פוליטיקה

הדף היומי (256). רק הליכוד יכול. או: נתניהו. מנהיג. חזק.

     עיניכם הרואות, אנחנו במלחמה.

     המלחמה הזאת החלה באיסור הבחירות לרשות הפלסטינית במזרח ירושלים, מה שהביא לביטולן המהדהד, באיסור ישיבה של פלסטינים בשער שכם ובפינוי משפחות פלסטיניות מבתיהן בשכונת שיח ג'ראח, דווקא בחודש הרמדאן. היא המשיכה בהזרמת כוחות אל תוך הר הבית והמסגד, בירי רימוני הלם ועשן, במתפללים ובני משפחותיהם, במתזי בואש על דוכני רוכלים בעיר העתיקה, בהכאת עיתונאים. את כול הדברים האלה ביצעה משטרת ישראל, כקבלנית משנה של שלטון קורס, בשבוע המכריע בהקמת ממשלה חדשה.

     ממשלה אחרת הייתה מאפשרת את הבחירות לרשות הפלסטינית במזרח ירושלים. מכיוון שהם מוחזקים כאזרחים סוג ב' בישראל, זכותם של הפלסטינים לבחור להם נציגים מקרב בני עמם. אבל ממשלת ישראל הכשילה את האפשרות הזאת. היא לא הסתפקה בכך. היא לא עצרה את מבצע הטרנספר משיח ג'ראח וחיממה את המתפללים בהר הבית. היא עשתה זאת במתכוון.

     הממשלה, שבראשה עומד נאשם בשוחד, במרמה ובהפרת אמונים,  פעלה על פי האידיאולוגיה והמדיניות המנחות אותה. זו אינה ממשלה המעוניינת בברית יהודית-ערבית, בהידברות ובשלום. ההפך הוא הנכון. הסכמי אברהם היו הסכמים כלכליים, לא מדיניים. הם לא באו לפתור את הקונפליקט הישראלי-פלסטיני, אלא לגמד אותו ולהמעיט בערכו. יתר על כן, זוהי לא ממשלה של מְשִׁילוּת, אלא ממשלת מילוט.  היא נועדה לשמור את הנאשם על כסאו, להמשיך בקעקוע יסודות הדמוקרטיה ולהבטיח שמשפטו לא יימשך.

     את כול החורבן הזה יכול היה בית המשפט העליון למנוע, בהחלטת 0-11. גם היועץ המשפטי לממשלה וראש השב"כ היו יכולים לעצור בעד הנאשם, מהמשך המתקפה על המדינה, שלומה ובטחונה. הם לא העזו לעשות כן, וזו התוצאה.

     הזמן הזה הוא זמן חירום. חירום לאומי וחירום פוליטי. על גוש השינוי לחתום מיד על הסכמים קואליציוניים ולהודיע לנשיא על הקמת הממשלה. בו-בזמן, על ביהמ"ש העליון, היועמ"ש וראש השב"כ להכריז על נבצרות הנאשם, להסירו מכיסאו ולהושיב עליו, עד להשבעת הממשלה, את בני גנץ, ראש הממשלה החליפי על פי ההסכם הקודם. חזקה על בני גנץ שיידע איך להתמודד עם מצב המלחמה, שאליו קלע אותנו שלטון הנאשם.

     התזמון של הכאוס בירושלים, בנצרת, בחיפה, בגליל ובשאר הערים המעורבות אינו מקרי. הוא פרי הכאוס הפוליטי, חוסר המשילות, ניגוד העניינים של הנאשם ונבצרותו המהותית מהמשך מילוי תפקידו כראש ממשלה. לכן יש לפעול מיד בשתי הדרכים לעיל: החלפת נתניהו בגנץ, כראש ממשלה חלופי, הקמת ממשלת השינוי – והרגעת ההסלמה הביטחונית בדיאלוג מידי עם חמאס.

אי-ביצוע הדברים הללו ביממה הקרובה יביא להרחבת המלחמה גם מצפון. אין ספק שאיראן תומכת בהסלמה, ותקיפת צה"ל בקונייטרה הערב, בתוך כול המהומות, מעידה על כך. צה"ל לא היה תוקף שם סתם, ואם עשה כן, הרי זה משום שזיהה שם תכונה צבאית רבה.

כל הדברים הללו בהירים ומחוורים לכול אדם בר-דעת. ולכן, מחר יש להשבית את כול מערכת החינוך בישראל, כדי לשמור על הילדים בבתיהם, בתוך מרחב מוגן.

מודעה

אילן שיינפלד

כתיבה וקריאה הן בעבורי אורח חיים וגם הכרח. אני אדם המגלה את עולמו במלים. התחלתי לכתוב בגיל ארבע-עשרה, ומאז אני כותב שירה וסיפורת, מחזות ותסריטים, ספרי הדרכה בכתיבה ועוד, למבוגרים ולילדים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

אולי יעניין אותך
Close
Call Now Button