כללי

עמיר והמשקפת (מכתב פומבי לעמיר פרץ. אודה לכם על הפצתו)

הורד לרגע מעיניך את המשקפת, עמיר פרץ, ובדוק היטב אם לא שכחת אותה שוב סגורה, כי מדבריך בסוף השבוע האחרון נדמה, שלקית שוב באי ראיית המציאות כהוויתה.

אני אחד ממתפקדיה החדשים של מפלגת העבודה. התפקדתי אליה כדי לעזור לשלי יחימוביץ' להיבחר בה, כי האמנתי שהיא תוביל את מפלגת העבודה לעידן חדש, ותצליח לקומם אותה מן ההריסות שהותיר אחריו אהוד ברק. החלטתי לעזור לשלי, מפני שגדלנו יחד ב"על המשמר," ואני מכיר את החזון החברתי-כלכלי שלה ומאמין בו (גם אם אני מסתייג מן השימוש שלה במונח 'טייקונים' ומתקפתה על הקרויים כך).

בסוף השבוע האחרון בחרתי בך, עמיר פרץ, יחד עם פואד ובוז'י ועוד נבחרת שלמה של אנשים צעירים מובחרים, מכמה סיבות. רציתי לראות אותך בהנהגת מפלגת העבודה, כדי שתתרום מניסיונך בתחום זכויות העובדים ומאבקי העובדים, במהלך מימוש החזון החדש של מפלגת העבודה. רציתי גם להודות לך על ראיית מרחיקת הלכת בשל התעקשותך על פרוייקט "כיפת ברזל." רציתי גם, שלצד שלי יהיו כמה אישים פוליטיים מנוסים וותיקים, שיסייעו לה לנווט נכון את מפלגת העבודה עד שתגיע לעמדת השפעה מכרעת על מצב העם והארץ, או להחלפת השלטון.

לא בחרתי אותך, ונדמה לי שאני מדבר בשם מתפקדים רבים, כדי ש'תסנדל' את שלי, כדי שתנסה לחתור תחתיה ולרשת את מקומה.

אתה כבר היית שם. מציאה גדולה זו לא הייתה.

בהתעקשותך על אופייה השמאלי של מפלגת העבודה אתה עלולו לגרום נזק עמוק ומכריע למפלגה ולדרכה לשלטון. זאת, משום שאתה מדבר בשפה הפוליטית הישנה. הבט מסביבך ברשימת האנשים שנבחרו בשתי העשיריות הראשונות, עמיר פרץ. רובם ככולם צעירים, פרי המחאה החברתית של הקיץ שעבר. ואין זה מקרה. הם התפקדו לשורות מפלגת העבודה ונבחרו, על ידיי ועל ידי רבים אחרים, לעמוד בראשה, לצידך, כדי לשנות את מצבה החברתי והכלכלי של מדינת ישראל, לא כדי להמשיך בשפה הפוליטית הישנה, של 'שמאל' ו'ימין,' שהיא כבר מזמן אינה רלבנטית, ומשמשת בעיקר את הספינים הפוליטיים ערב בחירות, אך אינה מבטאת ואינה משקפת את המציאות כהווייתה, וגם לא את רחשי ליבו של הציבור בישראל.

מאז הסכמי אוסלו, ההתנתקות, קריסת שיחות השלום של ברק עם ערפאת וקריסת השיחות של אולמרט עם אבו מאזן, כבר אין כאן שמאל וימין. החלוקה המסורתית הזאת אינה ראוייה, אינה משקפת את המציאות ואינה קיימת עוד. היא קיימת רק בפיות הפוליטיקאים ואנשי התקשורת המפרשים אותם. השפה החדשה היא כלכלית חברתית.

מה שמטריד את האזרח בישראל היום אינו מצב הסכמי השלום עם הפלסטינים. אלא זה שאין לו מה לאכול. שעתידו כורסם, בריאותו בסכנה, החינוך של ילדיו הופרט וזיקנתו תהיה לו לאסון. מה שמטריד את האזרח בישראל הוא שכל מערכי חייו קרסו, יחד עם קריסתה של מדינת הסעד, וזה נעשה בידי ממשלות הליכוד לדורותיהן.

שלי יחימוביץ' היא מנהיגה ראויה ודגולה, וזכתה לתפקיד יו"ר המפלגה, ולהתפקדות חסרת תקדים לשורותיה של המפלגה הגוססת הזאת, מפני שהבינה את צרכיו של הציבור בישראל והשכילה לשנות את השפה הפוליטית כאן.

אתה מנסה להסיג זאת לאחור, כנראה בשל התסכול האישי שלך ממעמדך במפלגה, או מכך, שהיית זה שהכניס את שלי למפלגה, והנה התלמידה קמה על מורה והייתה ליושבת הראש.

כתבתי פעם, "כל תלמיד הופך מורה/ כל מורה יהפך תלמיד," ואני מאמין בזה בכל ליבי. מורה טוב, בכל תחום בחיים, יודע , שיגיע יום שבו תלמידו יירש אותו, והוא יצטרך לצאת למסע לימודי חדש, להישגים גבוהים יותר, אותם ישוב וילמד לתלמיד אחר.

זוהי דרכו של עולם בכלל, וגם במערכת הפוליטית.

כדאי שתפנים זאת.

כדאי גם שתבין, שתרומתך לחזון החדש של מפלגת העבודה לגבי הכלכלה והחברה בישראל יכולה להיות מכרעת באמצעות שילוב כוחות ולא באמצעות חתירה תחת היו"ר. יש לך ניסיון פוליטי רב, ויש לך קילומטרז' עצום במאבקי עובדים. אנחנו צריכים אדם מנוסה כמוך, משלב כוחות יחד עם הצעירים, סתיו שפיר ואיציק שמולי ואחרים, כדי להנהיג את השינוי.

אבל אם לא תפנים זאת, היה סמוך ובטוח, שאני, וודאי גם מתפקדים אחרים, נשתמש בכל כלי העומד לרשותנו כדי להחזיר אותך למקומך. מקום שלישי ברשימה, כן. אבל בשום פנים ואופן לא מנהיגה של המפלגה.

אז אחת מן השתיים, עמיר פרץ. או שתיתן את חלבך ואת דמך למען השינוי המיוחל בארץ, או שתשב בשקט, ותן לאחרים לחולל את המהפיכה.

מודעה

אילן שיינפלד

כתיבה וקריאה הן בעבורי אורח חיים וגם הכרח. אני אדם המגלה את עולמו במלים. התחלתי לכתוב בגיל ארבע-עשרה, ומאז אני כותב שירה וסיפורת, מחזות ותסריטים, ספרי הדרכה בכתיבה ועוד, למבוגרים ולילדים.

תגובה אחת

  1. זה לא היה ברור לך מראש שמטרת עמיר פרץ היא שהעבודה תקבל כמה שפחות מנדטים בבחירות כדי שיוכל מיד אחרי הבחירות להדיח את יחימוביץ על כשילונה ( שהוא גרם לו) ואז לתבוע את ראשות העבודה לעצמו ואז בבחירות הבאות לקבל כמה מנדטים שיקבל ומיד להתצטרף לממשלת הימין תמורת כיבודים ? לא שמת לב עד היום כמה נרקיסיסט ואגואיסט הוא האיש הזה ?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

Call Now Button