Uncategorized

תהליך הבשלה של סופר.

התנגדות ושמחות אחרות (68).

     אי שם בשנת 2014, לפני תשע שנים, הגיע אלי כתב-יד של בחור שלא הכרתי, בן עשרים ושש, סטודנט לחינוך. שמו של כתב-היד היה "הצחוק מאחורי החיוך," רומן ביכורים שריתק והבהיל אותי בו-זמנית. הכתיבה הייתה רהוטה ושוטפת, אך כדרכם של כתבי-יד ראשונים היו בה בעיות. באפיון הדמויות, ברציפות העלילה, בטיב הלשון, וגם בתיאורים שהיו קשים מנשוא. החזרתי את כתב-היד למחבר, בחור ושמו אפי אור, עם חוות דעת חזקה. ישרה. לא נשמרתי בלשוני.

     מקץ ארבע שנים, בשנת 2018, שב אלי המחבר עם גרסה מחודשת של כתב-היד. היא כבר הייתה הרבה יותר נקייה, ועדיין נותרו בה בעיות. כתבתי לו גם על כך. ואז, בשנת 2022 שב אלי אפי אור עם כתב-יד בשל ומוקפד. ואמרתי לו שהגיע הזמן שלי לערוך את הספר – ולהעבירו לעריכה לשונית.

     תשע שנים ושבע עשרה גרסאות ארכה העבודה של אפי ושלי על הספר הזה, מותחן פשע המתרחש בקהילה יהודית מחוץ לארץ, ועוסק ברשת חרדית המנצלת ילדים מרקע סוציו-אקונומי חלש. במהלך שנות העבודה עליו התגלתה לחרדתי רשת כזו בירושלים. לעתים הכתיבה אכן מנבאת את העתיד לבוא, והעתיד לעתים מצמרר ומבעית עוד יותר.

     הספר הזה שוטף, מותח ומטלטל. ובדרך בלתי נתפסת כמעט הוא מתכתב, אולי אף משקף, משהו ממציאות החיים בחברה החרדית בכלל, וגם בישראל.

     כעת ספרו של אפי נמצא בקמפיין מימון המונים, שנועד לגייס את הכסף להדפסתו. אני ממליץ מאוד על הספר ועל המחבר, וכדאי לכול אחד ואחת מכם/ן להיכנס לקמפיין ולהזמין לכם/ן עותק מן הספר ברכישה מראש, במחיר הנחה. כך תזכו ברומן מקורי חדש ומותח, וגם תושיטו יד לסופר עברי צעיר, שזהו ספרו הראשון. הנה זה כאן –

https://headstart.co.il/project/72832

     תודה,

     אילן שיינפלד.

מודעה

אילן שיינפלד

כתיבה וקריאה הן בעבורי אורח חיים וגם הכרח. אני אדם המגלה את עולמו במלים. התחלתי לכתוב בגיל ארבע-עשרה, ומאז אני כותב שירה וסיפורת, מחזות ותסריטים, ספרי הדרכה בכתיבה ועוד, למבוגרים ולילדים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

אולי יעניין אותך
Close
Call Now Button