוש השנים החולפות כתבתי שירי אהבה לצעיר מוסלמי, חסון ויפה-תואר, שהסעיר את לילותיי, והלוואי והיה לבן-זוגי; לגבר סטרייט, על סף פרידה מאשתו, שטלטל את נפשי מרוב התאהבות בו; ולבני זוגי מן העבר, שבתוכי מקום לכול אחד מהם. החיים בין גבולות אינם מבטיחים מימוש שלם של אהבה, אבל מן הרעב שהם מותירים נובעת שירה."

     והנה שיר אחד מתוכו:

עמלק 3

יָא חַבִּיבִּי, אֵינִי חָדֵל לְרֶגַע

מִלַּחְשֹׁב עָלֶיךָ, בְּגַעְגּוּעַ, מְבַקֵּשׁ

רַק לִנְשֹׁק שׁוּב לְגוּפְךָ, לְצַוָּארְךָ

וְלִשְׂפָתֶיךָ. אֲבָל מִתְאַפֵּק. מְחַכֶּה

לְךָ, שֶׁתִּתְגַּבֵּר עַל שִׂנְאַת

עַצְמְךָ, תִּתְקַשֵּׁר

וְתָבוֹא אֵלַי

מָלֵא תְּשׁוּקָה, וְלִבְּךָ

מָלֵא כְּלִמָּה, מָלֵא זַעֲזוּעַ.

הַבֵּט בָּנוּ,

אָב וּבֶן מְתַנִּים אֲהָבִים,

מְנִיפִים גֶּשֶׁר תְּשׁוּקָה מֵעַל

תְּהוֹם הַשָּׁנִים

הַבֵּט בָּנוּ וְהָבֵן – זֶה

טִבְעֵנוּ, זֶה יִצְרֵנוּ, כָּךְ

יָצַר אוֹתָנוּ אֱלֹהִים.

18.10.17

     כאשר הספר יראה אור אודיע. מי שרוצה יכול.ה לצפות בי קורא את השיר הכי ארוטי מתוכו, כאן.

מודעה

אילן שיינפלד

כתיבה וקריאה הן בעבורי אורח חיים וגם הכרח. אני אדם המגלה את עולמו במלים. התחלתי לכתוב בגיל ארבע-עשרה, ומאז אני כותב שירה וסיפורת, מחזות ותסריטים, ספרי הדרכה בכתיבה ועוד, למבוגרים ולילדים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

Call Now Button