הקהילה הלהט"בית

משפחות, הורים ובתי ספר: הניפו את דגלי הגאווה!

התנגדות ושמחות אחרות (63).

     הבוקר הזה הוא בוקר שחור לזכויות הפרט של הקהילה הגאה בישראל. הבוקר אמורה ממשלת ישראל לאשר, בהתאם להסכם הקואליציוני, את הקמת הרשות לזהות לאומית בראשות סגן השר במשרד ראש הממשלה, אבי מעוז, עם תקציב של 285 מיליון שקל שיופנו ל"חיזוק הזהות היהודית", בין היתר "באמצעות תמיכות, מחקרים, מלגות, מיזמים משותפים ופעולות בקרב ציבורים שונים, ובכללם בני נוער, מבוגרים, בעלי צרכים מיוחדים ועוד" (כלכליסט).

     במסגרת ההחלטה, מספר ליאור דטל ב'הארץ,' הממשלה תאשר את חזרתו של מעוז למערכת החינוך – "הפעם לא כאחראי על תוכניות החינוך החיצוניות של משרד החינוך, אלא כמפקח עצמאי על התכנים הנלמדים בבתי הספר, לצד הפיקוח של משרד החינוך […] לפי נוסח ההחלטה שתובא היום לאישור הממשלה, מעוז יקים מערך לפיקוח על התכנים הנלמדים בבתי הספר […] בעבר מעוז האשים את משרד החינוך באישור תוכניות לימוד שממומנות על ידי ישויות ומדינות זרות (אף שלא נמצאה לכך הוכחה), וכן באישור תוכניות לימוד ליברליות."

     סגן השר אבי מעוז הוא ראש מפלגת 'נעם', שמנהיגה הרוחני הוא הרב צבי טאו, ודוגלת בקידום ערכי היהדות האורתודוקסית והתנגדות ל'פרוגרסיביות' ולזכויות להט"ב. אבי מעוז, מנהיגו הרוחני וחברי מפלגתו דוגלים בחזון המשולש של עם ישראל, תורת ישראל וארץ ישראל, מאמינים כי המשכיותו ותקפותו מותנות בקידוש התא המשפחתי היהודי והשמירה עליו מכול משמר, ורואים בחברי ובחברות הקהילה הגאה 'סוכני פרוגרס', אשר השתלטו על המרחב הציבורי, התקשורתי והחינוכי והביאו לפגיעה בערך המשפחה היהודית, קודש הקודשים של עם ישראל.   

     מעוז ומפלגתו מקדמים את ערך המשפחה ואת הסדר הפטריארכלי כחלק מחזון פשיסטי, שכמו מיטב החזונות הפשיסטים מן המאה העשרים והמאה העשרים ואחת מחליף את 'המדינה' ב'אומה', את מדינת ישראל בעם ישראל. הפלורליזם והליברליות המאפיינים את ישראל הדמוקרטית קרויים בפיהם בשם הגנאי 'פרוגרס,' והמתקפות החוזרות ונשנות שלהם נגד הקהילה הגאה משמשות אותם כדי להפוך את הקהילה הגאה לאיום מיני ומגדרי על הלאום.

     הפאניקה של אבי מעוז, צבי טאו וחבריהם מפני הקהילה הגאה מאפיינת משטרים פשיסטיים. השימוש שהם עושים ביציאה נגד פונדקאות כאילו היא 'סחר בילדים', משמשת אותם כדי להגביר את החרדה והפאניקה בקרב תומכיהם מפני האיום על תפקידיהם המגדריים של גברים ונשים בחברה פטריארכלית – האישה למשכב, למטבח ולגידול עוללים והגבר לפרנסה, ללימוד תורה ולמצוות. על כך כותב ג'ייסון סטנלי בספרו 'איך פשיזם עובד': "בתקופות של חרדה כלכלית קיצונית, גברים, שממילא הם כבר חרדים מאבדן הסטטוס הנובע משוויון מגדרי גובר, עלולים בקלות להידחף לפאניקה על ידי דמגוגיה המכוונת כלפי מיעוטים מיניים […] פוליטיקה פשיסטית מעוותת חרדה גברית, המוגברת על ידי חרדה כלכלית, לכדי פחד לפיו משפחתו של היחיד מצויה תחת איום קיומי מידי אלה הדוחים את המבנה והמסורות שלה. גם כאן הכלי שבו הפוליטיקה הפשיסטית עושה שימוש הוא האיום הפוטנציאלי האמור מפני פגיעה מינית."

     כאשר תנועת 'חזון,' מתוכה הוקמה מפלגת נעם, וראשיה, טענו כי הפונדקאות היא סחר בילדים וברחמן של נשים עניות, כאשר יצאו במבצע שלטי חוצות 'אבא+אימא=משפחה', כאשר הפיצו חוברת בשבח התא המשפחתי ובגנות המשפחה החדשה, כאשר תמכו במינויו של חה"כ אמיר אוחנה ליו"ר הכנסת, אך מיד אחרי כן הבהיר מנכ"ל המפלגה, אלקנה באב"ד, כי "טעינו כאשר לא צפינו שהמינוי יהיה כרוך בטקס רווי תעמולה להט"בית כל כך, מכאיבה ופוגענית כל כך, כמו זאת שהתקיימה ביום חמישי, ואנחנו רואים זאת בחומרה רבה," כאשר יצאו במערכת הבחירות בסרטון שבו אמא, אב ובנם הולכים להצביע ביום הבחירות בספטמבר, והמשפחה נתקלת בדימויים של הלהט"ב וארגוני הרפורמים בורגע שהם מגיעים לקלפי האם כותבת על פתק ההצבעה שלה, "שהבן שלי יתחתן עם אישה", בעוד שהאב כותב: "שהנכד שלי יהיה יהודי( הסרטון הוסר על ידי YouTube בשל הפרת תנאי השימוש שלו), כאשר דרשו, ועודם דורשים, להשיב את סעיפי 'אבא' ו'אמא' לטפסים הממשלתיים, במקום 'הורה 1' ו'הורה 2' – כל אלה היו כלים למתקפה משולבת נגד התרבות הישראלית הדמוקרטית, הליברלית והחילונית בכלל, ונגד הקהילה הגאה, ערכיה, סוגי המשפחות בה וזכותה להורות בפרט.

     אבל זו רק מראית העין של הדברים בפעילותה של מפלגת נועם. המפלגה מנהלת רשימות של להט"בים בתקשורת ובמערכת החינוך, במאגר מידע שעל פניו הוא בלתי חוקי בעליל, ונועד לשמש כמכשיר סימון, הדרה ופגיעה בהומואים ולסביות, בי וטרנס, העובדים בתקשורת ובמערכת החינוך. ומה שמתחיל באגירת שמות של בני אדם על פי נטייתם המינית נגמר, כידוע מתולדותיהם של משטרים פשיסטיים בעבר ובהווה – ברדיפתם וברציחתם.

     שר החינוך, יואב קיש, ניסה הבוקר להמעיט בסכנת המסירה של זכות הפיקוח על בתי הספר בידי סגן השר אבי מעוז, בציוץ לפיו "בהמשך לפרסום בעקבות מינויו של אבי מעוז לסגן שער במשרד ראש הממשלה, אין כול שינוי במדיניות ובתוכניות העשרה של המשרד. כול הסמכויות היו ונשארו בידי משרד החינוך בלבד."

     לציוץ שלו צירף את צילום הסעיף הרלבנטי מהחלטת הממשלה, לפיו תאשר "פיתוח והקמה של מערכת שקיפות להורים לגבי התוכניות החיצוניות הנלמדות בבתי ספר, פרסומה והנגשתה לכלל הציבור, ובלבד שהדבר לא יפגע בסמכות מסמכויות משרד החינוך. מובהר בזאת כי מערכת זו תפותח על-ידי הרשות לזהות לאומית יהודית ותהיה מערכת נפרדת מהמערכות של משרד החינוך, וכי ככל שיתבקש מידע ממשרד החינוך, זה יועבר על פי שיקול דעתו של משרד החינוך ובהתאם לכול דין ובכלל זה בהיבטי פרטיות וקניין רוחני."

     אבל שר החינוך אינו יוצא נגד מהותה של החלטת ממשלה זו – העמדת הזהות הלאומית היהודית כאבן בוחן לתוכניות הלימוד בבתי הספר, והקמת מערכת פיקוח חיצונית למשרדו על תכנים אלה, באמתלה של שקיפות והנגשה לכלל הציבור, כאילו הורי התלמידים לא ידעו עד לרגע זה מה לומדים ילדיהם במסתרים.

     החלטת הממשלה על הקמת הרשות לזהות יהודית והקניית זכויות הפיקוח על בתי הספר לסגן השר אבי מעוז משמעותה אחת – הקמת משמר תכנים יהודי אורתודוכסי והומופובי, עידוד הלשנה ותלונות מצד הורים שמרנים על כול תוכן לימודי הנדמה להם כמערער את סדר חייהם ורדיפת מנהלי בתי ספר ומורים שיעזו 'לחרוג מן השורה' ולחנך את ילדי ישראל על ערכי הפלורליזם.

     כאשר הקמת משמר תכנים זה באה במקביל להקמת המשמר הלאומי של איתמר בן גביר, וכאשר ידוע כי יש בידי מפלגת נועם מאגר מידע של הומואים ולסביות, בי וטרנס, בתקשורת ובמערכת החינוך, וכאשר סמכויותיהם של המשמרים הללו והעומדים בראשיהם מוקנות להם כחוק ומתוקצבות על ידי חוק תקציב הביזה שעבר השבוע בממשלת ישראל. המשמעות היא אחת – עונת הצייד של פעילי ופעילות הקהילה הגאה החלה, ועמה ההדרה של משפחות להט"ביות ושל ילדי הפונדקאות.

     התשובה לכך יכולה וחייבת להיות אחת: על כול חברי וחברות הקהילה הגאה, על כול המשפחות שיש להם בנים ובנות בקהילה, ועל כול מנהלי ומנהלות בתי הספר במדינת ישראל להניף מהיום ועד סוף שנת הלימודים דגלי גאווה שיתנוססו בגאון מעל כול בית ספר, המכבד את עצמו ואת ערכיו. יידע סגן השר אבי מעוז ויידעו משלחיו שאין ולא תהיה להם דריסת רגל במוסדות החינוך במדינת ישראל, וכי לא יוכלו לכפות את הפשיזם ההומופובי שלהם על החברה הישראלית, הוריה ותלמידיה.

נ.ב.

     ברגעים אלה אני עובד על גיליון התנגדות של ספרות ואמנות גאה למשטר החדש. כדי שאוכל להדפיסו ולהפיצו בבתי הספר ובמצעדי הגאווה עלי לאסוף לפחות 50,000 שקל בתוך יממה. אשמח אם תרצו לתמוך בכך באמצעות תרומה ישירה לעמותת 'כחול לבן', מטה המחאה, בקישור להלן –

https://meshulam.co.il/s/d396c002-2e0e-17e6-ef5c-a3b8f01103d6.

     במקביל להכנת הגיליון, אני ממשיך בהכנת ספר הילדים שלי על פונדקאות. ניתן לרכוש ממנו עותק ברכישה מוקדמת כאן – https://headstart.co.il/project/69085

     בימים הקרובים גם אנסה להריץ מחדש את המבצע שהכרזתי עליו מיד אחרי הקמת הממשלה – הקמת מדף ורוד של ספרות גאה בכול ישוב, ליד כול בית ספר, ליד כול מתנ"ס. רכזי ורכזות הקהילה הגאה המעוניינים בכך מוזמנים ליצור אתי קשר במייל ilan@isheinfeld.com, בווטסאפ 0522-300098 או כאן. תודה רבה.

     אשמח להפצה ולשיתוף הפוסט הזה בכול דרך. פייסבוק מגביל את יכולתי לשתפו. תודה.

מודעה

אילן שיינפלד

כתיבה וקריאה הן בעבורי אורח חיים וגם הכרח. אני אדם המגלה את עולמו במלים. התחלתי לכתוב בגיל ארבע-עשרה, ומאז אני כותב שירה וסיפורת, מחזות ותסריטים, ספרי הדרכה בכתיבה ועוד, למבוגרים ולילדים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

Call Now Button