פונדקאות

הדף היומי (287). כבוד השופט מֶלצר, תעשה לי ילד.

     מחר יפרסם המשנה הפורש לנשיאת בית המשפט העליון, מר חנן מלצר, בשלוש עתירות מהותיות: התיקון לחוק יסוד הממשלה, המעגן את הרוטציה בתפקיד ראש הממשלה, בעתירות למען התרת פונדקאות בישראל לזוגות חד־מיניים ולגברים יחידנים ובעניין ההפרדה המגדרית באקדמיה. את העתירה בנוגע להתרת פונדקאות בישראל לזוגות חד-מיניים ולגברים יחידנים הגישו, כידוע, חבריי איתי פנקס ויואב ארד, באמצעות עמותת 'אבות גאים.' בפברואר 2020 בג"ץ קבע פה אחד כי יש לאפשר לזוגות בני אותו מין להביא ילדים בהליך פונדקאות בישראל, והעניק למדינה פרק זמן של שנה כדי לתקן את החוק בנושא. ביום שלישי הודיעה המדינה לבג"ץ כי בעת הנוכחית, אין היתכנות פוליטית מעשית לקידום חוק פונדקאות לבני זוג חד-מיניים ולאבות יחידנים. בשל כך, ביקשה המדינה מבג"ץ לפסוק בסוגיה.

     נטעאל בנדל בידיעה שפרסמה בנושא זה הבוקר (הארץ, 11.7.21), הזכירה כי "שר הבריאות ניצן הורוביץ הודיע לבג"ץ כי אינו מסוגל להעביר חקיקה כזו ומשכך משרדו אינו מתנגד לכך שבית המשפט ייתן פסק דין 'שיבטא את מחויבות המדינה לזכותם לשוויון ולהורות של גברים יחידים ובני זוג מאותו מין'. לאור עמדתו של הורוביץ, כתב היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט לשופטי בג"ץ כי בפסיקתם יש לנהוג 'ברגישות' ולמקד אותה אך ורק בסעדים שהתבקשו בעתירה בנוגע לפונדקאות."

     להכרעת בית המשפט העליון בכלל והשופט חנן מלצר בפרט בנוגע לנושא הפונדקאות לזוגות חד-מיניים וגברים יחידניים יש משמעות מיידית וגורפת בעבור רבים מאתנו. בשנים האחרונות מצאתי את עצמי שוב ושוב עוזר לזוגות וליחידים, שהצטרכו לאסוף ממון רב לצורך הליך פונדקאות בחו"ל, פשוט מפני שלא התאפשר בארץ. במידה ומחר ייפתחו שעריי בית המשפט העליון ושערי שמיים, ופונדקאות לחד-מיניים ולגברים יחידניים בישראל תוכר כחוקית, יהיו מאות ואלפי הומואים, שישׂושׂו להפוך לאבות גאים, ובצדק. אין כמו אבהות הומואית. היא משנה את מצב הצבירה של היחיד, והופכת אותו מרווק המחפש כול העת אחר אהבה – להורה מחוייב לילדיו, ולאהבה הבלתי תלויה בדבר שביניהם.

     ההורות נוטלת מן ההומוסקסואליות את עוקצה-כביכול, את קללתה, את התפיסה שנשתרשה בנו במשך דורות, עד להמצאת ההפריה המלאכותית והפונדקאות, ולפיה מי שנמשך לבני-מינו אינו 'זכאי' להיות לאב. וכאמור, היא חוויה מצמיחה, ממלאת סיפוק ואושר שאין כמוה.

     לו הייתי מסיים את התשלום בעבור הפונדקאות שעשיתי, בזכותה נולדו לי בניי, לפני כמעט עשור, הייתי נכנס מיד לתהליך פונדקאות נוסף. כבר כמה וכמה פעמים שבניי, בייחוד דניאל, שאלו אותי, האם יש סיכוי שיהיו להם עוד אח או אחות, שיוכלו להיות להם אחים בוגרים. גם אני עצמי הייתי מאושר לו יכולתי כעת לגדל שוב שני תינוקות. הייתי מפנה בשביל זה כול מה שאני עושה, ומתמסר רק לזה. אבל כול עוד הפונדקאות בישראל אסורה על פי חוק, אני יכול רק לחלום על זה. לעומת זאת, אם פונדקאות בישראל תותר גם לזוגות חד-מיניים וגברים יחידניים, ישנן כמה חברות נפש שלי, שכבר הביעו בעבר את הסכמתן לשמש לי כפונדקאיות ללא שכר, ובלבד שיהיו לי ילדים.

     אם בג"צ יאשר מחר את הפונדקאות החד-מינית בישראל, זו תהיה מהפכה, לא רק מהפכה חברתית, אלא גם מהפכה מהותית ומיידית בחיי יחידים רבים. מכיוון שהתיקון לחוק לנשיאת עוברים נושא עמו גם התניות והגבלות, לפיהן רק מי שעוד אין לו ילדים ביולוגיים משלו, ו/או הנו בן פחות מ-55 יוכל להיכנס להליך פונדקאות, כשלעצמי, יהיה עלי להיאבק להוריד גם את ההתניות האלה מן התיקון המוצע לחוק, כדי שאוכל לזכות באפשרות להביא לעולם עוד שני ילדים. ואני בהחלט איאבק על זכותי זו.

     אך כרגע אני מייחל לפסיקת בית המשפט מחר לא (רק) בעבורי, אלא גם ובעיקר בעבור אלפים מחבריי לקהילה הגאה, המשתוקקים להפוך לאבות. כולי תקווה שבית המשפט יכריע סופית בנושא, וכי בתקופה הקרובה ביותר ינהיגו משרד הבריאות, קופות החולים ומרפאות הפוריות הליך סדור להרשמה לפונדקאות ולמימושה הטוב.

     פסיקה כזו תהיה סימן נוסף להתחדשות ישראל, לשובה ממחוזות האימה שאליהם הובילו אותה שתים עשרה שנות שלטון הימין. כעת שולטת בישראל קואליציה של אחדות, הממשלה עובדת למען האזרח, והאזרח זכאי למלוא זכויות הפרט שלו. בע"ה כך יהיה, ואז אעשה כול שאוכל כדי להביא לעולם עוד ילד/ה או שניים, אח ו/או אחות בעבור בניי הבוגרים. אמן.

מודעה

אילן שיינפלד

כתיבה וקריאה הן בעבורי אורח חיים וגם הכרח. אני אדם המגלה את עולמו במלים. התחלתי לכתוב בגיל ארבע-עשרה, ומאז אני כותב שירה וסיפורת, מחזות ותסריטים, ספרי הדרכה בכתיבה ועוד, למבוגרים ולילדים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

אולי יעניין אותך
Close
Call Now Button