פוליטיקה

הדף היומי (258). המיליציות.

     עונת הציד של ערבים, שהחלה בירושלים והתפשטה לכלל הערים המעורבות בישראל, לא תסתיים במעשי-לינץ' כלפי ערבים. כבר בהודעות הווטסאפ של קבוצות להב"ה ופעילי ימין אחרים, מסומנים אנשי תקשורת ואנשי שמאל כמטרות. המסקנה היא פשוטה. אנחנו בנק המטרות הבא של הימין, חברים.

     צמיחת המיליציות האלה לא החלה היום. תחילתה בהתפרעויות בני ובנות נוער בהתנתקות. אבי, שהיה אז נשיא בתי המשפט לנוער בישראל, היה אז עסוק מאד בקבלתו למשפט בנים, ובעיקר בנות, ממשפחות מתנחלים, ועשה כול שביכולתו כדי להשיבם ולהשיבן אל מסלול של אזרחות תקינה. אבל זה לא הועיל. מחוץ להתנחלויות, על גבעות השומרון, התפתחה תופעת נוער הגבעות. נערים שנפלטו ממשפחותיהם וממסגרות חינוכיות, נוער בסיכון חובש כיפה, הפכו לחבורות אלימות, שפגעו ופוגעות בפלסטינים, בזקנים, בנשים ובילדים, ולא חששו להתעמת גם עם קציני צבא ולפגוע ברכוש הצבא.

     יחד עם מתנחלים מנקודות אלימות, כמו יצהר, השליטו נערי הגבעות אווירת כול דאלים גבר בשטחים הכבושים. בתחילה נדמה היה כי פעולות אלה נותרות מעבר להרי החושך, מעבר לקו הירוק. עקירת מטעי זיתים שפלסטינים עמלו עליהם שנים, ועליהם פרנסתם, פעולות תג מחיר ועוד. אבל בשנים האחרונות הפעולות הללו זלגו זה מכבר מן הקו הירוק אל תוך ישראל, ותושבי הערים המעורבות והכפרים הערביים קמו לא אחת בבוקר, למול כתובות תג מחיר ומכוניותיהם שרופות. רק לא מכבר ארגנו כאן, במשגב, מגבית שנועדה לסייע לתושבי כפר כמנא, שקמו למול מכוניות מנוקבות צמיגים.

     חוסר המשילות ואזלת היד של צה"ל ושל המשטרה בהשתלטות על תופעות של אלימות גזענית זו לא החלו היום. הם החלו שם, בגבעות השומרון, ואחרי כן עברו הנה. אבל כול עוד בראש הממשלה עמד אדם שומר חוק כביכול, וכול עוד הכהניזם היה מוקצה מן המרחב הפוליטי, כול עוד נציגי המחנה הזה לא באו בשערי הכנסת, לא העזו כנופיות להב"ה ונוער הגבעות להרים את ראשן.

     היאחזות נתניהו בשלטונו במשך ארבע מערכות בחירות, שבאף אחת מהן לא זכה ברוב, לפיתתו בו אף על פי שנאשם בשוחד, במרמה ובהפרת אמונים, פגיעתו המתמשכת במערכות האכיפה, החוק והמשפט, במתקפות שלו על מפכ"ל המשטרה הקודם, רוני אלשיך, על פרקליט המדינה לשעבר, על היועמ"ש – וקריאת התיגר שלו על בית המשפט ביום שכינס בו את שריו בפתחו, אלה היו המעשים שהשמיטו והרחיבו את שלטון החוק בישראל.

     למגינת הלב, בית המשפט העליון, היועץ המשפטי לממשלה, ראש השב"כ ולמעשה כול שומרי הסף במדינה דמוקרטית גילו את חולשתם למולו. לו היה בג"צ שולל את קבלתו מנדט להקמת הממשלה הקודמת, לו היה היועמ"ש מכריז על נבצרותו המהותית, לו היה ראש השב"כ מתריע בפניו שהוא פועל בניגוד לחוק השב"כ ופוגע בסדרי השלטון הדמוקרטי, אולי עוד היינו ניצלים. אבל איש מבין שומרי הסף לא העז לבצע את תפקידו, וגם מנהיגי גוש השינוי נדמים כמי שהולכים וכושלים בעמידה למולו.

     למול כול אלה, בעצם שיתופם של נציגי הכהניסטים, עו"ד איתמר בן גביר, ושל נציגי הימין הקיצוני, ממפלגת נעם, במחנה שבהנהגתו, הקנה הנאשם, בנימין נתניהו, את הלגיטימציה הפוליטית והחברתית לכנופיות אלה להרים את ראשן. וכעת, בתוך חודש הרמדאן, פעלה המשטרה שתחת אחריותו ואחריות השר לביטחון פנים, אמיר אוחנה, בשורה של מעשים, שהציתה את האש הזרה הזאת.

      לחמאס יש והיה אינטרס להבעיר את ירושלים ואת ישראל. על כך אין חולק. ובשל הפגזת ירושלים וערי ישראל יש לפעול נגדו בעוצמה רבה. אבל הפגזת עזה ופגיעה קשה בחמאס ובג'יהאד האיסלמי אינה מדיניות. היא תגובה פבלובית קבועה על תסריט ידוע מראש. רק משא ומתן לשלום יכול לשנות את המשוואה.

     אבל אנחנו רחוקים מאוד ממשא ומתן לשלום. הקשיים שהערימה ישראל על הבחירות במזרח ירושלים, על ידי מניעת  כל פעילות פוליטית בעיר, לרבות כנסים ומסיבות עיתונאים של מועמדים ופעילים פלסטיניים, ואחרי כן – האיסור על התכנסות המתפללים במקום שהיו רגילים להתכנס בו, בשער שכם, עצירת האוטובוסים של מתפללים ערבים, שביקשו לעלות לאל אקצה ביום חגם וירי רימוני הלם במסגד, כול אלה הם, במקרה ה'טוב', סדרת פעולות שגויות של מפכ"ל משטרה חדש, לא ראוי לתפקידו ובלתי מיומן, ובמקרה הרע מעשה מכוון של הבערת השטח, כדי להכניס את המדינה לכאוס, לקרוע את שיתוף הפעולה המתרקם בין מפלגות יהודיות לבין מפלגות ערביות, ולהשמיט מידי גוש השינוי את המנדט להחלפת ראש הממשלה הנאשם.

     הדברים הללו נוגעים כעת בעוד תופעה מסוכנת. עוד בהיותו חבר כנסת טרי, פעל השר לביטחון פנים כיום, ואז רק ח"כ, אמיר אוחנה, בקרב בעלי רישיון לאחזקת נשק בישראל. בינואר 2016, מיד אחרי מסע הרג של מחבל בתל אביב, קרא להקלת ההיתר לאחזקת נשק. וכך כתב: "החלטתי לקחת על עצמי את נושא ההקלות במתן היתרים לנשיאת כלי ירייה. אם טרם הוקמה שדולה כזו בכנסת – אקים אותה. אם הוקמה – אחיה אותה. השאיפה היא שכל אזרח נעדר עבר פלילי או רפואי רלוונטי, המבצע שירות מילואים – יוכל לשאת נשק ברישיון אם יבקש."

     "כן, ניתן להניח שלמרבה הצער תהיינה יותר תאונות נשק (כשחוטבים עצים עפים שבבים)", הוסיף, "אך אין כל יסוד להנחה כי יותר חיים יאבדו מתאונות נשק מאשר חיים שייחסכו במדינה מוכת טרור כשלנו. יותר נושאי נשק מתורגלים ברישיון שווה יותר מחבלים מנוטרלים בזירה, שווה פחות אובדן של חיי אדם".

     כעת, בקבוצות הימין הקיצוני מתואמים פוגרומים בכול הערים המעורבות, מוחלפות בהן הוראות ליצירת בקבוקי תבערה ומגויסים אנשים האוחזים בנשק ו/או הינם בוגרי יחידות קרביות, כדי לצאת הערב ולפגוע בציבור הערבי בישראל. הדברים ידועים וגלויים. אבל אותה משטרה, שהתנכלה בצורה עקבית, לא חוקית ומבישה למפגיני בלפור, מגלה רפיון, חוסר אונים ואי יכולת אכיפה, כשמדובר בכנופיות של פורעים יהודיים, המתאמים את מעשיהם ברשתות החברתיות באופן גלוי, ואינה מתערבת בשעה שהם מכלים את זעמם בקבוצות וביחידים, ברכוש ציבורי וברכוש פרטי, ברחבי ישראל.

     ראש ממשלה, שר לביטחון פנים ומפכ"ל כאלה אינם יכולים להישאר בתפקידם. שלושתם צריכים להתפטר מיד מתפקידם. ראש הממשלה חייב להעביר את תפקידו לראש הממשלה החליפי, שנבחר ומונה והושבע לתפקידו. ואם לא יעשה כן, על בג"צ, היועמ"ש וראש השב"כ למנוע ממנו את המשך כהונתו, מפני שעיניהם הרואות – הוא הוביל אותנו לתוך אסון.

     אמש, בנהמת לבי למול הפרעות, קראתי למנהיגי גוש השינוי למהר ולהקים ממשלה, ומאוחר יותר – להוציא את בנימין נתניהו לנבצרות, ואז להשליט עוצר ואפילו משטר צבאי בערים המעורבות. לקח לי כמה שעות להבין ששגיתי. זאת, לא רק בזכות תגובות הקוראים, אלא בעיקר מפני שהנאשם עצמו יצא לחוצות, הצטלם בחברת חיילים, והודיע כי הוא מקנה יד חופשית למשמר הגבול לפעול בערים המעורבות, והוא ושלוחיו גם קראו להכנסת הצבא אליהן.

     טוב עשה בני גנץ שעמד בתוקף על כך, שתפקידי הצבא אינם כוללים שיטור אזרחי. הוא גייס פלוגות מג"ב, אך סירב להכניס צבא לערים המעורבות. בצדק אמרו מי שאמרו, כי הכנסת צבא לתפקידי שיטור היא צעד נוסף להשלטת דיקטטורה על ישראל. צה"ל הוא צבא העם, ואי אפשר לדמיין מצב שבו חיילים יהודים יצטרכו לעצור, לרדוף או חלילה לפגוע בפורעים, יהודים וערבים כאחד. אבל למול משבר המשילות העומד מול עינינו, למול התרת הרסן של ארגון להב"ה ונערי הגבעות, חייבת לבוא תגובה תקיפה. גל מעצרי מנע של הפורעים האלה, עוד בדרכם לזירת המהומות.

     אם לא כן, אנו עתידים לראות התנפלות על אנשי תקשורת, התנכלות לאולפני טלוויזיה ועמדות שידור, וחלילה גם התארגנות של מיליציות יהודיות לפגיעה באנשי שמאל. כשם שהם יודעים להכין רשימות של בתי עסק בבעלות ערבית, הם יודעים להכין גם רשימות איסוף של סמולנים. זה לא רחוק, וגם את זה חייבים לעצור.

מודעה

אילן שיינפלד

כתיבה וקריאה הן בעבורי אורח חיים וגם הכרח. אני אדם המגלה את עולמו במלים. התחלתי לכתוב בגיל ארבע-עשרה, ומאז אני כותב שירה וסיפורת, מחזות ותסריטים, ספרי הדרכה בכתיבה ועוד, למבוגרים ולילדים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

Call Now Button