הומוסקסואליותהורות בגיל מבוגרהורות גאההורים וילדיםחד הוריותחדהורייצירתיותתרבות עברית

הדף היומי (134). שיחזור תקווה של יוצר – ודוגמה אישית.

רגע לפני פרוץ משבר הקורונה יצאתי לציבור בפרויקט הדסטארט, ששמו 'החסידה הסרבנית,' כשמו שם ספר הילדים החדש שאני מבקש להוציא לאור. עד החל המשבר הצלחתי לגייס מעט מאוד כסף, ועצרתי את הפרויקט. לאחרונה גם כתבתי לתורמים ולתורמות בבקשה לקבל מהם את פרטי חשבון הבנק שלהם, כדי להשיב להם את כספי התרומה.

כאשר עשיתי כן, פנתה אלי כתבת מאחד העיתונים הנפוצים. היא שאלה האם זה טרנד קורונה – לבטל קמפיינים של גיוס המונים ולהשיב את הכספים לתורמים.

לא עניתי לה. הבנתי שטעיתי. שאסור לי להרים ידיים. הבנתי, שדווקא בימים האלה, שבהם עולם התרבות עוד לא יצא מן הסגר, וכול חבריי וחברותיי האמנים, ואני בתוכם, מחפשים את הדרך לבטא מחדש את היצירתיות שלהם, בימי מגפה ושבר – אסור לי לוותר.

הבוקר, אחרי שתמכתי בעצמי בפרויקט של משורר חבר – החלטתי לצאת עם הפרויקט הזה מחדש. והוא גדול יותר מספר אחד. למעשה, אני מזמין אתכם/ן ליצור יחד אתי סדרה ובה ארבעה ספרים לגילאי ראשית קריאה, המחנכים לקבלת האחר והשונה, ובראשם – הספר "החסידה הסרבנית", המספר על חסידה צעירה, המבקשת להעניק תינוק מאומץ לזוג גברים, ונתקלת בסירוב מצד חברותיה ללהק החסידות.

הסיפור האישי שלי

לפני תשע שנים, בגיל חמישים ואחת, הבנתי שכגבר יחיד לא אוכל לאמץ ילד, וכמהתי לילדים משלי. אז פניתי לפונדקאות בהודו. בן זוגי, שלא רצה להיות אבא, עזב אותי, ואני המשכתי בתהליך לבדי.

בניי, מיכאל ודניאל, נולדו באפריל 2012. אני מגדלם מאז בעצמי, והחודש הם כבר בני שמונה.

בזכות הילדים ולמענם עזבנו את תל אביב ועברנו לגור בישוב הקהילתי תובל, בגליל המערבי, שם הם פורחים במערכת חינוך נפלאה, בנוף הגלילי.

הספר ככלי לשינוי מציאות

כהורים וילדים מקהילת הלהט"ב, כולנו נתקלים בחוסר-שוויון. ילדיי אינם מוכרים כיהודים אלא על ידי הקהילה הרפורמית, אני עודני משלם את ההלוואות העצומות שנטלתי לשם הבאתם לעולם. הסיפור האישי שלנו ושל משפחות רבות אחרות הביא אותי ליזום סדרת ספרי ילדים לגילאי ראשית קריאה.

מלבד "החסידה הסרבנית," ספר על אימוץ ילדים במשפחות חד-מיניות, ישנם בסדרה עוד שלושה ספרי ילדים: "הדרקון המשורר" מאת מרסלה לונדון ו"אין ציפור כזו, קורציפה", המלווים בציוריה מרהיבי העין של הילה חבקין, ו"הספר של מיכאל ושל דניאל," סיפור הפונדקאות שלי ושל ילדיי, בליווי צילומים.

טעימה קטנה מן הספר "החסידה הסרבנית":

כְּמוֹ שֶׁסִּפַּרְתִּי לָכֶם, כְּשֶׁחֲסִידָה שׁוֹמַעַת קוֹל בֶּכִי, מִיָּד הִיא יוֹדַעַת בְּמֹחָהּ הֶחָכָם, שֶׁפֹּה יֵשׁ מִישֶׁהוּ לָתֵת לוֹ יֶלֶד. חֲסִידָה צְעִירָה אַחַת, וּשְׁמָהּ מִיכָאֵלָה, שָׁמְעָה אֶת בִּכְיָם שֶׁל הַשְּׁנַיִם, וּמִבְּלִי לַחְשֹׁב פַּעֲמַיִם צָלְלָה מִן הַשָּׁמַיִם, וְסַלְסִלַּת קַשׁ בְּמַקּוֹרָהּ, בְּתוֹכָהּ נָח לוֹ תִּינוֹק קְטַנְטַן וּוְרֹד-לְחָיַיִם שֶׁהֵבִיאָה מִגּוּאָטֶמָלָה. הִיא הִנְמִיכָה יוֹתֵר וְיוֹתֵר, עַד שֶׁפִּתְאוֹם הִרְגִּישָׁה חֲבָטָה עַזָּה בְּגוּפָה.

מַה זֶה יָכֹל לִהְיוֹת, תָּמְהָה מִיכָאֵלָה, וְהֵרִימָה אֶת רֹאשָׁהּ כְּדֵי לִרְאוֹת אוּלַי נִתְקְלָה בְּדַרְכָּהּ בְּמָנוֹף אוֹ בְּאַנְטֶנָה.

לְהַפְתָּעָתָהּ רָאֲתָה אֶת גַּבְרִיאֵלָה, הַחֲסִידָה הַוָּתִיקָה בַּלַּהֲקָה, עוֹמֶדֶת מוּלָהּ, כְּנָפֶיהָ הַגְּדוֹלוֹת פְּרוּשׂוֹת בְּאִיּוּם וְחוֹסְמוֹת אֶת דַּרְכָּהּ.

"מַה אַתְּ חוֹשֶׁבֶת שֶׁאַתְּ עוֹשָׂה!?" צָוְחָה עָלֶיהָ גַּבְרִיאֵלָה בְּמַקּוֹרָהּ הָאָרֹךְ, שֶׁגַּם בּוֹ הָיְתָה סַלְסִלָּה וּבָהּ יֶלֶד.

"הְמְמְמְ… מַה שֶׁתָּמִיד," גִּמְגְּמָה מִיכָאֵלָה. "מְבִיאָה יֶלֶד לִבְנֵי זוּג שֶׁבּוֹכִים כָּל הַלַּיְלָה."

"הִשְׁתַּגַּעְתְּ!?" צָרְחָה גַּבְרִיאֵלָה. נִדְמֶה הָיָה שֶׁהִיא יוֹצֵאת מִדַּעְתָּהּ מֵרֹב כַּעַס. "הֵם לֹא זוּג רָגִיל, הֵם זוּג בָּנִים!!!"

תודה

כאשר תתמכו בפרויקט, תוכלו לבחור האם תרצו לשלוח אותו לגן הילדים שילדיכםן או נכדיכם ונכדותיכם/ן מתחנכים בו, או לכול מסגרת חינוכית אחרת. וכמובן, לילדים/ות ולנכדים/ות הפרטיים שלכם. כול שעליכם לעשות הוא לכתוב לי זאת בהערות, עם פרטי כתובת מדויקים ושם הילד/ה שברצונכם/ן להקדיש לו או לה את הספרים.

תודה שהקשבתם/ן לי. אני מזמין אתכם/ן לבקר בדף הפרויקט, לתמוך בו ולבחור אחת מן התשורות, כדי להבטיח בזה שאף ילד או ילדה ממשפחה חדשה, אחרת, לא ירגישו שונים במערכת החינוך ובסביבתם. כדאי לכם/ן, בניתי תשורות שוות עד מאוד.

רק בזכותך אוכל להביא בפני הקוראים והקוראות הצעירים את ספרי הילדים האלה, המלאים אהבה לאדם באשר הוא אדם.

לכן, אשמח אם גם תשתפו את זה הלאה.

 

נ.ב.

למי שתוהה על גובה הסכום שאני מבקש לגייס – רק האיורים לספר החדש עולים 11,000 שקלים לפני מע"מ, והדפסתם של ארבעה ספרי ילדים, בכריכה קשה ובצבע מלא, עולה הון. בעזרתכם/ן גם אעמוד בזה.

אילן שיינפלד, תובל, 2020.

מודעה

אילן שיינפלד

כתיבה וקריאה הן בעבורי אורח חיים וגם הכרח. אני אדם המגלה את עולמו במלים. התחלתי לכתוב בגיל ארבע-עשרה, ומאז אני כותב שירה וסיפורת, מחזות ותסריטים, ספרי הדרכה בכתיבה ועוד, למבוגרים ולילדים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

אולי יעניין אותך
Close
Call Now Button