אקטואליהדעותפוליטיקה

הדף היומי (48). מוסר של גנבים.

אמש התגלגלה לידיי תשובתו של הנאשם בנימין נתניהו על העתירות שהוגשו כנגדו לבית הדין הגבוה לצדק, לקראת הדיון שייערך בו ביום ראשון, בעניין כשירותו לקבל מנדט להקמת ממשלה ולעניין תקפותם של ההסכמים הקואליציונים עליהם חתם עם מפלגת 'כחול לבן'.

בהקדמה לתשובתו, כותב נתניהו (או עורכת דינו בשמו):
"דמוקרטיה היא שלטון העם, על ידי העם, למען העם. בדמוקרטיה מי שמחליט מי ינהיג את העם זה העם. משטר שבו ההנהגה איננה נבחרת על ידי העם איננו משטר דמוקרטי. ביום 2.3.2020 הלכו מיליוני אזרחי ישראל לממש את זכותם ולהצביע בבחירות דמוקרטיות. רבבות
קשישים מופלגים, חולים ונכים לא ויתרו על זכותם להצביע. כלות וחתנים התעקשו להגיע לקלפי
ביום שמחת ליבם. בוחרים שהיו בבידוד בשל וירוס הקורונה, המתינו שעות ארוכות בתורים מיוחדים כדי לממש את זכות ההצבעה."

שימו לב ללשון המליצה. מסתבר שהיא מותרת גם במסמכים משפטיים. נמשיך.

"לאחר שהסתיימה ספירת הקולות, התברר שלרשימת "הליכוד בהנהגת בנימין נתניהו לראשות הממשלה" הצביעו 1,349,171 בוחרים. מדובר במספר הבוחרים הרב ביותר שלו זכתה רשימת מועמדים מקום המדינה. כלל הבוחרים שהצביעו לרשימות שהודיעו שיתמכו במשיב לראשות הממשלה עמד על 2,235,010 בוחרים."

שימו לב, שלא מדובר כאן בכך שנתניהו זכה ברוב, אלא במספר הבוחרים הרב ביותר מאז קום המדינה. נמשיך.

"העותרים מבקשים מבית משפט נכבד זה, לרמוס ברגל גסה את הכרעתם של רבבות אזרחי ישראל. הם מבקשים לקבוע ללא כל סמכות בדין, שמיליוני אזרחים טרחו לשווא למימוש זכות ההצבעה. לדידם, הצבעתם של הבוחרים איננה נחשבת, משום שנשיאי אוניברסיטאות, מדענים בכירים, יזמי היי טייק, משפטנים שונים ועמותות סבורים שההצבעה איננה ראויה. העותרים מבקשים להפוך את בית המשפט הנכבד ל"שחקן" נוסף בבחירות הדמוקרטיות. תחילה הם
ניסו לשכנע את הבוחר בצדקת עמדתם. משלא עלה הדבר בידם, הם דוחקים בבית המשפט הנכבד להפר את עקרון הפרדת הרשויות, לבטל את רצון הבוחרים, ולהביא לבחירה אחרת, שמנוגדת לרצונם הברור של מיליוני אזרחים."

כמו שאתם רואים, הסתה נגד 'נשיאי אוניברסיטאות, מדענים בכירים, יזמי היי טק, משפטנים שונים ועמותות' מותרת גם בכתב תשובה. ההסתה מתגברת בפסקה זו:

"עם כל הכבוד לאזרחים ה"בכירים", במדינת ישראל לא התקבל שלטון האליטות של
אפלטון וקולו של כל אחד מהם בבחירות שווה לקולו של כל אזרח אחר, שהבין בדיוק עבור מי ועבור מה הוא מצביע. למרבה הצער, העתירות מהוות ניסיון לגרור את בית המשפט הנכבד לפגיעה בקודש הקודשים של יסודות משטרנו החוקתי. לפגיעה בזכות הציבור לבחור בעצמו מי ינהיג אותו. עם כל הכבוד, לבית המשפט הנכבד אין כל סמכות בדין לפסול את ראש הממשלה נתניהו, כאשר חוק יסוד הממשלה וחוק הממשלה לא מעניקים לבית המשפט הנכבד סמכות כזו אלא קובעים את ההפך הגמור."

במלים אחרות, לא בנימין נתניהו, שתקף את מערכות האכיפה, החוק והמשפט בישראל הוא הפוגע ב'קודש הקודשים של יסודות משטרנו החוקתי'. חס וחלילה. מי שפוגע ביסודות המשטר הם מי שמנסים לעצור אותו ממעשיו.

בהמשך טוען המשיב, כי אין זה מסמכותו של ביה"ש לדון בשאלות פוליטיות, אבל אז הוא עושה את התרגיל המחוכם והנבזי מכול, תרגיל של גנבים:

"ראש הממשלה מר בנימין נתניהו ויו"ר כחול לבן מר בני גנץ, התעלו מעל המחלוקות שביניהם והגיעו להסכמה בדבר הקמת ממשלת חירום ואחדות לאומית, והנה באים להם העותרים ומנסים למנוע את הקמת הממשלה, תוך העמקת המשבר שהמדינה מצויה בו וגרירת אזרחי המדינה לבחירות רביעיות בתוך תקופה קצרה." ואז, שימו לב [ההדגשה שלי]: "כאמור, ציבור עצום בישראל קיבל את ההחלטה, כי הוא רוצה במינויו של מר בנימין נתניהו לראשות
הממשלה. לפי ההסכמים הקואליציוניים המסתמנים, כ – 78 ח"כים יבקשו מנשיא המדינה להטיל על מר בנימין נתניהו את הרכבת הממשלה. לאור המצב הפוליטי בו אנו מצויים, הרי שמתן הסעדים המבוקשים בעתירות על ידי בית המשפט הנכבד משמעותו אחת ויחידה בחירות רביעיות תוך – תקופה קצרה מאוד. מן הראוי לדחות את העתירות על הסף, ולאפשר לקברניטים שנבחרו "לחלץ את הספינה השלטונית מן המבוי הסתום" שהיתה כלואה בו ולהקים סוף כל סוף ממשלת חירום ואחדות לאומית בראשותו של מר בנימין נתניהו."

אתם/ן מבינים/ות? בכתב-תשובתו לעותרים נגדו סופר בנימין נתניהו (באמצעות עורכת דינו) את המנדטים שהתקבלו מהקולות שלנו, של אנשי גוש 'רק לא ביבי', כחלק מאותו ציבור עצום בישראל, הרוצה במינויו לראש הממשלה.

זה כבר לא סתם שקר. זה 'הגזלת וגם וירשת.' בנימין נתניהו ריסק את גוש 'רק לא ביבי,' ספח אליו את חדלי האישים של 'חוסן לישראל' – וכעת מונה את קולותינו כחלק מן הציבור העצום המבקש למנותו שוב כראש ממשלה.

לא אלאה אתכם בציטוטים מכול כתב-התשובה. הוא ארוך, משפטי ונפתל. אבל טענת היסוד הזאת, שהוא מביא בתחילתו, היא כזב ומרמה.

כול הפתיחה הזאת לכתב-התשובה מנוסחת בלשון, שאני רואה אותה כלשון סגי-נהור, כלשון ההפך, כלשון שכול יעודה הוא הנדסת תודעה. הוא מדבר על 'שלטון העם' בשעה שלא זכה ברוב פוליטי בבחירות האחרונות, אבל ה'עם' בשבילו הוא רק תומכיו, מונה ב'עם' הזה גם את מי שהצביעו נגדו וקולותיהם נגנבו, מעמיד את בית המשפט העליו ככלי משחק בידי 'העותרים' ו'האליטות', ומציב את העותרים נגדו כמי שמנסים לפגוע ביסודות המשטר הדמוקרטי – בשעה שזה בדיוק מה שהוא ושליחיו עושים מזה שנה ויותר, בשקידה.

בין העותרות לבית הדין העליון מצויות "התנועה לאיכות השלטון," ד"ר ארנה ברי ואחרים, "עמותת חוזה חדש," "משמר הדמוקרטיה," סיעת יש עתיד-תלם, העמותה לדמוקרטיה מתקדמת, התנועה לטוהר המידות ועו"ד שפיר רפול ואחרים. התנועות הללו, כולן כרובן ארגונים הפועלים לשמירה על הדמוקרטיה בישראל, לא מינו שר משפטים לעומתי, מ"מ פרליט המדינה לעומתי, מבקר מדינה המשנה כליל את המוסד שהוא מופקד בראשו, לא חתרו להשפעה על הוועדה למינוי שופטים. הן באו רק לעתור נגד האפשרות, שנאשם בכתבי אישום חמורים יקבל לידיו את הזכות להקים ממשלה בישראל.

הנאשם, בנימין נתניהו, הוא שעולל את כול הדברים לעיל, ועוד, כדי להימלט ממשפט צדק.

זה העולם ההפוך שבנימין נתניהו ושליחיו רקמו, טיפחו ועיצבו בעבור חסידיו. זה העולם ההפוך שאליו הם מבקשים להטיל את כולנו, על ידי הטלת אימה על בית המשפט העליון ושופטיו. ככול הידוע לי, וידוע לי, כבר מחר, וגם ביום ראשון, שידונו בו בעתירות הללו, מתכננים פעילי הימין הפוליטי הפגנות מול בית המשפט העליון. חילופי הדברים בין פעילים אלה, שאני מאוד מקווה שהמשטרה והשב"כ מצותתים להם, הם בוטים, מסוכנים ועם פוטנציאל רב לאלימות.

המחריד מכול הוא, שהם עושים שימוש בלקסיקון שפת ההפך, שנרקם לתפארה במעון ראש הממשלה ברחוב בלפור, והועבר ממנו, דרך כלי התקשורת וה'עיתונאים' הסרים למשמעתו של בית המלוכה, לכלל חסידיו ותומכיו.

ביבי נתניהו לא עוצר באדום. הוא לא עצר באדום בכיכר ציון, ולא עוצר באדום עכשיו. כרמי גילון, ראש השב"כ לשעבר, הזהיר אותו רק השבוע, לבל יחזור על טעותו מאז. אבל ביבי נתניהו לא יודע גבולות. ואם בית המשפט העליון, שירות הביטחון הכללי ומשטרת ישראל לא יתוו לו ולתומכיו את גבולותיהם, אכן אבוד אבדנו.

מודעה

אילן שיינפלד

כתיבה וקריאה הן בעבורי אורח חיים וגם הכרח. אני אדם המגלה את עולמו במלים. התחלתי לכתוב בגיל ארבע-עשרה, ומאז אני כותב שירה וסיפורת, מחזות ותסריטים, ספרי הדרכה בכתיבה ועוד, למבוגרים ולילדים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

Call Now Button